Citat:
Ursprungligen postat av
Sacredsecretion
Hur stor är risken att Postnord kontrollerar mindre ordrar med bra stealth?
Gissar på att du helt enkelt aldrig köpt online förut.
Majoriteten av alla order online är små ordrar. Vad som klassas som en liten order kan väl diskuteras, men bland de vanligaste mängderna är väl mellan 5g-25g, men det beror helt och hållet på vad du beställer också.
Finns folk som beställer 100g+ och anser att det är en liten order.
Men för "privat bruk" (pratar mest weed/hasch nu, nån annan får flika in angående opiater och centralstimulantia) så är det oftast upp till en ounce (28g) man pratar om.
Jag vet inte hur många tusentals ordrar jag gjort genom åren.
Jag har handlat online sen Silkroad 1 (jag är Svensson och känner inga andra som fortfarande röker så har ingen kran jag kan vända mig till). Silkroad öppnades 2011, så jag har handlat mer än 10 år tillbaka i tiden online.
Största ordern jag lagt är 25g hasch, om jag minns rätt.
Lägsta ordrarna har varit 1g hasch (sample från nya säljare, eller sånt man fått av dom man är stammis hos).
Standardorder för mig ligger mellan 5g-15g hasch/weed i månaden (primärt hasch de senaste 2-3 åren, men nu med min senaste order går jag över till weed igen, är sjukt sugen på att påbörja rökrundan igen nu när våren kommit istället för att puffa hemma).
Av alla tusentals ordrar har jag blivit av med kanske 25-50 ordrar.
Samtliga har antingen
1) blivit snodda av brevbärare eller på postcentral (tvivlar på att brevbäraren snott dom dock)
eller
2) selective scam av dålig säljare som påstår att dom skickat, men inte gjort det. Alternativt säljarens packare som snott försändelsen och sagt till säljaren att det är skickat trots att det inte är det för att behålla varan för sig själv.
Jag har aldrig fått hem brev eller samtal från polisen.
Jag beställer endast små mängder för personligt bruk.
Mina beställningar räcker oftast upp till max 2 veckor, sedan har jag 2-3 veckor där jag inte röker något.
Nämner detta eftersom jag känner en liten misstanke att du kommer vara lite som jag (GISSAR på att det är THC du är ute efter) eftersom du nämner små mängder.