2021-11-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jepp, det funkar typ likadant.
Skönt att höra för den som är tekniskt efterbliven och inte riktigt fattar PGP och kryptering på dagisbarn nivå
Citera
2021-11-02, 20:23
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfrikaZoo
Skönt att höra för den som är tekniskt efterbliven och inte riktigt fattar PGP och kryptering på dagisbarn nivå

Jag lyckades lösa det så då kan du garanterat också.
Citera
2021-11-02, 20:37
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
En sida som scammade sina medlemmar, alltid gav rätt till säljare i dispyt, raderade kritik mot säljare på forumet, men hyllade rövslickarna som höll säljarna om ryggen..

Är det folk man ska tacka?

En grund grop och ett nackskott plus ett redigt rövknull är vad man förtjänar..
Jävla smuts!

Vad är det vi ska tacka för? Alla de som blivit av med pengar ??
Då menar jag inte bara på exit scam utan alla som de gånger de gett rätt till säljaren vid dispyt, när det själva verket var scam?

Nä fy fan!
Drogforum, vad tycker du om den plattformen?
Lite mer anarki, men kan kanske funka om fler samarbetar om betygsätta säljare utan subjektiv moderering?
Alternativt, en liknande sajt med regler som vi kan bestämma by proxy via Flashback?
Varför gömma sig då all kontakt görs via krypterad e-post och kryprovaluta?

Är en säljare mer skyddad på ett FS4 än på ett öppet forum där kontakter görs krypterat?
Det är alltid köparen som blottar sig, att sälja öppet via äkta betygsättning och förtroende från köparna
görs redan, men plattformen är inte ännu cementerad.
Vi slipper mellanhanden som profiterar på säljare/köpare samt får en ärlig betygsättning.
Citera
2021-11-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Det är flera i tråden som grinat över att de haft flera tusen på FS i syfte att köpa när sidan stängdes ned, varav en hade för vana att langa över 10 lax åt gången för att sen "dutt handla".

Jag har använt Flugsvamp sen v 1.0
Aldrig råkat ut för att jag haft massa pengar som legat och försvunnit när den stängdes ned.

Att du sen är efterbliven och inte kan läsa trådar är ditt problem.

Hade jag dragit in 10 lax på en dag kan du fethajja att jag skickat BTC till min wallet VARJE FUCKING DAG, man vet ju att de ligger i riskzonen så länge de är på sidans wallet...om man inte är en inavlad horunge som du.

Exakt du har noll koll hur det fungerar med att sälja och köpa på FS eftersom du inte använde tjänsten. Tror du dom blockerade insättningar när dom införde orderstopp? Finns de som lägger beställningar för 10 000 åt gången.
Sen fick ju säljare inte sina ordrar avslutade och skickade ut varor för stora summor.

Din jämförelse tyder på att du inte har någon aning om hur situationen såg ut så varför äns ha en åsikt? Och varför äns läsa flera sidor av folk som "grinar" ?
Citera
2021-11-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Lite mer anarki, men kan kanske funka om fler samarbetar om betygsätta säljare utan subjektiv moderering?
Alternativt, en liknande sajt med regler som vi kan bestämma by proxy via Flashback?

Är en säljare mer skyddad på ett FS4 än på ett öppet forum där kontakter görs krypterat?
Det är alltid köparen som blottar sig, att sälja öppet via äkta betygsättning och förtroende från köparna
Vi slipper mellanhanden som profiterar på säljare/köpare samt får en ärlig betygsättning.

Sämsta idén, just för att det är mer anarki. Finns knappt några krav på säljarna där. Priserna är hutlösa och dålig service. Tramsigaste förslaget jag läst.
Citera
2021-11-02, 20:57
Avstängd
frekkinheads avatar
Någon som fattar hur krypteringsnyckel funkar? Man får den där långa jävla texten, var placerar man adressen? Eller hur funkar det? Omöjligt att finna info online på ett enkelt sätt känns det som
Citera
2021-11-02, 21:00
Medlem
Ladidas avatar
Citat:

Rent hypotetiskt, så tycker jag en öppen lösning där man som köpare kan kritisera säljaren ifall denne blir blåst eller inte får den vara den beställt är bäst.
Förut fungerade Flashback bra på det viset, jag tror Flashback till viss del har räddat liv när man kunnat varna köpare att det sålts gift, det blev liksom inte raderat för att någon säljare inte skulle kunna få tjäna pengar..

I styvende sist förstår jag att ifall man har hand om en marknad och begår brottsliga handlingar vill man tjäna pengar, man vill ha en procent av kakan, ifall man nu tillhandahåller en sådan site så kanske man ska sköta den utan att vara så jävla rädd att säljarna ska försvinna så fort man inte dömer till deras favör i en dispyt..
Man kanske någonstans måste förstå att utan köpare spelar det ingen roll hur många säljare man har på sin site, det genererar ändå inga pengar..

När köpare och säljare är nöjda så fungerar marknaden bra, då skyddar alla varandra..

Fråga alla som blev av med pengar i FS3’s exit scam ifall de skulle tveka på att vattna på administrationen till polisen?
Tyvärr tror jag ganska många inte skulle ha något problem med det, eftersom man känner sig svikna.
Det är ju inte konstigt att det är en försvinnande liten del av säljare och köpare som hyllar sidan, det är dom som också skott sig på andra, fått något lite extra som köpare eller som blev varskodda som säljare.

Sådana skulle jag inte ha att göra med i framtiden, de är människor utan heder och ryggrad.

Men ungefär så skulle jag hypotetiskt i ett tankeexperiment göra.
Citera
2021-11-02, 21:02
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Sämsta idén, just för att det är mer anarki. Finns knappt några krav på säljarna där. Priserna är hutlösa och dålig service. Tramsigaste förslaget jag läst.

Det är det som jag poängterade, mer krav på säljarna.
Men utifrån en plattform som inte profiterar eller lurar köparna/säljarna.

Flera av säljarna som fanns på fs3 har redan clearnet.sidor.
Vad är skillnaden?
Citera
2021-11-02, 21:03
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Vad ska man med en escrow tjänst som enbart ger säljaren rätt?
Är det ens lönt att ha ett sådant system då? Endast i ett system där säljare och köpare kan lite på att den som håller pengarna är opartisk så fungerar ett escrow system, annars är det bara ett luftslott.
Citera
2021-11-02, 21:15
Medlem
Citat:
Det är det som jag poängterade, mer krav på säljarna.
Men utifrån en plattform som inte profiterar eller lurar köparna/säljarna.

Flera av säljarna som fanns på fs3 har redan clearnet.sidor.
Vad är skillnaden?

Frågan är hur många av köparna på fs3 är så pass lågfungerande att de kommer handla från dessa clearnetsidor. Då är drogforum absolut bättre. Problemet är att det inte finns något sätt att avgöra trovärdigheten hos säljarna. På FS kunde man iaf gå efter kommentarer och procent dispyter.
Bättre att uppmana folk att beställa utrikes som alla på drogforum gör och sedan . Är riktigt tråkiga produkter på drogforum dessutom, benzo tjack och hasch thats it.
Citera
2021-11-02, 21:19
Medlem
Folketstempels avatar
I den bästa av världarna så fanns det ett objektivt forum som köparna gav betyg på säljarna.
Förr i tiden, minns inte när så såldes mycket droger på forum som man blev inbjuden till via PM här på Flashback.
Det slutade alltid illa, men man fick tag i kontakter som man kunde göra affärer med utan mellanhänder.

Det fanns även ett forum som hette något med scam, scammers avslöjades.
Detta är internethistoria innan darknet, jag vill bara visa hur det gick till förr och varför det övergick till Flugsvamp.
Köpare ville ha en plattform som gjorde att de inte kunde bli blåsta.

Flugsvamp 1,2,3 och nu 4 är en illusion som gör att köpare känner sig säkra, fast kanske 50% blir blåsta
genom att varan inte skickas, eller att det är fultjack.

Nu är vi igen i en situation utan en plattform, fast de tidigare inte ens fungerade.

Varför då inte kräva en bra fungerande som gynnar oss köpare?
Detta är ett guldläge för oss att ta diskussionen om hur en fungerande plattform kan fungera och som vi alla kan må gott av.
Har jag rätt eller har jag jävligt rätt?
Citera
2021-11-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det är så tydligt att det är samma ägare, samma scam och samma skit.

Man kan inte ha ett escrow system som går ut på att säljaren alltid får rätt, då kan man lika gärna skita i att använda ett.

Du kanske har dåliga erfarenheter men den enda gången jag klagade på att min leverans aldrig dök upp fick jag tillbaka pengarna, hade inga förväntningar om det och skrev att det såklart är omöjligt för mig att bevisa att jag inte fått något men om det händer igen från samma kommer jag aldrig handla där igen osv, och de hade såklart klarat sig utan mig som kund.

Oavsett så kanske det är bra med ett marknadsställe tills man hittat bra grejer och säljare som verkar pålitliga, sen bara onödigt att blanda in tredje part..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in