Citat:
Ursprungligen postat av
Alfonso905
Summa summarum så skriver jag in mina private mirrors pgp på/i settings - authentication? Kör via telefon
Läste visst ditt inlägg fel förut...
Nej, PGP och privat mirror är helt olika.
PGP är kryptering. Du använder det för att kryptera meddelanden.
Den delen rörande PGP under settings -> Authentication är endast ett ställe där du skriver in din publika PGP-nyckel.
Den publika PGP-nyckeln används för att kryptera meddelanden till dig. Om en medlem/säljare ska skicka ett meddelande till dig som måste vara krypterat, oavsett anledning, så använder dom din publika PGP-nyckel.
Du har även en privat PGP-key. Denna används för att avkryptera meddelandet du mottagit av användaren/säljaren.
Allt detta förutsatt att du faktiskt satt upp och använder PGP, och du kan använda Kleopatra (eller valfritt krypteringsprogram som kan använda PGP) för detta.
Privat mirror och PGP har INGET med varandra att göra.
När det kommer till privat mirror på Archetyp så får du mer och mer privata mirrors beroende på hur många köp du gjort på marknaden. Hur det ser ut från en säljares POV vet jag inte då jag inte är en säljare.
Jag har mellan 50-90 köp (det står inte exakt hur många köp jag gjort).
När jag hade 0-49 köp hade jag 1 privat mirror, som var mer publik, och som fler användare använder.
När jag kom över 50 köp (eller mer, jag vet inte det exakta antalet köp man måste göra för att få en ny mirror) så fick jag en helt ny, mer privat mirror.