Citat:
Ursprungligen postat av
ProfetenMuhammedd
Vill varna för aechetyp samt FS4 dom kör exitscam just nu. Inte alla på arch men FS4!! Dessutom verkar det som att de är säljare som är supporten på FS4. Svarar med långa mellanrum och nonchalant utan ett egentligt svar mer än, "du får vänta" osv. Varning varning till er alla som handlar.
Jag fattade att det är någonting som händer. Jag la en beställning igår, loggade nyss in för att kolla om den skickats, då märkte jag att den har "avbrutits av kund" och det har jag inte gjort. Och pengarna från den beställningen plus ytterligare ca 700kr jag hade på mitt konto är bort, står att det har gjorts en överföring på allt. Det kan inte va phishing för jag är extremt försiktig och noggrann med allt när jag loggar in. Sen när det gäller phishing så brukar det väl vara felaktiga länkar så man skickar sina pengar till fel adress. Har aldrig hört talas om att dom är inne och avbryter ens beställningar och gör överföringar från ens konto..
Är det någon som vet mer om detta? Vad är det som händer? Och hur vet du att det är en exitscam?