2024-01-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
De vill ha min senaste TXID överföring för jag ska kunna byta lösen. Men problemet är att lösenordet funkar inte. Gjort tre olika konton med olika lösenord men efter 5 min går det inte och logga in på dom..

Vilken länk använder du?
Skriv hela länken här.
Det är alltså den som slutar på ".onion" jag menar.
Citera
2024-01-02, 20:00
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenMuhammedd
Vill varna för aechetyp samt FS4 dom kör exitscam just nu. Inte alla på arch men FS4!! Dessutom verkar det som att de är säljare som är supporten på FS4. Svarar med långa mellanrum och nonchalant utan ett egentligt svar mer än, "du får vänta" osv. Varning varning till er alla som handlar.

Jag fattade att det är någonting som händer. Jag la en beställning igår, loggade nyss in för att kolla om den skickats, då märkte jag att den har "avbrutits av kund" och det har jag inte gjort. Och pengarna från den beställningen plus ytterligare ca 700kr jag hade på mitt konto är bort, står att det har gjorts en överföring på allt. Det kan inte va phishing för jag är extremt försiktig och noggrann med allt när jag loggar in. Sen när det gäller phishing så brukar det väl vara felaktiga länkar så man skickar sina pengar till fel adress. Har aldrig hört talas om att dom är inne och avbryter ens beställningar och gör överföringar från ens konto..

Är det någon som vet mer om detta? Vad är det som händer? Och hur vet du att det är en exitscam?
Citera
2024-01-02, 20:13
Medlem
Har tor2door gjort en exitscam?
Citera
2024-01-03, 08:00
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Vilken länk använder du?
Skriv hela länken här.
Det är alltså den som slutar på ".onion" jag menar.
För Archetyp:
http://fccayuqwcub4ikf6rjafaxld5dwu7...eferral=WjU4dl

För flugsvamp: http://fs4isvbujof355wj3hhsqahpvmwwj...bzqjvzid.onion

Har funkat klockrent i flera månader. Nu kan jag knappt komma in på Archetyp för dom (scammersen) byter mitt anv namn eller lösenord.
Citera
2024-01-03, 08:54
Citat:
För Archetyp:

Har funkat klockrent i flera månader. Nu kan jag inte komma in på Archetyp för dom (scammersen) byter mitt anv namn eller lösenord.
Hur göra för att bli av med dom? Har provat svåra/lätta lösenord men kommer inte in på kontot efter några timmar.
Citera
2024-01-03, 09:59
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
För Archetyp:

Har funkat klockrent i flera månader. Nu kan jag knappt komma in på Archetyp för dom (scammersen) byter mitt anv namn eller lösenord.

Du ska inte använda sådana länkar. Grejen är att dom kan vara legitima sedan ändrar dom till något annat. Då tar haxxarna dom länkarna och istället hamnar du i en fiskedamm. Som du precis har gjort nu verkar det som.
Citera
2024-01-03, 10:31
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Du ska inte använda sådana länkar. Grejen är att dom kan vara legitima sedan ändrar dom till något annat. Då tar haxxarna dom länkarna och istället hamnar du i en fiskedamm. Som du precis har gjort nu verkar det som.
Ok jag förstår. Vilken länk ska jag utgå ifrån? Och hur är jag säker mot detta i framtiden?
Det började med att jag de bytte lösenord på mitt konto och jag kunde därmed inte komma in där något mer. Är det också en typ av phising? Arcthetyp länken som finns på luffarn är alltså inte säker?
Senast redigerad av Ledsensorry 2024-01-03 kl. 10:38.
Citera
2024-01-03, 10:36
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ok jag förstår. Vilken länk ska jag utgå ifrån? Och hur är jag säker mot detta i framtiden?

Sök i denna tråd och du skall finna. Det är den eviga återkommande frågan och svaret brukar gå att hitta ett par sidor bakåt.
Citera
2024-01-03, 14:21
Medlem
emmuuts avatar
Jag har väntat på ett brev som skickades den 27e. Är jag för otålig om jag redan börjar misstänka att säljaren aldrig ens skickade? Tänker på att det har varit röda dagar och så.
Dags att börja noja eller inte?
Citera
2024-01-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Jag har väntat på ett brev som skickades den 27e. Är jag för otålig om jag redan börjar misstänka att säljaren aldrig ens skickade? Tänker på att det har varit röda dagar och så.
Dags att börja noja eller inte?

Borde definitivt ha kommit idag men ingen idé att nojja då du inte kan påverka om det tagits in på analys vilket numer är vanligare än att en vendor inte skickar (om du inte beställt från nån sketen rcshop). Kommer det ett samtal eller besök från popo är de bara att neka neka neka
Citera
2024-01-03, 15:07
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrypancakes
Borde definitivt ha kommit idag men ingen idé att nojja då du inte kan påverka om det tagits in på analys vilket numer är vanligare än att en vendor inte skickar (om du inte beställt från nån sketen rcshop). Kommer det ett samtal eller besök från popo är de bara att neka neka neka

Jag har utdelningsdag 2a och 4e dock, har det någon betydelse?
Men ja, självklart nekar jag om så är fallet.
Citera
2024-01-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Jag har utdelningsdag 2a och 4e dock, har det någon betydelse?
Men ja, självklart nekar jag om så är fallet.

Borde ha kommit igår även med röd dag men kan endast tala av egen erfarenhet, mina brev har nästan utan undantag dykt upp på första eller andra utdelningsdagen. Du kanske har en trött brevbärare/postkontor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in