2024-02-15, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenMuhammedd
Det är många blåsningar nu. Tyvärr...

Det är väl som så det alltid varit alltså det finns bra säljare och blåsare men för det mesta är det erat egna fel att "ni" inte ens kan läsa några sidor bakåt så ni använder rätt add och inte phishing länkar...och var nyktra så inte sitter och beställer samtidigt som ni tagit 20 blå.

Sen är valet av säljare väldigt viktigt! Så därför bör man använda archetyp.cc så man kan läsa på forumet innan man chansar så man väljer rätt säljare, undviker själv ca 80% av säljarna.

1: Använd rätt add.
2: Kör på archetyp och läs noga på forumet innan ni beställer så ska allt gå problemfritt.
Senast redigerad av CubanLinks 2024-02-15 kl. 08:14.
Citera
2024-02-15, 08:57
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Det är väl som så det alltid varit alltså det finns bra säljare och blåsare men för det mesta är det erat egna fel att "ni" inte ens kan läsa några sidor bakåt så ni använder rätt add och inte phishing länkar...och var nyktra så inte sitter och beställer samtidigt som ni tagit 20 blå.

Sen är valet av säljare väldigt viktigt! Så därför bör man använda archetyp.cc så man kan läsa på forumet innan man chansar så man väljer rätt säljare, undviker själv ca 80% av säljarna.

1: Använd rätt add.
2: Kör på archetyp och läs noga på forumet innan ni beställer så ska allt gå problemfritt.

Det är ju så jävla svårt att fixa monero??
Citera
2024-02-15, 10:00
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierat666
Testade att göra detta ändå, men tog mig inte längre än min närmaste postlåda. Brevet ser i vilket fall orört ut, så de lät det förbi i den lokala postterminalen iaf.

Testar nog att öppna ett nytt konto o gör en liten beställning till på f4.

Najs najs! Om du hade skickat nån typ av vadderat kuvert och försökt få det att se ut på ett ungefär som beställningar brukar skickas i hade det iofs haft en mer tillförlitlig effekt. En tanke bara ^_^

Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Ja, det blir ju så när man glömmer bort saker inne i dimman.

Ah, nytt konto pga bortforslade inloggningsuppgifter?

Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Jag hade då inga problem att göra som vanligt. Lägga till Publik PGP och verifiera i din klient att det är din nyckel. Easy peasy.

Vad du har gjort för något har jag ingen aning om, men är Tails inblandat så är du säker iallafall.

Kom på nu att jag hade ju satt i mig en redig bomb som hade mig i sin värld i sisådär 48h när jag gav mig på det. Tanken och minnet var inte på min sida när jag beklagade hur mycket tid det hade tagit mig att få AT up and running, men tur att det inte tar den tid jag behövde. Kommer ihåg att jag tänkte nån gång när jag var nära målgång att det var en jävla lång och komplicerad process att gå igenom, hur dom tänkt att en massa knarkare ska lyckas med det... Blev att jag tänkte ur mitt eget perspektiv av hur lång tid allt tog eftersom jag hade en känsla av Sonic The Hedgehog vilket fick allt jag gjorde på skärmen att kännas långsamt. Med tanke på det så kan det eventuellt ha tagit ännu längre tid än jag tror mig minns av mitt tillstånd i det läget har en tendens att få längre tid att kännas kort.

Hände att mitt hokus pokus fokus bytte riktning några gånger också och började pyssla andra grejer plus säkert en timmes osammanhängande paus från huvuduppgiften efter lite resonerande med mig själv där jag kom fram till att det behövs ju!
Citera
2024-02-15, 10:09
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring

Så länge man använder Cake Wallet /Monero Wallet går det lika bra att köpa bitcoin varifrån som helst in i den wallet man kör, efter att man gjort en specifik plåbok för BTC i appen först, sen för man över sitt BTC köp direkt vid köper in i cake/monero. Sen är det bara att växla dom till XMR direkt i appen. Ingen aning om man förlorar nån summa av stora proportioner.

Jag växlar alltid till XMR via den metoden iaf och det funkar klockrent. Plus att eftersom man köper BTC kan man köpa från an trader utan KYC om man vill betala lite extra för det vilket känns rätt värdelöst när man ändå växlar bort dom till XMR.
Citera
2024-02-15, 11:19
Medlem
Snuskdumriks avatar
Ni som snackar om att skicka kuvert till er själva för att checka om er adress är flaggad; hur vet ni att en sådan flaggning sker på det lokala postkontoret, och inte i den större terminalen?
Citera
2024-02-15, 11:24
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Någon mer än jag som väntar på beställning från FS4..
Skickades den 21e...

Inget i brevlådan varken på måndagen eller idag.
Får vänta till fredag sedan inleder jag dispyt..

Jag väntade, men fick tack gode gud mina saker nu på posten. Trodde det var kört för hade väntat sedan den 2e Februari på en order och det var en ganska dyr sådan.

Hur går det för dig har du mottagit din beställning ännu?
Citera
2024-02-15, 11:33
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Jag väntade, men fick tack gode gud mina saker nu på posten. Trodde det var kört för hade väntat sedan den 2e Februari på en order och det var en ganska dyr sådan.

Hur går det för dig har du mottagit din beställning ännu?
Nej inget ännu. Sista postudelningen är imorgon så får se då. Har aldrig blivit av med brev förut. Det som stör mig är att säljaren i inte svarar...
Citera
2024-02-15, 11:43
Medlem
Citat:
Nej inget ännu. Sista postudelningen är imorgon så får se då. Har aldrig blivit av med brev förut. Det som stör mig är att säljaren i inte svarar...
När en säljare inte svarar är det ett dåligt tecken. Enda gången en säljare inte svarat var också den enda gången jag blivit blåst. Det ligger i säljarens intresse att vara kontaktbar om de vill vara långsiktiga på marknaden. Nu gissar jag att du är någorlunda normal och inte en av dem som skriver på FB och tror de blivit blåsta för att säljaren inte svarar dygnet runt. Om så är fallet skulle jag sitta ner i båten en dag innan jag börjar oroa mig.
Citera
2024-02-15, 11:51
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskdumrik
Ni som snackar om att skicka kuvert till er själva för att checka om er adress är flaggad; hur vet ni att en sådan flaggning sker på det lokala postkontoret, och inte i den större terminalen?

Från den ursprungliga metod jag tipsade om så skrev jag faktiskt att helst ta sig så långt man orkar åka och lägga brevet på lådan på annan ort, alternativt be en vän som bor på annan ort ifall vännen har lust att skicka ett brev till en.

Blir lite svårt att rationalisera/förklara som ger en trovärdigt orsak som inte känns sus i den mån det är något som man inte vill sprida runt till folk i onödan.

Annars kan man ta och beställa lite olika billiga grejer från webshoppar som fyndiq eller liknande där man kan förvänta sig att paketet kan bli cleant paketerat, vilket inte gör något med tanke på att det ändå har potential att ge ett suspekt intryck av posten.

De vendors som är de man generellt bör/ska handla av (proffsiga med kvalitet som är värd de extra kronor det kostar) tar sin stealth på största allvar vilket får deras försändelser att se ut att ha skickats av en vanligt seriös webbshop med laglig verksamhet.
Citera
2024-02-15, 14:58
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:

Kan köpa direkt på Kraken också
Citera
2024-02-15, 15:03
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:

Skaffa ett konto på Kraken, köp Monero och för över till din Wallet och sedan till Arch, inte svårare än så?
Citera
2024-02-15, 15:11
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Kan köpa direkt på Kraken också

Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Skaffa ett konto på Kraken, köp Monero och för över till din Wallet och sedan till Arch, inte svårare än så?

Tack för tipset! Då slipper jag växla btc 🤩
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in