Citat:
Ursprungligen postat av
Folketstempel
Drogforum, vad tycker du om den plattformen?
Lite mer anarki, men kan kanske funka om fler samarbetar om betygsätta säljare utan subjektiv moderering?
Alternativt, en liknande sajt med regler som vi kan bestämma by proxy via Flashback?
Varför gömma sig då all kontakt görs via krypterad e-post och kryprovaluta?
Är en säljare mer skyddad på ett FS4 än på ett öppet forum där kontakter görs krypterat?
Det är alltid köparen som blottar sig, att sälja öppet via äkta betygsättning och förtroende från köparna
görs redan, men plattformen är inte ännu cementerad.
Vi slipper mellanhanden som profiterar på säljare/köpare samt får en ärlig betygsättning.
Rent hypotetiskt, så tycker jag en öppen lösning där man som köpare kan kritisera säljaren ifall denne blir blåst eller inte får den vara den beställt är bäst.
Förut fungerade Flashback bra på det viset, jag tror Flashback till viss del har räddat liv när man kunnat varna köpare att det sålts gift, det blev liksom inte raderat för att någon säljare inte skulle kunna få tjäna pengar..
I styvende sist förstår jag att ifall man har hand om en marknad och begår brottsliga handlingar vill man tjäna pengar, man vill ha en procent av kakan, ifall man nu tillhandahåller en sådan site så kanske man ska sköta den utan att vara så jävla rädd att säljarna ska försvinna så fort man inte dömer till deras favör i en dispyt..
Man kanske någonstans måste förstå att utan köpare spelar det ingen roll hur många säljare man har på sin site, det genererar ändå inga pengar..
När köpare och säljare är nöjda så fungerar marknaden bra, då skyddar alla varandra..
Fråga alla som blev av med pengar i FS3’s exit scam ifall de skulle tveka på att vattna på administrationen till polisen?
Tyvärr tror jag ganska många inte skulle ha något problem med det, eftersom man känner sig svikna.
Det är ju inte konstigt att det är en försvinnande liten del av säljare och köpare som hyllar sidan, det är dom som också skott sig på andra, fått något lite extra som köpare eller som blev varskodda som säljare.
Sådana skulle jag inte ha att göra med i framtiden, de är människor utan heder och ryggrad.
Men ungefär så skulle jag hypotetiskt i ett tankeexperiment göra.