2023-05-20, 09:48
Medlem
Xanyos avatar
Läser många som fått sina paket beslagtagna eller ej har dykt upp, beställer ni inte från säljare som ni vet innan har levererat till er eller tar ni enbart säljare på slumpen?

Försöker inte klandra ner på någon men om ni enbart är ute efter en specifik vara & en säljare ni aldrig har beställt ifrån innan enbart har den varan har, okej jag förstår då har man inte så mycket till val. Men om ni har en säljare sedan innan som har det ni vill ha oavsett om det är lite dyrare eller ej men som ni vet med sannolikhet kommer leverera, byta inte säljare.

Jag själv betalar hellre lite dyrare för en vara om jag vet den 9/10 kommer att komma fram än att chansa på någon helt random & få ingenting.

Har ett par säljare jag enbart håller mig till & än sålänge kommer paketen rullande som på räls.
Citera
2023-05-20, 21:01
Medlem
Extinctionists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nr45
Hör till det gamla gubbarna ,när clearnet shopparna var poppis.
Hur som helst alltid fått fram mina paket 100+ ,men läser ju mer om att det plockas nu.

Fråga till er som det försvinner ifrån en del scam 100% säkert ,men ni som får brev av snuten ,kommer dom hem eller samtal ,något efterspel som böter eller ringa.

Ser att dom har svårt att se hur dom skall bevisa vad du köpt osv till dom.
Eller är det mer skrämsel att nu har vi ett paket som innehåller droger med ditt namn ,"vad säger du om detta" .

Vet vilka jag köper av för att få det men är dyrt pga säkerheten men lungn i sinnet.

Min målis tog emot ett paket från billigare vendor ,skrammla som fan men kom fram utan problem och detta flera ggr nu.?

Hade jag vart post snubbe hade jag plockat de brev direkt ,frågan är om dom verkligen är intresserade av det. Här ser det ut som dom vill bara gör klart rundan.

Så fall om brevet fastnar nån annanstans där dom gör checkar. För mig känns det inte som dom plockar brev.

Men klart jag lyssnar o läser det ni skriver ,tack för svar vad som sker om ni vet polisen har ert paket.

Old Timer/Nr45

En polare till mig väntar en dom och haft lite med polisen att göra nyligen. Men han sket i det och beställde hem till sin adress iallafall. Det ledde till att ett av fem packet kom hem till brevlådan, följt av papper från polisen två veckor senare.

Det måste ju innebära att någon brevbärare blivit informerad om att hålla koll på adressen eller att polisen har koll på hela postgången?

Visst, har man snuten på sig så är detta givet, men är man pundarstämplad och brevbärare har blivit informerad att ta alla misstänkta paket som går till adressen så kan det nog bli så att en och annan blir av med alla sina paket.
Citera
2023-05-21, 09:53
Medlem
Sjukt land vi lever, liknar mer och mer Sovjet. Lägger resurser på folk som väljer att handla på nätet istället för gatan, det är som dom vill att folk ska handla av gängen istället.

Men välj vem ni handlar av noga och beställ inte av 10st olika utan ha ett par stycken som ni håller till, handlar ni Archetyp så är det ju bara kolla i t.ex Amfetamin tråden och säljarnas tråd + deras betyg om det nu är tjack ni ska köpa, det var bara ett exempel. Följer du dom råden så ska det inte vara några problem, vissa säljare har bra stelth medans de flesta använder samma metoder som dom gjorde innan den nya lagen kom.

Och har ni blivit av med beställningar så beställ inte mer till den add, många verkar fortsätta fast de blivit av med paket och så sitter polisen och samlar på bevis. Hoppas dom poliserna känner sig stolta för det hjälper verkligen att få ner våldet
Säkert 90% av dem som blivit av med sin beställning går ut på gatan för att handla i desperation.
Senast redigerad av CubanLinks 2023-05-21 kl. 09:56.
Citera
2023-05-21, 14:55
Medlem
Nr45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extinctionist
En polare till mig väntar en dom och haft lite med polisen att göra nyligen. Men han sket i det och beställde hem till sin adress iallafall. Det ledde till att ett av fem packet kom hem till brevlådan, följt av papper från polisen två veckor senare.

Det måste ju innebära att någon brevbärare blivit informerad om att hålla koll på adressen eller att polisen har koll på hela postgången?

Visst, har man snuten på sig så är detta givet, men är man pundarstämplad och brevbärare har blivit informerad att ta alla misstänkta paket som går till adressen så kan det nog bli så att en och annan blir av med alla sina paket.

Tjena ,så din polare hade med polisen att göra pga andra saker först som inte hade med näthandel att göra.
Sen när han har haft med dom sakerna att göra ,så bestämmer han sig för att näthandla ,1 av 5 paket kommer fram ( vet du om detta var samma vendor eller olika?)

Vet du vad som hände med polis brevet som kom senare till han ,jobba dom in det i hans andra problem med lagen eller kom det bara ett brev. Som sa att han fått dom tagna.

Försöker att tänka hur fan dom dom jobbar ,det verkar hel lungt här ,både med tider 2 dar sen hemma ,sen också med dålig stealth som låter bara fortsätter komma till målisar.

Undrar om dom går via län eller utvalda platser ,eftersom en del får taget medans andra inte drabbas alls.
Hur många här fått sina brev tagna flera eller bara några st ? resten rullar det för?
Mvh
Citera
2023-05-21, 18:57
Medlem
Extinctionists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nr45
Tjena ,så din polare hade med polisen att göra pga andra saker först som inte hade med näthandel att göra.
Sen när han har haft med dom sakerna att göra ,så bestämmer han sig för att näthandla ,1 av 5 paket kommer fram ( vet du om detta var samma vendor eller olika?)

Vet du vad som hände med polis brevet som kom senare till han ,jobba dom in det i hans andra problem med lagen eller kom det bara ett brev. Som sa att han fått dom tagna.

Försöker att tänka hur fan dom dom jobbar ,det verkar hel lungt här ,både med tider 2 dar sen hemma ,sen också med dålig stealth som låter bara fortsätter komma till målisar.

Undrar om dom går via län eller utvalda platser ,eftersom en del får taget medans andra inte drabbas alls.
Hur många här fått sina brev tagna flera eller bara några st ? resten rullar det för?
Mvh

Han var skäligen misstänkt för framställning av cannabis. Flera inblandade. Det var olika vendors han beställde av. Han har aldrig beställt droger genom nätet tidigare. Han fick bekräftat av både polis och soc att det hade beslagtagits paket påväg till hans brevlåda.

Förmodligen så ingår kontroll av hans post i polisens utredning.
Citera
2023-05-21, 21:37
Medlem
beställt från vendors med massor bra betyg "extra stealth" etc... Så det känns sjukt. Ett kom inte på 3 veckor. Beställde 2 igen inte kommit på 1.5 veckor från andra.

Fuck. Aldrig haft problem med att saker inte kommer fram förut...
Citera
2023-05-22, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supergoof
beställt från vendors med massor bra betyg "extra stealth" etc... Så det känns sjukt. Ett kom inte på 3 veckor. Beställde 2 igen inte kommit på 1.5 veckor från andra.

Fuck. Aldrig haft problem med att saker inte kommer fram förut...

Men har du köpt från svenska vendors eller från utomlands? Och ni som säger att ni handlar just nu och alla paket kommer fram är det från svenska vendors då eller?

Är sjukt sugen på att lägga in en order men blir riktigt osäker när man läser här hur saker och ting är nu. Är förövrigt ostraffad så absolut ingen span på mig och har inte lagt in en order innan. Så osäker om man borde slå till eller inte.
Citera
2023-05-22, 02:02
Medlem
Någon som har lite koll på vad som faktiskt spärras vid en postspärr, är det adressen i sig eller namnet på mottagaren?
Har ett par löst bekanta som är bosatta på samma adress, varav den enas beställningar rullar på som om ingenting har hänt medans person nummer 2 inte mottagit sina 3-4 senaste försändelser (de har även beställt från samma vendors, så inget tyder på scam eller så)
*För att förtydliga för herr polisman som får för sig att läsa detta, så är ovanstående såklart enbart en fiktiv påhittad historia som inte har med verkligheten att göra ☺️
Citera
2023-05-22, 12:33
Medlem
Är det någon annan som inte kommer in på archetyp?
Citera
2023-05-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datortomten
Funkar felfritt här, däremot har jag märkt att själva "bakgrundsbilden" och texten på "*.cc" har ändrats under förmiddagen
Citera
2023-05-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datortomten

Funkar inte för mig heller. Hur kan det funka för vissa men inte andra?
Citera
2023-05-22, 15:20
Medlem
Kommer inte beställa från mörka delen av internet om jag inte blir desperat. Efter läst i denna tråden.

Hoppas det blir stabilt på nån vänster igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in