2021-11-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sutalip
Jävligt skumt då man får skriva om doping. Är inte även det olagligt?

Jo, det är jättemärkligt. Vet inte varför det är så.
Citera
2021-11-01, 23:30
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jo, det är jättemärkligt. Vet inte varför det är så.
Här är anledningen för dom som inte vet eller glömt: (FB) Ett flertal samlingstrådar om drogshoppar har stängts tills vidare /mod
Citera
2021-11-01, 23:52
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Droger är inte roten till våldet. Våldet på gatan handlar mestadels om hämnd, revirtänk osv. Har aldrig hört att någon har blivit skjuten där drogerna är orsaken.
Ja? Och ju fler som köper ute på gatan=mer revir.
Citera
2021-11-02, 00:06
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Hur många köpare tror du har 10 lax på kontot mongo?
Säljare vill nog inte göra överföringar konstant när vissa drar in 10 lax per dag.

Det är flera i tråden som grinat över att de haft flera tusen på FS i syfte att köpa när sidan stängdes ned, varav en hade för vana att langa över 10 lax åt gången för att sen "dutt handla".

Jag har använt Flugsvamp sen v 1.0
Aldrig råkat ut för att jag haft massa pengar som legat och försvunnit när den stängdes ned.

Att du sen är efterbliven och inte kan läsa trådar är ditt problem.

Hade jag dragit in 10 lax på en dag kan du fethajja att jag skickat BTC till min wallet VARJE FUCKING DAG, man vet ju att de ligger i riskzonen så länge de är på sidans wallet...om man inte är en inavlad horunge som du.
Senast redigerad av Czaren 2021-11-02 kl. 00:08.
Citera
2021-11-02, 00:43
Medlem
avsmakens avatar
Kan tänkas vara aktuellt att öppna den stora tråden om darknet nu när flera olika shoppar poppar upp som flugsvamp ur marken? Flera säljare och andra profetörer ser nog chansen att scamma lite nu. Och motivera det på något sjukt sätt att det är ok för jag blev ju också blåst när fs stängde och cash fanns.

Mer imponerande än så brukar inte tankegångarna vara bland kriminella och heder är en bristvara så var inte naiva nu bara för att en tidigare reko säljare rullar vidare med ny sida. Selektiv scamming med förskottsbetalning högst troligt.
Senast redigerad av avsmaken 2021-11-02 kl. 00:46.
Citera
2021-11-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Lol!

Det var snart två år sedan jag kommer inte ihåg exakt hur brevet var formulerat.

Detta var efter en stor "darknet-offensiv" mot min lokala postterminal som pågick några veckor, i samband med detta pratades det en del i media om att polisen ville luckra upp brevsekretessen för att komma åt små haschbitar.

Själv tror jag åklagaren sa till polisen att plocka stora ordrar med allt vad det innebär (husis, punktning osv) och inte driva åtal mot personer som beställt två gram röka.

Nej, väljer förundersökningsledaren att lägga ner (vilket var åklagaren i detta fall) blir man inte kallad till förhör så är det någon som serverar bajsmackor så är det du.

Tack ska du ha, du tillförde ingenting till tråden.
Polisen har inte fått/får inte kontrollera brev (under 2 kg) inrikes. Se Postlagen.

Regeringen tillsatte en utredning för ett litet tag sedan dock som skulle se över detta. Vet inte vad det utmynnat i ännu.
Citera
2021-11-02, 01:06
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kug
Är väl ingen exit scam?? De har ju minimerat förlusterna som nedstängningen resulterat i för köpare och säljare.

Hade admin meddelat en nedstängning i förväg hade helt säkert många säljare klippt sina utskick omedelbart.. Varför slutföra försäljningar på en marknad som inte kommer vara kvar??

Minska risken för vedergällning. Större chans att en säljare sitter på våldskapital och resurser nog att leta reda på ägarna och hämnas än när dom snor nån tusenlapp från random Svensson.
Citera
2021-11-02, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund
Synd att så många blivit lurade på några tusenlappar - och framför allt de stackare som i vanlig ordning går på " vi stänger för uppdatering"-myten

Inom en snar framtid återvänder samma människor som ligger bakom FS3.0 med FS 4.0 där de lovar dyrt och heligt att man ska kunna ta ut sitt saldo,och inom 2-3 år efter lansering kommer de att göra en exit scam igen.

Jag råder alla här som tänker köpa droger på darknet( gör helst inte det) att först o främst tumbla btc innan insättning,samt att enbart överföra så mykcet som krävs för att genomföra ett köp.
Det gäller både köpare och säljare föresten.

Jag råder er ochså att söka er till utländska shoppar med större klientelbas , och som huserar svenska säljare med inrikesleverans.
Det känns som dom gör det här med flit. Tror också på den teorin du sitter på.. Verkar vara så. Ohederliga
Citera
2021-11-02, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Narkotika är inte gratis. Man kanske vill köpa en större mängd. Slippa avgifterna vid varje insättning. Det är nog de vanligaste anledningarna.

Jo, men har man lite hjärna så skickar man coin från en plånbok 10 min innan beställning. Alla vet att detta händer en en dag.
Citera
2021-11-02, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Tror du snackar skit, ifall ens brev blir plockat av snuten blir man hörd som ”vittne”, sedan skulle aldrig man använda ordet ”skyldig till” vare sig av polis eller åklagare, ”misstänkt” heter det alltid, tills man är funnen skyldig.

Till skillnad från dig så vet jag av erfarenhet, sluta skräm upp folk.

Du blir inte hörd som vittne om de plockar brev för dig. Har själv varit anklagad för narkotikabrott efter de plockat brev på posten med min adress. Dock kan de inte bevisa något så länge du själv inte erkänner du beställt det. Under utredningen i huvudmålet med säljaren som torskat kom det fram i domen att flera köpare erkänt dumt nog att de köpt till sigsjälv
Citera
2021-11-02, 06:28
Medlem
Kalle81s avatar
Det är väl vi skattebetalare som får stå för rehabiliteringen av alla hobbyknarkare. Det blir inte billigt
Citera
2021-11-02, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det är väl vi skattebetalare som får stå för rehabiliteringen av alla hobbyknarkare. Det blir inte billigt

Glöm ej kostnaderna för att spana, utreda, processen i domstol samt förvaring i fängelser och eftervård. Blir en bra summa pengar det sett ur ett helhetsperspektiv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in