2024-01-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe
Fick idag hem det ökända brevet som jag sett att några andra har laddat upp. Och som vissa tror är fejkade. Dom är 100% äkta, då mitt såg ut EXAKT (ordagrant) som de andra breven som har laddats upp i tråden.

Postlagen är full gång. Väldigt tragiskt då detta ingrepp har varit olagligt så länge vi har haft postutdelning i Sverige.

https://imgur.com/gallery/MZGv1ov

vilket jävla skämt

Är ni serriösa eller
Citera
2024-01-29, 21:39
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmiejugend
Det krävs mer än ett exempel. Om ingen annan fått samma brev så finns det ingen anledning att tro på att detta kommer från Polisen. Texten stämmer inte överens med vad andra hävdar att de fått.

Varför skulle folk få olika typer av brev om det nu skett likvärdiga beslag i så stor omfattning?

Visst att Polisen är inkompetenta men detta verkar jävligt suspekt.

Mannen sluta vara en sån jävla neandertalar mouthbreather.... "massa äckliga pundare - blahblahblah..." du ger inget intryck av att vara särskilt smart.

Här har du att till bevis (som jag en helt annan person fått):

Mvh nån som är trött på din skit.
Citera
2024-01-29, 21:44
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur lång tid mellan beställning tills du fick brevet? Men jag tycker ändå de verkar suspekt de brevet.

Det set likadant ut som säkert 5 andra jag sett i dessa trådar. Så jag fattar inte varför folk tror dom är fejk...

Det är svårt att säga hur lång tid från beställningen jag fick detta. Jag har blivit av med ca 3 paket mellan mitten-slutet av November till strax efter Årsskiftet. Det kan omöjligt vara fejk om det kom i riktigt poliskuvert och med tanke på hur många andra i den här tråden som fått exakt samma brev.

/ElJefe
Citera
2024-01-29, 21:49
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bshp
vilket jävla skämt

Är ni serriösa eller

Vad av det här slår dig som ett skämt?

Det set likadant ut som minst 5 andra jag sett i tråden. Så jag fattar inte varför folk tror dom är fejk...

Det kan omöjligt vara fejk då det kom i riktigt poliskuvert och med tanke på hur många andra i den här tråden som fått exakt samma brev.. fattar inte vad som är så svårt att förstå?

Well well... upp till er att fortsätta bli av med bre. Kör hårt 👍🏼
Citera
2024-01-29, 22:05
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Det set likadant ut som minst 5 andra jag sett i tråden. Så jag fattar inte varför folk tror dom är fejk...

Det kan omöjligt vara fejk då det kom i riktigt poliskuvert och med tanke på hur många andra i den här tråden som fått exakt samma brev.. fattar inte vad som är så svårt att förstå?

Det finns ju kriminella i alla organisationer idag. Även hos polisen.
Men visst är det riktigt brev vilket vi inte kan säga med 100 procent. Men om det är riktigt så är de bra taktik skulle jag säga från deras sida. Folk som får brevet lär inte beställa på ett tag och dom sparar in på rättsprocess kostnader. Såvida du inte blir kallad till förhör. Har du läst på om andra som fått sina tagna och om dom blivit kallade?

Var där nån linje längst ner på pappret med nummer, org nummer osv?
Citera
2024-01-29, 22:22
Medlem
Citat:

Om du läser innehållet framträder dess skämt

Visa kortet på kuvertet istället, föredömligt så att avsändaren av portot är tydligt synlig.

Den vanliga reaktionen på att motta ett sådant brev vore förmodligen att kontakta polisen och få klarhet i vad som faktiskt har inträffat.

Pundarens reaktion förblir tyst, likt någon som försöker undvika ansvar eller konsekvenser.

Det du och andra i denna tråd, som har mottagit exakt samma brev, delar är mer än bara det brev.
Senast redigerad av bshp 2024-01-29 kl. 22:44.
Citera
2024-01-29, 22:28
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Med alla dessa postbeslag; nu är det bara att gå tillbaka till stritan igen..
Citera
2024-01-29, 22:39
Medlem
Citat:
Mannen sluta vara en sån jävla neandertalar mouthbreather.... "massa äckliga pundare - blahblahblah..." du ger inget intryck av att vara särskilt smart.

Här har du att till bevis (som jag en helt annan person fått):

Mvh nån som är trött på din skit.
Åh herregud... Det tog mig mindre än 1 sekund att se att det brevet varken är skrivet av polisen, är kopplat till något beslag eller är äkta..
Det saknas både info (så som NÄR beslaget skall ha gjorts, vem din förundersökningsledare är, vilket brott du är misstänkt för, direktnummer till utredande handläggare, datum för när brevet är skrivet osv. osv. osv.)
Har man aldrig haft med polisen att göra innan, så kan man nog absolut bli rädd av det där brevet.. Men har man lite hjärna, och tidigare haft med polisen att göra så ser man direkt att brevet inte är äkta.
På riktigt, detta är bara pinsamt Du har blivit blåst av din säljare, grattis! Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men för alla er andra oroliga missbrukare - DETTA BREV ÄR INTE ETT BREV SOM NÅGON POLIS I VÄRLDEN HAR SKRIVIT OCH DETTA ÄR INTE ENS FRÅN POLISEN!
Citera
2024-01-30, 08:58
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Vad har hänt med FS 4 alla bra vendors med bra betyg är borta?
Citera
2024-01-30, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenMuhammedd
Prova läs bakåt i tråden, gärna hela, och överväg sen varför du ens har valt fs4 framför archetyp. Flytta sedan över dina handlingar till den bättre av dessa två och ge fan i fs4 oseriösa försök att leva vidare på en legend
Citera
2024-01-30, 09:38
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Prova läs bakåt i tråden, gärna hela, och överväg sen varför du ens har valt fs4 framför archetyp. Flytta sedan över dina handlingar till den bättre av dessa två och ge fan i fs4 oseriösa försök att leva vidare på en legend
Aldrig blivit blåst på FS 4 och jag förstår inte hur man loggar in på arche
Citera
2024-01-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenMuhammedd

Flera av dem är borta även på arch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in