2021-10-31, 11:31
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
En stor fördel med handelsplatsformar som FS3 är att det är ett mycket tryggare val för köparen då chansen att bli blåst minskar rejält. Huvudsakligen eftersom betalningen för din order hålls i escrow och är ej disponibel för säljaren tills du markerat varan som mottagen. Till skillnad från om man köper via clearnet på deras hemsidor eller via mail och betalar i förskott till deras bitcoin-adress där man är tvungen på att förlita sig på säljaren att denne verkligen skickar varan. En annan stor nackdel är att kvaliteten på varorna kan minska rejält, framförallt på kokain och dyrare droger där säljaren på FS3 varit tvungna och känt press att leverera den produktkvalitet som de marknadsför på sina annonser, dels p.g.a konkurrensen med andra säljare och för att de annars riskerar att kunden skriver dåligt betyg eller startar en dispyt vilket sänker deras rep på sidan och folk kommer då handla av någon annan säljare med bättre rep.

En FS4 kommer inom kort med största sannolikhet då det finns stor efterfrågan. Dröjde väl inte mer än ett par månader när FS2 stängdes ner tills FS3 dök upp.

Flugsvamp3 var aldrig en seriös aktör och hela systemet med betyg från säljare och escrow och det var ett skämt. Säljare kunde låta bli att skicka, skylla på postnord, köpare kände hotet om att svartlistas och få dåliga betyg om de inte betygsatte max. Marknaden tillät oseriösa säljare som sålde andra säljares produkter - eller hade kvar betyg på produkter vars batchar bytts ut tio gånger på ett år.

Betygssystemet var helt värdelöst, då allt hade högsta betyg. Enda sättet att som köpare få nån sorts chans som köpare till att inte bli blåsta är att göra sig ett namn och synas mycket i Flugforum. Annars var man rätt utsatt att bli behandlad hursomhelst. Marknadens admins var ganska mycket i säljarnas knä. orimligt mycet tjat på forumet om köpare som är oseriösa och hur synd det är om säljarna. Mycket "vi skickar samples om du skriver i bästa-pulvret-på-FS"-skit.

Skapar de ett nytt forum hoppas jag det blir bättre än det förra. Hoppas också att det är mer fristående säljare med gemensam anslagstavla , än ihopbyggt som FS3 där det är tydliga lojaliteter mellan säljare och marknadsägare.

Det som skulle vara bra däremot är ett fristående, oberoende alltså, diskussionsforum där man fritt kunde diskutera olika säljare som hade egna handelsplatser. Då skulle en aktuell betygsättning och konkurrens mellan säljare uppstå.
Senast redigerad av st33r 2021-10-31 kl. 11:36.
Citera
2021-10-31, 11:40
Medlem
steff60s avatar
Äntligen! FS 3.0 var skit från start. Totalt värdelös marknad och extremt giriga admins. Synd att de stängde självmant och inte åkte dit.
Citera
2021-10-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Förlorade cirkus 3000 kr på detta…

EDIT: När stängdes sidan ner förresten? Lade en beställning i måndags och säljarna kanske hann skicka det innan dom fick reda på att den skulle stängas ner. Inte fått något i brevlådan än dock.

Tacksam för svar!

Orderstopp infördes tidigare i veckan och sidan gick ned för "underhåll" i fredags. Om info gått ut till säljarna i förhand skulle jag inte räkna med att få min order.
Citera
2021-10-31, 12:06
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Förlorade cirkus 3000 kr på detta…

EDIT: När stängdes sidan ner förresten? Lade en beställning i måndags och säljarna kanske hann skicka det innan dom fick reda på att den skulle stängas ner. Inte fått något i brevlådan än dock.

Tacksam för svar!
Jag fick grejer som jag beställde i måndags i alla fall. Beror väl lite på hur pass ärlig vendor det handlar om.
Citera
2021-10-31, 12:07
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkingen
Orderstopp infördes tidigare i veckan och sidan gick ned för "underhåll" i fredags. Om info gått ut till säljarna i förhand skulle jag inte räkna med att få min order.

Tack för svar.

Vilken dag infördes orderstoppet?
Citera
2021-10-31, 12:13
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Tack för svar.

Vilken dag infördes orderstoppet?

Onsdags förmiddag. Jag hann sätta in pengar i tisdags när jag gick och lade mig, skulle beställa på onsdag förmiddag men givetvis blev jag blåst på de pengarna.
Citera
2021-10-31, 12:13
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
nu när flugsvamp 3.0 vart ska man då vända sig egentligen sov mycket bättre på visa saker

Kollar du flugforum finns många av de bra säljarna kvar på egna sidor.
Citera
2021-10-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenalex
det var väll väntat. exitscams sker ju hela tiden på dessa sidor.

Flera av säljarna har ju egna hemsidor dock så har man en favoritsäljare så finns det ofta clear sidor.

Dom är roliga att dom skriver att dom lät folk ta ut sina pengar med. Lustigkurrar.

Men det kommer nog en ny fs snart. Själv kör jag med nåra av säljarnas clear sidor sedan en tid tillbaka och det har fungerat utmärkt. mupparna har ju sin clear ex .com på clear och det fungerar lika bra att handla där som på fs. eller flugsvamp biz på clear med.
Hur hittar jag till tex mupparna, liten guide?
Citera
2021-10-31, 12:39
Medlem
mr.aidss avatar
Jag la en beställning från två hyfsat stora säljare i tisdagskväll, fick dom markerade som skickade lite senare på natten, innan meddelandet om ”uppehållet” gick upp. Får hoppas att mina paket faktiskt skickades också så förlusten bara blev nån hundralapp.

Tråkigt att sidan stängdes ner då det va en mycket bra portal för att få tag i lite mer svårtillgängliga droger, men lär säkert dyka upp nån ny variant inom kort. Exitscams är väl sättet som dom flesta sådana här sidor brukar stängas ner på, synd bara att det verkar drabba en själv denna gången..
Citera
2021-10-31, 12:45
Medlem
Medelkasss avatar
I teorin borde det ha varit ganska enkelt (men i praktiken logistiskt besvärligt) för polisen att hitta FS3-servrarna trots att all trafik gick genom Tor, förutsatt att servrarna stod i Sverige. Således förstår jag att FS3-administratörerna kan ha börjat noja rejält efter EU-tillslaget och körde en exit scam.

I princip kunde polisen ha påbörjat ett samarbete med Sveriges större internetleverantörer och stängt ner internettrafiken till hälften av deras kunder under c:a 10 sekunder vid 04:30 en tisdag. Pinga FS3 under tiden. Lyckad ping = servrarna är troligtvis bland de ~50% av kunderna som fortfarande är online, annars bland de 50% som är avstängda. Stäng sedan av internettrafiken för 50% av kunderna i den identifierade halvan, och upprepa en liknande binary search c:a 23 gånger tills kunden är identifierad.
Citera
2021-10-31, 13:00
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Var inne på Flugforum för 10 minuter sen, skulle uppdatera sidan och blev utkastad. Sen dess har jag inte kommit åt Flugforum. Har de också stängt ner nu?

Den är öppen sitter på den nu och läser
Citera
2021-10-31, 13:03
Medlem
syndarbockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araziel
Det går inte att spåra ägaren till flugsvamp genom att hålla koll på insättningar och uttag.

Fittan bakom sajten har ju fan snott pengar från oss. 'var för komplicerat att låta er ta ut bitcoins!' - hur fan kan folk köpa det?

Dessutom så blåljög dom när dom sa att sajten skulle vara nere för uppgradering 'ett par dagar' när dom hela tiden planerade att bedra alla kunder. Tro inte att det var goda gossar som skötte flugsvamp

Dom har ju tjänat 5% på varje handel och ändå bad dom om donationer inför varje köp! Fuck alltså!

Dessutom har man ju flera gånger på rad beställt av säljare utan att få leverans. Kan inte göra nånting utan att ge blåsarna pengarna utan att kunna ge dom lägsta betyg för att ha blivit blåst när det gått till dispyt.

Helt enkelt en bluff sida som tvingade fram högsta betyg från folk som inte ens hunnit prova varan. Läste massvis med 'recensioner' av idioter som beskrev leveransen men inte testat produkten. Så klart alla gav 5 i betyg också.

Du kan ha rätt i detta. Det var för några dagar sen som det stod att sidan skulle "uppdateras" när man försökte logga in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in