2024-01-10, 12:45
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Precis. Om man redan sitter på btc, vilket jag har gjort i flera år. Fan vilket idiotiskt utlägg från dig, i vanlig ordning! Taskigt humör? Bajsa du på dig påväg till toan? Bara osäker o känner att du behöver hävda dig över nätet?

När ska Arken dra en exit scam?
Du som känner folk bakom kulisserna.
Citera
2024-01-10, 15:15
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
När ska Arken dra en exit scam?
Du som känner folk bakom kulisserna.
Det vet jag ju inte, men av att döma från ganska trovärdiga utlägg så handlar det säkert om några veckor. Du kommer få se. Vi kan ju höras i PM om 1 månad från dagens datum, så kan vi fortsätta att fäkta kuk, och kanske gråta lite på varandras axlar!
Citera
2024-01-10, 15:17
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Det vet jag ju inte, men av att döma från ganska trovärdiga utlägg så handlar det säkert om några veckor. Du kommer få se. Vi kan ju höras i PM om 1 månad från dagens datum, så kan vi fortsätta att fäkta kuk, och kanske gråta lite på varandras axlar!

Ja vi får ta fighten igen om någon månad, förhoppningsvis slipper vi gråta.
Citera
2024-01-10, 16:32
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Varför ens köpa bitcoins från början om man ändå ska konvertera dom till xmr?? Förstår om man sitter på bitcoins redan men att köpa bitcoins och sedan konvertera till xmr är idiotiskt och kostar och tar tid.

Var rekommenderar du inköp av XMR? Det ska inte synas på kontoutdrag att jag köpt krypto. Och inte heller i referens i Swish om du föreslår localmonero
Citera
2024-01-10, 18:11
Medlem
Citat:

Hur många gånger har du nu gått in i denna tråd om kommit med falska rykten om att olika marknader gör en exit scam och liknande?

Du har nära 2000 inlägg så jag tänker inte gå igenom alla, men här är ett par jag hittade på bara någon minut:

(FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion.
(FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion. (inte direkt om exit scam, men du påstår att ingen för sina paket, vilket inte är sant)

Sen har vi ditt inlägg ovan som jag citerade...

Sen skrev du följande nyligen, vilket får mig att börja misstänka att du kanske har någon sorts diagnos? Du har ett väldigt skumt beteende iallafall.

Citat:

[...]

Fan vilket idiotiskt utlägg från dig, i vanlig ordning! Taskigt humör? Bajsa du på dig påväg till toan? Bara osäker o känner att du behöver hävda dig över nätet?
Följt av:
Citat:

Hyckleri...

Jag har tidigare bett om i alla fall någon form av bevisning på dina påståenden, men det får man aldrig.
Kan du inte ens ta ett screenshot från dina så-kallade källor och det dom sagt? Du har tidigare sagt att du fått info från en säljare, som fått infon från admin...
Inte för att jag skulle uppfatta dig som mer trovärdig trots det, men något, vad som helst, som styrker det du säger?

Sen som sist, om ASNT skulle vara på väg att göra en exit-scam, varför i hela helvetet skulle han då BERÄTTA DET till någon? Du säger ju att "admin" har sagt det till en säljare... som i så fall uppenbarligen inte kan hålla käften eftersom du nu, underligt nog, fått denna information.

Jag tror din diagnos är "Mytoman", i alla fall när jag googlar på vad diagnosen för patologiska lögnare diagnosticeras med, men jag kan ha fel.

EDIT:
Är det användaren "Raredemand" som du baserar dessa rykten om exit-scam på?
Jag försöker lista ut varför du hittar på saker hela tiden, och eftersom du inte ger ett svar eller bevis på dina påståenden så kan jag själv bara spekulera över var du får detta ifrån.

De som är intresserade kan se tråden:
"The Downfall of Archetyp"
och
"New Scamming Method By ******** Be aware!!!!!! Seller Scam!!!!!!!"
(trådarna är skapade av samma person, men personen använder MASSOR med konton på Archetyp och Dread för att smutskasta Archetyp)

Notera, "*******" är alltså namnet på en säljare, men man får inte nämna säljares namn i denna tråd så jag censurerade det.

Dessa finns på archetyps forum under delen "Trash".

Användaren "Raredemand" blev antingen scammad, eller misslyckades själv med en scam mot en säljare, och har gjort flera trådar om det på Dread och archetyps forum.
Jag har (VÄLDIGT kort) pratat med ASNT om det, och det finns bevis på att "Raredemand" (samt några fler) försökte scamma en säljare.
Jag spekulerar att det är detta som Jewclaw baserar sina lösen rykten på.

De trådar jag nämnde ovan har inte tagits bort med flit så användare själva får avgöra om det "Raredemand" skriver om är sant eller inte.
Användaren påstår, bland annat, att "ASNT" (Archetyps admin) skulle vara den säljare som "Raredemand" försökte blåsa/blev blåst av, endast för att dispyten löstes genom att släppa pengarna till säljaren.

Detta är vad jag TROR Jewclaw baserar dessa rykten på, men jag kan som sagt bara spekulera eftersom Jewclaw aldrig kommer med några bevis eller något som gör personen mer trovärdig.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2024-01-10 kl. 18:39.
Citera
2024-01-11, 06:34
Medlem
Citat:
Precis. Om man redan sitter på btc, vilket jag har gjort i flera år. Fan vilket idiotiskt utlägg från dig, i vanlig ordning! Taskigt humör? Bajsa du på dig påväg till toan? Bara osäker o känner att du behöver hävda dig över nätet?

Du är bara sur för jag kallade dig lögnare vilket stämde.
Citera
2024-01-11, 13:12
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Var rekommenderar du inköp av XMR? Det ska inte synas på kontoutdrag att jag köpt krypto. Och inte heller i referens i Swish om du föreslår localmonero

Revolut - växla till eur - för över till kraken - köp XMR - för över till wallet för att sen skicka xmr från wallet till arch är metoden jag använder för tillfället. Förlorar väl ca 20-30kr i transfereringsavgifter på detta sätt men det är relativt smidigt.
Citera
2024-01-11, 17:31
Medlem
Citat:

Nu har det gått nästan 24 timmar sedan jag svarade dig. Du har varit online i många, många timmar efter att jag svarade dig också, både igår och idag (det är en grön liten indikator precis under en användares avatar ifall personen är online på flashback) så jag vet att du har sett mitt inlägg.

Kan du åtminstone ta en screenshot på de konversationer du haft med dina så-kallade källor?
Du kan stryka över deras användarnamn ifall det är vad du är orolig över.
Bara något pytte, pytte litet som intygar att det du säger är sant?

Jag vill även lägga till följande:
Ja, en dag så kommer både Archetyp och FS4 försvinna.
Den dagen kommer du, utan tvekan, komma in i tråden och försöka få dig att framstå som nått jävla orakel. Det är jag säker på.
Men det är som att säga att "en dag kommer det att regna" och bli exalterad och påstå att man kan se in i framtiden.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2024-01-11 kl. 17:35.
Citera
2024-01-11, 17:36
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Nu har det gått nästan 24 timmar sedan jag svarade dig. Du har varit online i många, många timmar efter att jag svarade dig också, både igår och idag (det är en grön liten indikator precis under en användares avatar ifall personen är online på flashback) så jag vet att du har sett mitt inlägg.

Kan du åtminstone ta en screenshot på de konversationer du haft med dina så-kallade källor?
Du kan stryka över deras användarnamn ifall det är vad du är orolig över.
Bara något pytte, pytte litet som intygar att det du säger är sant?

Jag vill även lägga till följande:
Ja, en dag så kommer både Archetyp och FS4 försvinna.
Den dagen kommer du, utan tvekan, komma in i tråden och försöka få dig att framstå som nått jävla orakel. Det är jag säker på.
Men det är som att säga att "en dag kommer det att regna".
Jag återkommer med det såfort jag säkerställt att det inte längre går att återskapa originalbilden eller annan meta-data.
Citera
2024-01-11, 17:38
Medlem
Citat:
Jag återkommer med det såfort jag säkerställt att det inte längre går att återskapa originalbilden eller annan meta-data.

Photoshoppa på!
Ska bli intressant.
Citera
2024-01-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe
Håller med, har handlat i många år och använt alla versioner av FS, helt utan problem och har aldrig blivit av med en beställning. Men sedan månadsskiftet Nov/Dec så har det baaara varit problem... flera fett pålitliga vendors som jag använt mig av länge börjar knasa; verkar som dom inte skickar ut, blkr sämre på att svara, dyspytnivåerna stegrar och dom dåliga recensionerna öser in. Så något är det som händer. Droppen för mig var när det stod att jag avbrutit en beställning och jag blev av med alla pengar på mitt konto.. Och jag är 200% säker på att det inte var en phishinglänk.

Har dock aldrig testat Arche. Är det srabilt där eller upplever folk liknande saker där? Uppskattat svar.

Har inte haft något problem alls använd bara länken F*******.wtf

Kan vara att vissa säljare möter mycket motgångar just nu ...

Jag har iaf inte upplevt problem på FS , paket inom 1-3 dagar . däremot Arche så har vissa paket tagit upp till 3-4 veckor .
Citera
2024-01-11, 19:49
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
1. Archetyp.cc för att få tag på den officiella .onion-länken.
2. När du väl kommer in (verkar som att den officiella mirrorn är under DDoS för tillfället) och kan skapa ett konto, spara ner din PRIVATA mirror (finns under "settings", i botten) så du lättare kan ta dig in.
3. För att köpa XMR så är Kraken en väldigt bra exchange.
4. För att konvertera BTC till XMR så föreslår jag cake wallet, då den har funktionen inbyggd i sig, och använder den billigaste konverteringstjänsten automatiskt (samt listar andra du kan välja mellan ifall du vill göra det manuellt).

Tack för hjälpen men då jag ska decrypt PGP och sitter på en skit-mac så funkar ju inte Klepopatra som de flesta hänvisar till. Något tips på program till MAC som funkar på samma sätt... jag försöker få kläm på alla steg här. Där av även en fundering kring denna enkla fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in