2021-10-31, 09:43
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Tur att man aldrig använde sidan, har ingen lust att spendera julafton i häktet.
Citera
2021-10-31, 09:44
Medlem
Bajenalexs avatar
det var väll väntat. exitscams sker ju hela tiden på dessa sidor.

Flera av säljarna har ju egna hemsidor dock så har man en favoritsäljare så finns det ofta clear sidor.

Dom är roliga att dom skriver att dom lät folk ta ut sina pengar med. Lustigkurrar.

Men det kommer nog en ny fs snart. Själv kör jag med nåra av säljarnas clear sidor sedan en tid tillbaka och det har fungerat utmärkt. mupparna har ju sin clear ex .com på clear och det fungerar lika bra att handla där som på fs. eller flugsvamp biz på clear med.
Citera
2021-10-31, 09:52
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Var inne på Flugforum för 10 minuter sen, skulle uppdatera sidan och blev utkastad. Sen dess har jag inte kommit åt Flugforum. Har de också stängt ner nu?

Funkade nyss för mig.
Citera
2021-10-31, 09:54
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Tur att man aldrig använde sidan, har ingen lust att spendera julafton i häktet.

De har inte resurser att gå efter köpare. Se hur det blev med FS2.
Citera
2021-10-31, 10:11
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
De har inte resurser att gå efter köpare. Se hur det blev med FS2.
Nu intar dock Maggan snart tronen och lär sparka igång "kriget mot droger" på allvar.
Med tanke på alla skjutningar som tar upp nästan alla löpsedlar just nu som sossarna skyller på knarkare i Danderyd så skulle jag nog inte sitta lugnt i båten.
Hon lär ju vilja spänna musklerna och visa att de faktiskt gör något.

Razzior i villaområden lär nog gå hem hos gemene sosse som hävdar att svenskar minsann också begår brott.

Tänk dig sommaren nästa år, lagom till valet, kraftsamling, enorma razzior över hela landet.
Plötsligt är svenskar mer kriminella än invandrare för första gången sedan mätningen börjades.
Förstasida nyhet hos varenda tidning i flera veckor, tänk hånet från vänstern, dom hade rätt trots allt.
Sossarna skjuter i opinionen, nosar på 40%
Högern går i dvala och lämnar walkover.
Arnstad hade rätt.
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2021-10-31 kl. 10:23.
Citera
2021-10-31, 10:42
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Nope bara säljare kunde ta ut sina saldon, hade precis satt in 5lax som är bortblåsta nu…
Samma här. Så jävla surt att jag inte fick beställa det jag ville då pengarna kom in samma dag meddelandet kom upp.
Citera
2021-10-31, 10:56
Medlem
st33rs avatar
Skulle det egentligen vara nån skillnad säkerhetsmässigt för köpare om säljare hade sidor på clearnet - om vi utgå från premissen att köpare besöker sidan via Tor browser - och att kommunikation med säljaren sker pgp krypterat, ev över en mailtjänst som krypterar typ protonmail, och att betalningen sker till olika wallets som säljaren genererar?

Det är klart det kanske skulle vara lättare för myndigheter osv att få säljarnas webplatser nedstängda på clearnet. Men det är ju säljarnas problem isåfall. Jag vet ju några stora aktörer på FS som haft websidor på cleanet länge.
Citera
2021-10-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Det han syftar på är att det är jäkligt korkat att ha pengarna liggandes på Flugsvamp istället för i en säker plånbok.

Jo det håller jag med om, men nu va det ju så att folk satt in pengar för kunna handla nu vid löning, och utan förvarning så sätter dom orderstopp och sen stänger helt, tvivlar på att så jätte många har pengar liggandes för skojs skull 🤷🏼‍♂️
Citera
2021-10-31, 11:06
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Okej pappa jag ber om ursäkt så mkt att jag gillar att dra lite kokain vid helger eller röka lite gräs ibland för en mer flytande vardag. Jag tyckte fs3 va en helt utmärkt och fungerade market och tycker det är väldigt synd den stängts ner.

Jag vet inte hur ditt resonemang fungerar men jag själv får en mkt mer fungerande vardag genom att kunna slappna av med lite röka, och jag känner att jag kan unna mig lite kokain på helger utan behöva ora mig för fastna, Bara för att du använder droger behöver det inte betyda att dum försämrar din vardag, har många vänner som också kan kontrollera sitt missbruk och inte låta det påverka vardagen negativ…

Citat:
Jo det håller jag med om, men nu va det ju så att folk satt in pengar för kunna handla nu vid löning, och utan förvarning så sätter dom orderstopp och sen stänger helt, tvivlar på att så jätte många har pengar liggandes för skojs skull 🤷🏼‍♂️

Du har väl inte flera tusen liggande om du ska köpa lite droger? Om du inte förstår att du inte ska ha mycket pengar på en hemsida vars syfte är att förmedla drogköp så ska du nog dra ner på knarkandet lite.
Citera
2021-10-31, 11:07
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Tror de fega ur, det var en stor interpool-razia gällande TOR nyligen, Operation TORhunter tror jag den hette gällande vapen och droghandel. Jag tror när den nyheten kom som det blev orderstop på FS samma dag.

Källa
https://www.europol.europa.eu/newsro...to-179-arrests
https://www.aljazeera.com/news/2021/...-sting-europol

Ingen från Sverige blev gripen dock.
Tråden för det
(FB) 150 gripna i globalt Dark Web-tillslag (2021-10-26)
Citera
2021-10-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Skulle det egentligen vara nån skillnad säkerhetsmässigt för köpare om säljare hade sidor på clearnet - om vi utgå från premissen att köpare besöker sidan via Tor browser - och att kommunikation med säljaren sker pgp krypterat, ev över en mailtjänst som krypterar typ protonmail, och att betalningen sker till olika wallets som säljaren genererar?

Det är klart det kanske skulle vara lättare för myndigheter osv att få säljarnas webplatser nedstängda på clearnet. Men det är ju säljarnas problem isåfall. Jag vet ju några stora aktörer på FS som haft websidor på cleanet länge.

En stor fördel med handelsplatsformar som FS3 är att det är ett mycket tryggare val för köparen då chansen att bli blåst minskar rejält. Huvudsakligen eftersom betalningen för din order hålls i escrow och är ej disponibel för säljaren tills du markerat varan som mottagen. Till skillnad från om man köper via clearnet på deras hemsidor eller via mail och betalar i förskott till deras bitcoin-adress där man är tvungen på att förlita sig på säljaren att denne verkligen skickar varan. En annan stor nackdel är att kvaliteten på varorna kan minska rejält, framförallt på kokain och dyrare droger där säljaren på FS3 varit tvungna och känt press att leverera den produktkvalitet som de marknadsför på sina annonser, dels p.g.a konkurrensen med andra säljare och för att de annars riskerar att kunden skriver dåligt betyg eller startar en dispyt vilket sänker deras rep på sidan och folk kommer då handla av någon annan säljare med bättre rep.

En FS4 kommer inom kort med största sannolikhet då det finns stor efterfrågan. Dröjde väl inte mer än ett par månader när FS2 stängdes ner tills FS3 dök upp.
Citera
2021-10-31, 11:29
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catcatmeow
Flugforum ligger fortfarande uppe och ska göra det en tid. Jag googlade mig fram till länken dit.
Kan du pm:a länken till mig? Har suttit i en timme och försökt hitta flugforum.Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in