2024-01-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Ok jag förstår. Vilken länk ska jag utgå ifrån? Och hur är jag säker mot detta i framtiden?
Det började med att jag de bytte lösenord på mitt konto och jag kunde därmed inte komma in där något mer. Är det också en typ av phising? Arcthetyp länken som finns på luffarn är alltså inte säker?
Om du hade vart någorlunda observant så hade du sett att det på flertalet ställen står ”använd ENDAST länkar från ****.cc” (du får söka upp adressen själv, osäker om man får skriva ut den här) för att komma åt arche. Förutom den personliga länken man har då förstås..
Citera
2024-01-03, 19:14
Medlem
Ni som handlar på Arch***p. kan man sätta över pengar från sitt coinbase till ens manero wallet address man får på sin profilsida? Aldrig beställt därifrån innan..
Citera
2024-01-03, 20:30
Hur vet jag att mitt konto inte blir kapad om det fungerar perfekt i några veckor sen plötsligt så kommer jag inte in på det?
Hur vågar man sätta in pengar på ens konto om det ändå kan kapas med stor chans. Jag har aldrig råkat ut för detta förut och har haft archety+ i flera år.
Senast redigerad av Ledsensorry 2024-01-03 kl. 20:34.
Citera
2024-01-03, 23:27
Medlem
Tror FS4 har gjort en fet exit scam, massa kända säljare som försvunnit fort och går inte generera om en ny insättningsadress sen är sidan hur seg som helst.
Citera
2024-01-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsvenne
Ni som handlar på Arch***p. kan man sätta över pengar från sitt coinbase till ens manero wallet address man får på sin profilsida? Aldrig beställt därifrån innan..
Kan kan du väl, men du lär bli anstängd både på coinbase och archetyp om du gör det.
Reglerna för arch finns att läsa på sidan, rekommenderar att du läser igenom alla dessa innan du försöker dig på att handla därifrån..
(Och för att förtydliga, pengarna bör alltid gå: exchange - din egna wallet - archetyp. Aldrig: exchange - archetyp.)
Citera
2024-01-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Tror FS4 har gjort en fet exit scam, massa kända säljare som försvunnit fort och går inte generera om en ny insättningsadress sen är sidan hur seg som helst.

Kan hålla med om att sidan är lite konstig just nu. Men det går att ta ut pengar...
Citera
2024-01-04, 09:31
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Japp dom kör en exit scam just nu jag känner en av säljarna han har slutat för han förklarade att supporten är själva säljarna och att FS4 är en ren bluff..Ni är härmed varnade..
Citera
2024-01-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenMuhammedd
Japp dom kör en exit scam just nu jag känner en av säljarna han har slutat för han förklarade att supporten är själva säljarna och att FS4 är en ren bluff..Ni är härmed varnade..

Vad menas med att supporten är säljarna ?
Varför går det att plocka ut pengar från sidan ifall det pågår en exit ?

Normalt vis så brukar en exit gå ut på att du kan sätta in men inte ta ut några pengar
Citera
2024-01-04, 10:25
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smogaffet
Vad menas med att supporten är säljarna ?
Varför går det att plocka ut pengar från sidan ifall det pågår en exit ?

Normalt vis så brukar en exit gå ut på att du kan sätta in men inte ta ut några pengar
Säljaren jag talat med förklarade att det är säljare själva som är bakom supporten och att 9 av 10 fall vinner säljaren i dispyter. Han har nu lämnat FS4 och varnade mig om att många säljare visar status som skickat men sedan tar dom pengarna och påstår att posten gjort fel eller att polisen tagit brevet, sedan om det går till dispyt vinner säljaren på att enbart skriva till supporten att varorna är skickade och får där med pengarna.... Denna säljare som jag talat med har många år i branchen han varnade mig från FS4 före han lämnade. Jag kommer inte handla därifrån mer iaf. Ni andra gör som ni vill. Går även att läsa på här på flashback om den nya postlagen där flertalet köpare skriver att dom inget fått av FS4 samt att deras pengar försvunnit plötsligt. Så gör som ni vill men jag ville enbart varna er.
Citera
2024-01-04, 11:35
Medlem
eldrattans avatar
Citat:

Nu var det längesedan jag handla från FS4. Fast du menar alltså att FS4 har varit en bluff i 5 år eller hur länge dom nu haft sin verksamhet?! För mig när jag handla kändes det inte som någon bluff om man säger så. Jag har även vunnit dispyter och fått reship eller pengar tillbaka.

Sedan är ju problemet att köparna kan likagärna bluffa dom med och vill ha gratis knark. Det säger sig självt att det är inte lätt avgöra vem som har rätt eller fel.
Citera
2024-01-04, 12:24
Medlem
Citat:
Säljaren jag talat med förklarade att det är säljare själva som är bakom supporten och att 9 av 10 fall vinner säljaren i dispyter. Han har nu lämnat FS4 och varnade mig om att många säljare visar status som skickat men sedan tar dom pengarna och påstår att posten gjort fel eller att polisen tagit brevet, sedan om det går till dispyt vinner säljaren på att enbart skriva till supporten att varorna är skickade och får där med pengarna.... Denna säljare som jag talat med har många år i branchen han varnade mig från FS4 före han lämnade. Jag kommer inte handla därifrån mer iaf. Ni andra gör som ni vill. Går även att läsa på här på flashback om den nya postlagen där flertalet köpare skriver att dom inget fått av FS4 samt att deras pengar försvunnit plötsligt. Så gör som ni vill men jag ville enbart varna er.

Jag är ledsen med din kompis argumentation om att
Säljarna själva avgör dispyter är ganska löjligt.
Dem flesta kunder förlorar dispyterna om säljarens betyg är relativt högt. Det går helt enkelt inte att driva en sådan sida på nåt annat sätt än att säljarna känner sig bekväma nog med att skicka iväg knark innan dem fått sina pengar.

Sen kanske dem som driver fs4 ändå någon dag kommer göra en exit, det kanske är på g. Man brukar göra det när det är som mest pengar på sidan . Så mitt tips är att inte handla vid löning. ..
Citera
2024-01-04, 13:31
Medlem
emmuuts avatar
Tredje utdelningsdagen och inget ännu. Säljaren skrev som alla andra gör, att det är postnord som segar och speciellt nu vid jul och nyår. Men inte fan litar man på det när alla säger samma sak och postnord segar aldrig med alla vanliga och lagliga beställningar man gör.

Vad tror ni? Jag har köpt av denna säljaren ett tiotal gånger förut så jag litar egentligen på hon/han. Blev jag blåst eller kan det vara polisen? Eller har dom till och med kanske glömt att skicka brevet eller segar med det? Eller är det som dom säger, att postnord faktiskt är lite seg just nu? Har någon annan upplevt att postnord är sega?

Hur lång tid tar det innan polisen hör av sig om så vore fallet? Vissa säger några dagar i tråden, andra säger månader eller år????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in