2024-02-01, 16:23
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Ja, stämmer överens med min egna erfarenhet. Fick ett telefonsamtal när mina första brev blev beslagtagna, när det hände igen efter några månader kom polisen på besök och ville ta prover. Jag gissar att det blir husis nästa gång.

Trots detta funkar det fortfarande att beställa för mig, håller mig dock till en vendor med helt brutal stealth

Bara prover? Leta dom ingenting?
Jag har med fått brev för längesen, men det såg inte alls ut som dessa. Men äkta var det, de är jag säker på. Sen dessa kuvert nu som folk fått är frankerade med posttjänst, så verkar ju i alla fall som kuvert är äkta.
Citera
2024-02-01, 17:20
Medlem
movingmads avatar
Till er som pratar om brev. Jag fick ett brev "beslagtaget" för någon månad sedan. Det innehöll dock inget olagligt utan bara ett klockarmband jag beställt från en privatperson, och jag fick hem det uppklippta brevet en månad senare i en förseglad vakuumpåse, med ett brev om att det var kontrollerat men de inte hittat något olagligt.

Så nog kontrolleras det. Skulle inte rekommendera någon som är rädd om sitt register att beställa hem något i dagsläget, särskilt inte från orutinerade säljare
Senast redigerad av movingmad 2024-02-01 kl. 17:24.
Citera
2024-02-01, 17:59
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe
Fick idag hem det ökända brevet som jag sett att några andra har laddat upp. Och som vissa tror är fejkade. Dom är 100% äkta, då mitt såg ut EXAKT (ordagrant) som de andra breven som har laddats upp i tråden.

Postlagen är full gång. Väldigt tragiskt då detta ingrepp har varit olagligt så länge vi har haft postutdelning i Sverige.

https://imgur.com/gallery/MZGv1ov

Min polare fick ett sånt här brev. Någon som fått husis efter dessa brev?
Citera
2024-02-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Min polare fick ett sånt här brev. Någon som fått husis efter dessa brev?

Knappast att grisarna skickar ett brev innan och varnar innan de kommer. Hade de velat komma hade de kommit redan.
Citera
2024-02-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Bara prover? Leta dom ingenting?
Jag har med fått brev för längesen, men det såg inte alls ut som dessa. Men äkta var det, de är jag säker på. Sen dessa kuvert nu som folk fått är frankerade med posttjänst, så verkar ju i alla fall som kuvert är äkta.

Nope, kom bara in i lägenheten och bad mig pissa. dom ljög i utredning och sa att jag visade tydliga tecken på narkotikapåverkan när jag var helt nykter och tog med mig på blodprov som va negativt
Citera
2024-02-01, 20:21
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Knappast att grisarna skickar ett brev innan och varnar innan de kommer. Hade de velat komma hade de kommit redan.

Grejen är att det är flera paket som saknas. De skickades för 2-3 månader sen nu. Förhoppningsvis är polisen "backed up" så in i helvete pga detta. Borde dem inte meddela om det råder misstanke om brott? Eller väntar de med det tills efter analys?
Frågar åt en vän såklart.
Citera
2024-02-01, 22:29
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Ligger arche nere eller är det fler som har problem? Jag kommer fram till inlogg men inte längre.
Citera
2024-02-01, 22:30
Medlem
moment-of-truths avatar
En av mina 5 saknade beställningar kom nu fram efter 14 dagar, kan mycket väl bero på att det skickades senare än vad säljaren uppgav dock.
Två av dessa är skickade från den mest uppskattade vendorn som claimar att under samma tidsperiod skickade han 300 orders som kom fram.
Misstänker att brevbäraren misskötte sitt jobb och blev hög på min bekostnad.

Fuck PostNord!
Senast redigerad av moment-of-truth 2024-02-01 kl. 22:45.
Citera
2024-02-01, 23:43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Grejen är att det är flera paket som saknas. De skickades för 2-3 månader sen nu. Förhoppningsvis är polisen "backed up" så in i helvete pga detta. Borde dem inte meddela om det råder misstanke om brott? Eller väntar de med det tills efter analys?
Frågar åt en vän såklart.

Dom brukar skriva i breven att dom misstänker olagligt innehåll typ. Sen lär väl analyser ta lång tid med tanke på att nfc ligger efter och detta är nog inget som prioriteras idag. Skulle de visa sig sen att de innehöll något så blir de säkert förhör. Vore ju roligt att beställa lite starkare grejer till nån förundersökningsledare. Så dom inser att vem som helst kan beställa eller skicka till nån random.
Citera
2024-02-02, 01:45
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Till er som pratar om brev. Jag fick ett brev "beslagtaget" för någon månad sedan. Det innehöll dock inget olagligt utan bara ett klockarmband jag beställt från en privatperson, och jag fick hem det uppklippta brevet en månad senare i en förseglad vakuumpåse, med ett brev om att det var kontrollerat men de inte hittat något olagligt.

Så nog kontrolleras det. Skulle inte rekommendera någon som är rädd om sitt register att beställa hem något i dagsläget, särskilt inte från orutinerade säljare
Är väl bara att neka att man beställt?
Citera
2024-02-02, 06:24
Medlem
Flouvonnes avatar
https://sverigesradio.se/artikel/pos...1300-knarkbrev

Så verkar ha varit en riktad insats som nu avslutats? Kanske de haft flera sådana runt om i landet nu sista månaden eller så. Får hoppas de är klara med det nu och att det fokuseras på annat.

/edit verkar ha varit i november förra året som ovanstående insats gjordes efter att ha lyssnat på inslaget.
Senast redigerad av Flouvonne 2024-02-02 kl. 06:27.
Citera
2024-02-02, 06:56
Medlem
FredochFrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
https://sverigesradio.se/artikel/pos...1300-knarkbrev

Så verkar ha varit en riktad insats som nu avslutats? Kanske de haft flera sådana runt om i landet nu sista månaden eller så. Får hoppas de är klara med det nu och att det fokuseras på annat.

/edit verkar ha varit i november förra året som ovanstående insats gjordes efter att ha lyssnat på inslaget.

Japp, nu är det bekräftat.. i genomsnitt tog de alltså 162,5 paket om dagen över de 8 dagen insatsen varade. Antar att region väst kommer informera alla lokalområden som försändelserna var adresserade till, 1200 personer ? Polisen i slutet av inslaget säger "Inom en snar framtid kommer många av dem få besök av oss", antar husrannsakan åsyftas. Ska man förvänta sig fängelse nu då, i och med de nya straffskärpningarna för försök till narkotikabrott och ringa??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in