2023-04-23, 16:03
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Skumt. Testa generera en ny mirror från archetyp.cc. Jag fick byta mirror för att få det att funka. Jag sitter och läser på forumet just nu.

Funkade när jag bytte mirror! 😁👍🏻
Citera
2023-04-23, 17:00
Medlem
Hade lite funds på arch, inga summor som kommer få en att tappa sömn men ändå. imorse ser jag att mitt lösen är bytt. Förstår direkt att jag blivit hackat och att alla funds är borta. Min fråga hur detta kan ha gått till? Vågar man göra ett nytt konto eller kan det vara något jag har på datorn? Mitt lösen var inte speciellt starkt så känslan säger bruteforce men hur har man kommit över mitt användarnamn isåfall?
Citera
2023-04-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pashun
Hade lite funds på arch, inga summor som kommer få en att tappa sömn men ändå. imorse ser jag att mitt lösen är bytt. Förstår direkt att jag blivit hackat och att alla funds är borta. Min fråga hur detta kan ha gått till? Vågar man göra ett nytt konto eller kan det vara något jag har på datorn? Mitt lösen var inte speciellt starkt så känslan säger bruteforce men hur har man kommit över mitt användarnamn isåfall?

Hur går du in på archetyp?
Har du sparade mirrors som bokmärken, eller använder du https://archetyp.cc?
Om du använder https://archetyp.cc, skriver du det manuellt eller har du sidan bokmärkt och använder bokmärket för att ladda https://archetyp.cc?

Om du skriver in https://archetyp.cc manuellt så har du säkert kommit till en av phishing-sidorna.
Det finns flera stycken. De jag har koll på just nu (finns fler - testa att felstava archetyp.cc med flit så lär du hitta en phishing-sida):

ANVÄND INTE DESSA!!!
arcetyp. cc
archety. cc
archtyp. cc
arhetyp. cc
archetpy. cc
ANVÄND INTE DESSA!!!

Jag gjorde mellanslag efter "punkt" och "cc" med flit så folk inte går in där av misstag.
Samtliga av de 4 som jag skrev ovan leder till phishing-sidor och du kommer förlora dina insättningar, konto och pengarna som redan fanns inne. Har du ordrar som går att avbrytas så kommer dom avbrytas och pengarna kommer bli stulna.

Gör ett NYTT konto ifall du verkligen inte måste ha ditt gamla för någon anledning.
Citera
2023-04-23, 17:18
Medlem
Citat:
Hur går du in på archetyp?
Har du sparade mirrors som bokmärken, eller använder du https://archetyp.cc?
Om du använder https://archetyp.cc, skriver du det manuellt eller har du sidan bokmärkt och använder bokmärket för att ladda https://archetyp.cc?

Om du skriver in https://archetyp.cc manuellt så har du säkert kommit till en av phishing-sidorna.
Det finns flera stycken. De jag har koll på just nu (finns fler - testa att felstava archetyp.cc med flit så lär du hitta en phishing-sida):

ANVÄND INTE DESSA!!!
arcetyp. cc
archety. cc
archtyp. cc
arhetyp. cc
ANVÄND INTE DESSA!!!

Jag gjorde mellanslag efter "punkt" och "cc" med flit så folk inte går in där av misstag.
Samtliga av de 4 som jag skrev ovan leder till phishing-sidor och du kommer förlora dina insättningar, konto och pengarna som redan fanns inne. Har du ordrar som går att avbrytas så kommer dom avbrytas och pengarna kommer bli stulna.

Gör ett NYTT konto ifall du verkligen inte måste ha ditt gamla för någon anledning.

Archetyp.cc men skriver manuellt ja, kanske där det gått fel då med andra ord. Ska göra ett nytt konto och göra bokmärke.
Citera
2023-04-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pashun
Archetyp.cc men skriver manuellt ja, kanske där det gått fel då med andra ord. Ska göra ett nytt konto och göra bokmärke.

Någon har tyvärr köpt MASSOR med URL:er med extremt liknande stavning som archetyp och satt upp phishing-sidor så det är tyvärr väldigt enkelt att gå in på fel sida. Trippelkolla alltid URL:en.

Ett tips är att även spara din privata mirror som du hittar under Settings -> Private Mirror list.
Denna privata mirror ersätts av mer och mer privata versioner ju mer köp du gör så kolla till där då och då, så lär du märka att du du får en ny.

Notera: den nyare, mer privata mirror:n ersätter den gamla, så har du inte sparat din gamla privata så kommer den vara borta för alltid, förutsatt att ingen råkar ha postat den på någon annan sida, som luffarn.com eller liknande - dessa "privata mirrors" är bara mirrors som inte finns på archetyp.cc.
Du delar dock denna mirror med andra personer, den är bara inte utannonserad (förutsatt att folk inte är så efterblivna att de faktiskt utannonserar dessa själva och skriver ut dom på forum eller andra hemsidor, och gör dessa mirrors publika).

Jag har mina bokmärken sparade i en krypterad container.
Använder Veracrypt för detta.
Bara ett tips ifall du är paranoid över att spara dessa URL:er i klartext.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-04-23 kl. 17:29.
Citera
2023-04-23, 19:01
Medlem
Rörande downtime på archetyp (Se förra sidan) så har archetyps admin sagt följande:

Citat:
Ursprungligen postat av ASNT
Hey,
we have some error, this is my fault, please use our main mirror in the meantime. I fucked up and now we have a bit chaos, but it will all get solved within the next couple days, unfortunately it will need some time.

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

http://4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf77...hdupjwyd.onion
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iQIzBAEBCgAdFiEEeI1zyim1bWVnbUaP9A9XCtziCxgFAmRFXY 4ACgkQ9A9XCtzi
CxgcXQ/9Hj7b/pGVquliuLhr84uF0uY3fZ05/IU6a54vKlbxr4rpox3MlWjskvw8
2myUNYISmppubzORhqha9biKcSI18SRSpVkzLw4r5ku65Zvkr8 tU7G9kHsx1jm5H
Gl5pX4dP8Ra3fg2Z2aA2SDqVQFi+jBKBGgYIw243dqCfgNdNvD cs0Mn3SJ51ex88
sqiPWEn+x2kNMMrV/GHE0lXES0lzpEwK3oYP/uO7RJryWM/vffFffldHOnDXwJKS
qpk/oFazShHy6YEe0iVnrRWVFogBCoAID60Ym6tGWBxW79QQjDxRGp x/oJBq+z+V
5Pj07kgi1pA3y4X5P2Gy7nI/jpZzsiwmCtjf3reW2Jf0J4y85VlUTwm91inGZJ29
jvXDFKKztC76qU87SrQPTlujbDs+W8oV2qPtq6JRtx7a1brQXZ +AUQWtq++Pha6j
fvamhowzAr2nKQxS+d7YxiQq6nz1I5R5JTUK1wvpkR3k3bm+vS yHbDtzYHR3FNUI
1WA6IDWeJ7RGdKQy66v0eWMDUB6XubzLoV9uE50RBNnePwTD3K 27u98uIfZ1V3DW
mCXKz8pPk4FJtCwxdOJ3GZTGNSUvzq0AKiQCoCxyFXbd67/1Wetw1Hp1AzSp4DCu
c0aukrfcfCPH16BH9yB3xP+MIC5xPhXhIMbA29QEEFMOdwqaR0 A=
=Xszv
-----END PGP SIGNATURE-----

Så det var en uppdatering som inte gick som det skulle, som jag skrev på förra sidan.
Så använd archetyp.cc ifall era mirrors ni sparat ner inte funkar för tillfället.

Såg att några hade rapporterat problem med privata mirrors under:
Announcements -> Downtime 04.04.2023
(vet att datumet på trådens titel är fel - "04.04.2023" - , men senaste inläggen är från idag, där det diskuteras just att privata mirrors inte fungerar efter den korta downtime:n som var förut idag)
Citera
2023-04-23, 22:35
Medlem
Citat:
Rörande downtime på archetyp (Se förra sidan) så har archetyps admin sagt följande:

Så det var en uppdatering som inte gick som det skulle, som jag skrev på förra sidan.
Så använd archetyp.cc ifall era mirrors ni sparat ner inte funkar för tillfället.

Såg att några hade rapporterat problem med privata mirrors under:
Announcements -> Downtime 04.04.2023
(vet att datumet på trådens titel är fel - "04.04.2023" - , men senaste inläggen är från idag, där det diskuteras just att privata mirrors inte fungerar efter den korta downtime:n som var förut idag)

Ny uppdatering från ASNT i samma tråd på archetyps forum jag nämnde i inlägget ovan, alla mirror-problem ska vara lösta nu.
Citera
2023-04-24, 03:41
Medlem
Folketstempels avatar
Arketypen har en faq som är väldigt mystisk, vad anser ni själva? Michelle Pfeiffer sa något i Scarface, minns ni det? Don't get - vadå?

Frequently Asked Questions
I heard this is illegal.
A lot of things and actions are illegal. Does it mean it is correct that they are? Does it mean they don't exist or happen? Does it mean suits from next door or people in the parliament comply with all of them?
Citera
2023-04-24, 17:24
Medlem
Sacredsecretions avatar
Hur stor är risken att Postnord kontrollerar mindre ordrar med bra stealth?
Citera
2023-04-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sacredsecretion
Hur stor är risken att Postnord kontrollerar mindre ordrar med bra stealth?

Gissar på att du helt enkelt aldrig köpt online förut.
Majoriteten av alla order online är små ordrar. Vad som klassas som en liten order kan väl diskuteras, men bland de vanligaste mängderna är väl mellan 5g-25g, men det beror helt och hållet på vad du beställer också.
Finns folk som beställer 100g+ och anser att det är en liten order.
Men för "privat bruk" (pratar mest weed/hasch nu, nån annan får flika in angående opiater och centralstimulantia) så är det oftast upp till en ounce (28g) man pratar om.

Jag vet inte hur många tusentals ordrar jag gjort genom åren.
Jag har handlat online sen Silkroad 1 (jag är Svensson och känner inga andra som fortfarande röker så har ingen kran jag kan vända mig till). Silkroad öppnades 2011, så jag har handlat mer än 10 år tillbaka i tiden online.
Största ordern jag lagt är 25g hasch, om jag minns rätt.
Lägsta ordrarna har varit 1g hasch (sample från nya säljare, eller sånt man fått av dom man är stammis hos).
Standardorder för mig ligger mellan 5g-15g hasch/weed i månaden (primärt hasch de senaste 2-3 åren, men nu med min senaste order går jag över till weed igen, är sjukt sugen på att påbörja rökrundan igen nu när våren kommit istället för att puffa hemma).

Av alla tusentals ordrar har jag blivit av med kanske 25-50 ordrar.
Samtliga har antingen
1) blivit snodda av brevbärare eller på postcentral (tvivlar på att brevbäraren snott dom dock)
eller
2) selective scam av dålig säljare som påstår att dom skickat, men inte gjort det. Alternativt säljarens packare som snott försändelsen och sagt till säljaren att det är skickat trots att det inte är det för att behålla varan för sig själv.

Jag har aldrig fått hem brev eller samtal från polisen.
Jag beställer endast små mängder för personligt bruk.
Mina beställningar räcker oftast upp till max 2 veckor, sedan har jag 2-3 veckor där jag inte röker något.
Nämner detta eftersom jag känner en liten misstanke att du kommer vara lite som jag (GISSAR på att det är THC du är ute efter) eftersom du nämner små mängder.
Citera
2023-04-24, 21:30
Medlem
Var köper man smidigast BTC nuförtiden?Swish med slutdestination FS.
Citera
2023-04-24, 22:01
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Var köper man smidigast BTC nuförtiden?Swish med slutdestination FS.
De har väl bra guider på sin sajt och från folk som växlat miljoner i taget.
Kolla där först så fixar det sig med ett bra svar. För jag kan inte komma på något. Det var när alla venders och köpare flyttade till andra plattformar som använder Monero som är ospårbar sekunden du växlat till valutan. Bitcoin är 2010 kort sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in