2025-06-07, 20:17
Medlem
Är det bara jag som upplever att det finns extremt mycket skojare både på fs och arche?

Minns på fs3 tiden att det fanns stabila kranar där majoriteten av säljarna var nöjda och glada, både över stealth, leveranstiden och supporten av säljarna.

Men idag tycker jag det finns så otroligt många i majoriteten av alla kategorier av substanser, där folk inte fått sina beställningar.

Folk brukar tjata om att det det är fs som de oseriösa säljarna hänger på, men ändå ser jag otroligt många kommentarer hos köpare på arche som blivit lurade.
Citera
2025-06-08, 16:50
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Är det bara jag som upplever att det finns extremt mycket skojare både på fs och arche?

Minns på fs3 tiden att det fanns stabila kranar där majoriteten av säljarna var nöjda och glada, både över stealth, leveranstiden och supporten av säljarna.

Men idag tycker jag det finns så otroligt många i majoriteten av alla kategorier av substanser, där folk inte fått sina beställningar.

Folk brukar tjata om att det det är fs som de oseriösa säljarna hänger på, men ändå ser jag otroligt många kommentarer hos köpare på arche som blivit lurade.
på reddit i /r/droger postas det med jämna mellanrum brev från "polisen" om omhändertagna brevleveranser. oftast med många felstavningar osv och hänvisar till lagar som är helt orelaterade eller inte ens finns. men folk är så godtrogna så många verkar tro det är äkta och så nojjar dom att det blir husis
Citera
2025-06-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
på reddit i /r/droger postas det med jämna mellanrum brev från "polisen" om omhändertagna brevleveranser. oftast med många felstavningar osv och hänvisar till lagar som är helt orelaterade eller inte ens finns. men folk är så godtrogna så många verkar tro det är äkta och så nojjar dom att det blir husis

Exakt! Har sett dessa breven och det är så jävla uppenbart att det är fejk. Jag tror att det kan vara en ny strategi vissa "säljare" kör med nu för att håva in lite extra deg i kassan
Citera
2025-06-10, 00:25
Medlem
Hej! Jag funderar på att hypotetiskt testa att föra över BTC från Kraken direkt till FS (Flugsvamp) men är osäker på om det finns risk för stopp/blockeringar eller om det generellt funkar smidigt. Någon som har testat? Är det bättre att först skicka till en mellanwallet som BlueWallet eller liknande och sedan till FS, för att slippa riskera problem? Någon insatt? Samt för att undvika avgifter ?
Citera
2025-06-10, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Exakt! Har sett dessa breven och det är så jävla uppenbart att det är fejk. Jag tror att det kan vara en ny strategi vissa "säljare" kör med nu för att håva in lite extra deg i kassan

Såklart hala som fan de som vet , vet hur brev och mall kommer har man varit med sedan silkroad så vet man
Citera
2025-06-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Hej! Jag funderar på att hypotetiskt testa att föra över BTC från Kraken direkt till FS (Flugsvamp) men är osäker på om det finns risk för stopp/blockeringar eller om det generellt funkar smidigt. Någon som har testat? Är det bättre att först skicka till en mellanwallet som BlueWallet eller liknande och sedan till FS, för att slippa riskera problem? Någon insatt? Samt för att undvika avgifter ?
Skickar du inte till en wallet innan du skickar in dom på fs så kmr kraken stänga av ditt konto. Så som svar på din fråga: ja mellanlanda dom.
Vilket du oxå hade sett x1000 skrivet tidigare i tråden
Citera
2025-06-10, 02:23
Medlem
hippien47s avatar
Finns det några länkar för Archetyp? Erbjuder vissa säljare Instabox?
Citera
2025-06-10, 06:07
Medlem
bottenskrapads avatar
bara jag som inte kan komma in på fs helt plötsligt? använder samma vpn och sökmotor som innan men kan inte ens ansluta till första sidan där man ska skriva in flugsvamp.wtf i textfältet utan det står bara och laddar i evigheter.
Citera
2025-06-11, 06:12
Medlem
Någon som kan DMa FS adressen?
Citera
2025-06-11, 14:19
Medlem
bunga-bunga-bungas avatar
Någon som testat koks från FS 4.0? Kommer grejerna fram och är det kvalité?

Frågar runt i ghettot i värsta fall
Citera
2025-06-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Jag har använt Binance tidigare, och Revolut fungerar bra tillsammans med dom.
Dock föredrar jag Kraken.

Både Binance och Kraken stödjer SEPA Instant dessutom, så om du för över pengar via banköverföring från Revolut så kommer de fram direkt.

Överföringskedjan skulle nog se ut på detta sätt för dig:

Swedbank -> Revolut -> Växla till EURO hos Revolut -> Banköverföring till Binance/Kraken -> Köp Crypto -> Skicka dina Crypto till privat plånbok -> Skicka dina Crypto vart du nu vill

Notera:
Att växla hos Revolut är gratis på vardagar. På helger så kostar det dock.

Osäker på om Binance stödjer svenska kronor eller ej. Kraken gör det inte.

EDIT:
Verkar som att jag missförstod din fråga om Revolut och att skicka pengar.
Skicka aldrig crypto från en plånbok som INTE är privat till en DNM (Darknet market).

Om du skickar Crypto från bt.cx, safello, binance, kraken, revolut, etc, till en DNM så lär du bli bannad.

Hej!

Såg att jag inte har svarat på det här. Nej, fan, det vet jag, har alltid haft två säkra innan jag skickat det vidare.

Kedjan: Swedbank - Btcx - E****s - Fr*********.*n - sen in på marknaden

Men sen 1:a januari så går det inte med Swedbank (som du vet) Jag kontaktade, hmm, jag tror att det var Safello, jag frågade om jag kunde handla på Btcx från dom. Jag har för mig att man kunde det, men han sa:

- Du vet väl att det går att spåra alla bitcoins i kedjan?

Ja, det visste jag såklart, men när han sa det så specifikt så blev jag orolig. Så jag har inte kunnat göra något sen i December och jag har ingen aning om hur man gör det numera. Har inte läst igenom tråden. Men jag antar att det är lika krångligt nu. Funkar det du skrev till mig fortfarande?
Citera
2025-06-11, 16:57
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Funkar det du skrev till mig fortfarande?

Ja, typ.

Om du ska köpa bitcoin så är det bara att köra på enligt kedjan jag skrev tidigare.
Ska du köpa Monero så bör du vara medveten om att den har delistats hos de flesta (som kraken, Binance, med mera).
Istället för att köpa Monero direkt från kraken så köper jag en annan krypto (LTC/Litecoin i mitt fall) och sen växlar via exempelvis ChangeNOW eller Trocador (använder Cakewallet och låter den välja dom som är billigast automatiskt).

Så jag rekommenderar att du öppnar ett konto hos Revolut ifall du har problem med Swedbank eller någon annan bank.

Jag köpte från Archetyp som senast i slutet av Maj enligt min tidigare nämnda kedja, dock då med tillägget att jag köpte LTC som jag sen växlade till Monero eftersom Kraken inte säljer Monero längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in