2021-11-02, 18:46
Medlem
Loggade in på FS 4.0 för att kolla vilka säljare som registrerat sig, de jag hitta nu är:

EvaLena, Swish, Swedpharma, Spongiosum och PureDope.

Någon mer som finner det ironiskt att EvaLena var den första som regga sig som säljare på FS 4.0 när denna säljaren varnade i flugforumet att det förmodligen kommer röra sig om scam och var väldigt skeptisk överlag till sajten.

edit: Hittar du inte onion länken till FS 4.0 så skicka PM så får du den.
Senast redigerad av ddelicous 2021-11-02 kl. 18:51.
Citera
2021-11-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extreem
Jag vill minnas att EvaLena sa att hon inte skulle använda FS4 i och med att vendorn Lokoshepherd antogs ligga bakom vilket senare visade sig i tråden inte stämde, kan någon nå ut EL via protonmail eller liknande för att bekräfta om det är verkligen är dom?
Hurvida marknaden är en scam eller inte återstår ju att se, jag skulle finna det väldigt orimligt att någon skulle lägga så mycket av sin kunskap och energi för att skapa en fungerande marknad för att sedan börja scamma alla på lite småpengar

Jag kan nå EL, vad vill du veta?
Citera
2021-11-02, 19:05
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sutalip
Jag kan nå EL, vad vill du veta?
Vi vill inte bli blåsta, EL är den enda seriösa just nu att kunna verifiera en ny marknadssida.
Citera
2021-11-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Trist med exit scams när dem bara verkar ha dödat en server och satt upp en ny. I värsta fall kunde dem väl ha skickat tillbaka BTC till dom adresserna dem kom ifrån bara. Bättre än inget om det är nu så att man ärligt blir tvingad av omständigheter att starta om på ny ren kula med kort varsel.

Japp, det var en exit scam. Det säger t.o.m många säljare med.
Säljarna fick cirka 72 timmar att tömma sina konton. Många hann inte få ut allt.
Citera
2021-11-02, 19:07
Medlem
Parasit99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det är bara bra om svenska säljare samlas på en utländsk market. Det fanns en osund symbios mellan fs3 och säljarna. Bara en sån sak som att de stora orden om att testa produkterna upphörde . Och att det aldrig kom på tal om att labbtesta tjacket.

Så toppen om bra svenska säljare finns på nån utländsk marknadssida. Det måste försvåra kartellbildning bland Svenska säljare . Fanns ju sånt på fs3. Säljare som ville ha gemensamt pris osv

Nu fattas bara ett oberoende svenskt diskussionsforum på darknet där man fritt kan diskutera olika säljare och deras kvalitet.
Förvisso sant, även om jag hade stor nytta av FS. Såg en dom i tingsrätt mot säljare där denne skickat en uppmaning med leveransen.:”Hylla oss på
forumet så få du rabatt nästa gång.” Men vem trodde på forumet. Kunde bara gå efter egna erfarenheter.
Citera
2021-11-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfdog
Jag fick en adress att föra över till (man kan nog sätta in pengar och ha innestående, men eftersom jag nu testade mig fram för testandets skull, så valde jag en annan väg.
Reggade mig, letade mig in till säljare från Sverige, scrollade förbi all djävla porr, och hittade direkt ett namn som jag handlat av förut.
Klickade in på dennes namn, såg vad som fanns på lager, klickade på "köp nu" och fick en bitcoinadress att sätta in en exakt summa på. Skickade från wirex.
Det tog 15-20 min, sedan fick jag bekräftat av säljaren att det gått igenom och i DM:s har jag nu fått info om ordern.
Är fortfarande nybörjare på allt sådant här, men fungerade fint.

Smart å skicka från en adress som är kopplat till ditt ID.
Supersmart.

Lycka till på dum i huvet galan.
Citera
2021-11-02, 19:35
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
Du blir inte hörd som vittne om de plockar brev för dig. Har själv varit anklagad för narkotikabrott efter de plockat brev på posten med min adress. Dock kan de inte bevisa något så länge du själv inte erkänner du beställt det. Under utredningen i huvudmålet med säljaren som torskat kom det fram i domen att flera köpare erkänt dumt nog att de köpt till sigsjälv
Det blir du visst det, kan bevisa med brev skickade av snuten om du vill?
”Hej XXX kan du ringa mig, det gäller ett vittnesförhör/XXX-Polisen”

Så jo, du blir visst kallad som vittne.
Citera
2021-11-02, 19:38
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Blev medlem på FS4 bara för att kolla läget. Verkar jävligt suspekt att tex säljaren EL varnar i tråd på FS3 att denna inte kommer finnas på FS4, och den första reggade säljaren där var just EL. Har tyvärr svårt att få tag på min drog på internationella sajter men på FS3 fanns det alltid någon som hade det inne. Är måttligt irriterad på FS3s nedläggning, men samtidigt, det är knarkare och knarkhandlare vi har att göra med och jag förväntar mig absolut inget annat än att det förr eller senare ska gå på röven.
Det är så tydligt att det är samma ägare, samma scam och samma skit.

Man kan inte ha ett escrow system som går ut på att säljaren alltid får rätt, då kan man lika gärna skita i att använda ett.
Citera
2021-11-02, 19:41
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det är så tydligt att det är samma ägare, samma scam och samma skit.

Man kan inte ha ett escrow system som går ut på att säljaren alltid får rätt, då kan man lika gärna skita i att använda ett.

Det ser i alla fall nästan axakt likadant ut. Lite andra fäger, men precis samma menyer och säljarbilder osv.
Citera
2021-11-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfdog
Har handlat på FS i flera år, men version 4.0 känns ju inte aktuell.
Testade Torrez Market, ganska enkelt att regga sig, och hittade direkt en tidigare FS-säljare som det smärtfritt gick att beställa av och kommunicera med.
Rekommenderar det snarare än någonting annat just nu, misstänker att fler säljare kommer att starta upp under den plattformen framöver.
Kan man välja "autokryptering" när man skickar sin adress till säljaren som det var på fs3?
Citera
2021-11-02, 19:45
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfrikaZoo
Kan man välja "autokryptering" när man skickar sin adress till säljaren som det var på fs3?

Jepp, det funkar typ likadant.
Citera
2021-11-02, 19:45
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasit99
Flugsvamp förtjänar ett stor jävla tack. Kunde ta mig igenom en svår tid med verksamma mediciner som den ängsliga sjukvården vägrade skriva ut.
En sida som scammade sina medlemmar, alltid gav rätt till säljare i dispyt, raderade kritik mot säljare på forumet, men hyllade rövslickarna som höll säljarna om ryggen..

Är det folk man ska tacka?

En grund grop och ett nackskott plus ett redigt rövknull är vad man förtjänar..
Jävla smuts!

Vad är det vi ska tacka för? Alla de som blivit av med pengar ??
Då menar jag inte bara på exit scam utan alla som de gånger de gett rätt till säljaren vid dispyt, när det själva verket var scam?

Nä fy fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in