2023-05-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Gjort två beställningar sen nya postlagen. En dök upp, den andra gjorde det inte. Första gången en beställning uteblivit. Har inte vågat beställa mer efter det..

Hur lång tid kan det ta innan polisen hör av sig? Var ändå två-tre månader sen det borde dykt upp nu.

har 3 beställningar som inte har dykt upp nu. rå ångest.
Citera
2023-05-16, 17:44
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Finns trådar inne på archetyp jag tycker man borde lägga lite läsning på, finns trådar om vilka som har bäst/sämst stealth t.ex.

OPSEC & ARCHEHYPE inne på forumet på archetyp finns det en del bra trådar!
Du vill inte guida mig lite haha, om hur man hittar dom trådarna med stealth. Står de på engelska eller svenska då?
Citera
2023-05-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supergoof

Bor du i någon av dom tre största städerna eller någon håla någonstans?
Citera
2023-05-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Du vill inte guida mig lite haha, om hur man hittar dom trådarna med stealth. Står de på engelska eller svenska då?

Väl inne på archetyp, gör följande:

1. Klicka på forum.

2. Scrolla ner till Knowledge, gå in på OPSEC.

3. Scrolla ner till Offtopic, gå in på Cafe ArcheHYPE.

Därinne finns det trådar på svenska om bland annat stealth & postnord.
Citera
2023-05-17, 14:34
Medlem
Extremeflys avatar
Ni som använder cakewallet fyller ni i fixed rate? Bra eller dåligt?
Citera
2023-05-17, 14:36
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Väl inne på archetyp, gör följande:

1. Klicka på forum.

2. Scrolla ner till Knowledge, gå in på OPSEC.

3. Scrolla ner till Offtopic, gå in på Cafe ArcheHYPE.

Därinne finns det trådar på svenska om bland annat stealth & postnord.
Ska kika där tack
Citera
2023-05-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlix
Bor du i någon av dom tre största städerna eller någon håla någonstans?

Vad är skillnaden?
ingen håla ne.
Citera
2023-05-19, 12:19
Medlem
Citat:

Samma här. Det har gått några veckor och man börjar bli, lite smått skitnödig....
Citera
2023-05-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsantonanto
Detta brukade vara mitt "go to" alternativ när jag ville vara säker på att jag fick kvalitet.
Men nu verkar man bara läsa om brev som inte dyker upp, polis besök & selektiv scamming.
Vad är erat råd (som fortf lyckas med detta) till andra (som bara verkar ha otur) ?
Skulle själv vilja lägga en mindre beställning med då jag har villkorligt vill jag isf känna mig säker.

Fridens Liljor

Ja, du, säker kan man aldrig vara. Jag har köpt en del sen jag började handla på FS3. Och sen på FS4 och Arc. Ungefär 20% av mina beställningar har inte kommit fram. Och min kvalificerade gissning är att de aldrig blivit skickade öht (säljare tagit "ledigt") eller siter som helt försvunnit (t.ex FS3) Beställde ett tag också från en stor internationell sida som bara hux flux försvann.
Så jag räknar lugnt med att både FS4 och Arc kan vara borta vilken dag som helst. Dvs ha inga stora pengar där!
Citera
2023-05-20, 01:32
Medlem
Nr45s avatar
Hör till det gamla gubbarna ,när clearnet shopparna var poppis.
Hur som helst alltid fått fram mina paket 100+ ,men läser ju mer om att det plockas nu.

Fråga till er som det försvinner ifrån en del scam 100% säkert ,men ni som får brev av snuten ,kommer dom hem eller samtal ,något efterspel som böter eller ringa.

Ser att dom har svårt att se hur dom skall bevisa vad du köpt osv till dom.
Eller är det mer skrämsel att nu har vi ett paket som innehåller droger med ditt namn ,"vad säger du om detta" .

Vet vilka jag köper av för att få det men är dyrt pga säkerheten men lungn i sinnet.

Min målis tog emot ett paket från billigare vendor ,skrammla som fan men kom fram utan problem och detta flera ggr nu.?

Hade jag vart post snubbe hade jag plockat de brev direkt ,frågan är om dom verkligen är intresserade av det. Här ser det ut som dom vill bara gör klart rundan.

Så fall om brevet fastnar nån annanstans där dom gör checkar. För mig känns det inte som dom plockar brev.

Men klart jag lyssnar o läser det ni skriver ,tack för svar vad som sker om ni vet polisen har ert paket.

Old Timer/Nr45
Citera
2023-05-20, 02:43
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden?
ingen håla ne.

Jag tror det handlar om mängden post, om du bor i en mindre stad så kanske ditt brev lättare beslagtas.

Skulle vara intressant att veta vilka städer där posten har blivit beslagtagits.
Citera
2023-05-20, 05:31
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlix
Jag tror det handlar om mängden post, om du bor i en mindre stad så kanske ditt brev lättare beslagtas.

Skulle vara intressant att veta vilka städer där posten har blivit beslagtagits.

Läste i nån tidning att polisen hade nästan konstant bevakning med hundar på den lokala postcentralen för typ Luleå eller Kramfors eller vad det nu var för ställe där de hade haft stora problem med missbruk på senare tid.

Såg även att de brukade vara "nån gång i månaden" med hund i en annan mindre stads lokala postcentral.

Kan ju vara så att de bara vill skrämmas och bluffar men är det sant så är det riktigt sjukt att de lägger såna stora resurser på att sätta dit småmissbrukare. För jag antar att de flesta inte beställer kopiösa mängder knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in