2024-02-01, 00:15
Medlem
Lasselangfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper23
Nä funkar för mig
Löste sig med lite tålamod hehe.
Citera
2024-02-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Löste sig med lite tålamod hehe.

Går inte att logga in?
Citera
2024-02-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Antingen har polisen....eller har också återförsäljare inom branschen för lagliga alternativ inom gråzonen tagit tillfället i akt att tillämpa detta tillvägagångssätt.
Om detta bara är ett spel för gallerierna eller är verkligheten sådan den faktiskt är låter jag vara osagt.

Detta pågående dilemma följs med spänning.

Som tur finns det ju inga som helst incitament som talar för det ena eller andra. Ja... det är verkligen ett dilemma detta...
Citera
2024-02-01, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHRONOTRIGGER
därför att vissa vendors har kontakter på postnord

HAHAHAHA, det flera tusen brev per timme som swishar förbi på ett band. Hur tänkte du att "kontakten" kan vara till hjälp.
Citera
2024-02-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Huruvida de där breven är äkta eller ej kan man avgöra genom att titta på kuvertet det kommer i,

Polisen skickar inte frankerade privatbrev utan kör företagspost , det är inte frimärke på brevet alltså, och det är oftast fönsterkuvert och har myndighetens namn i tryck på kuvertet.

Exempel på polisbrev hittat via google:

https://main.superiorimports.se/wp-c...49-642x481.jpg

Polisen öppnar inte knarkbrev, tömmer dem och stoppar in ett brev i det tomma knarkbrevet.

Men får ni ett myndighetsbrev , fönsterbrev, utan frimärke, med polisens logga på. Då lär det vara the real deal.

Fick en bild på kuvertet som brevet kom i:
https://ibb.co/60Pt1HV
Citera
2024-02-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipropyltryptamin
Fick en bild på kuvertet som brevet kom i:
https://ibb.co/60Pt1HV
Fick i precis likadant.
Citera
2024-02-01, 11:33
Medlem
Snuskdumriks avatar
Enda sättet att få klarhet ang. breven torde helt enkelt vara att höra av sig till polisen och fråga.
Citera
2024-02-01, 11:33
Medlem
irriducibiliis avatar
Är det någon som beställt på FS efter årsskiftet och faktiskt fått hem det ni ska? Och inget jävla snutbrev. Låter ju helt otroligt att det skickas hem polisbrev utan datum för förhör, dia-nummer osv. Eller det kanske kommer i ett senare skede?
Citera
2024-02-01, 12:37
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Är det någon som beställt på FS efter årsskiftet och faktiskt fått hem det ni ska? Och inget jävla snutbrev. Låter ju helt otroligt att det skickas hem polisbrev utan datum för förhör, dia-nummer osv. Eller det kanske kommer i ett senare skede?

Det är snarare en varning detta. Tror ingen eller väldigt få blir kallade till förhör. Däremot beställer man mer nu och det blir taget är det nog stor risk att det går vidare.
Citera
2024-02-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det är snarare en varning detta. Tror ingen eller väldigt få blir kallade till förhör. Däremot beställer man mer nu och det blir taget är det nog stor risk att det går vidare.

Ja, stämmer överens med min egna erfarenhet. Fick ett telefonsamtal när mina första brev blev beslagtagna, när det hände igen efter några månader kom polisen på besök och ville ta prover. Jag gissar att det blir husis nästa gång.

Trots detta funkar det fortfarande att beställa för mig, håller mig dock till en vendor med helt brutal stealth
Citera
2024-02-01, 14:59
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Fått hem flera brev efter årsskiftet. Men några brev har "försvunnit" också.
Citera
2024-02-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan

Men är du tappad? Tror du polisen lägger ner sån tid att dom sitter och handskriver skit på ett brev för att ”varna” folk om att dom har koll på dom och om det fortsätter så jäklar kommer dom!

Patetiskt, hela denna cirkusen är så iq befriad så jag vet inte vad, breven är fake, har man haft någonting med polisen att göra förut ser man det direkt.

Btw, väljer ni bra säljare med gott rykte och lång historik är det i stort 0% chans att ni inte kommer få eran vara, alla nojiga här inne som tror att det skett något skifte efter årsskiftet eller nya postlagar har ingen hand med detta i verkligheten.

Exakt allting rullar på exakt som vanligt, sluta noja up er själva och andra och lägg istället tiden på att hitta bra och ärliga säljare så ska ni se att era problem löser sig. Jesus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in