2022-09-27, 02:55
Medlem
Det är inte första gången det skickas ut brev med krav till tidigare köpare. Namn på köpare har tidigare varit av säljaren/packare men även hämtade ifrån allmäna FUP's.

Om moderator har lite överseende och tillåter drabbade posta rakt ut den/de "Bitcoin-addresser" man blivit ombedd göra överföring till, direkt här i tråden vill jag ha dem.
De adresserer har en betydande roll.

Angående själva medelande där ni utsätts för hot och utpressning finner jag ett intresse i själva formulering. Med andra ord, texten man utrycker sig i, ordagrant.
Maila gärna mig om (den) text .. Och bitcoin addresser.
c m b s h p @ proton . me
Citera
2022-09-27, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Archetyp eller FS 4? Archetyp känns väldigt seriös och de flesta skickar snabbt även om det så klart är lite individuellt.

Brukade använda FS4 för att just en specifik vendor fanns där som jag ändå litade på men nu handlar dessa sega leveranstider om AT. Det handlar om vendorn som har mest oxy sålda, vilket förvånar mig.
Citera
2022-09-27, 06:10
Medlem
Freddrostarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanterFurryTales
Enskilda brukare som åker fast gör väl ofta det i samband med beslag.

Ja, kanske är det så :-)
Citera
2022-09-27, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Håller med. Finns seriöst 2 vendors som alltid haft 24-48h leveranstid för mig resten tar 10 dagar minimum.
Tar fan halva månaden att få posten om man har otur om man testar en ny vendor...

Det är inte säljarnas fel (vissa säljare är sega och inget att lita på och det är bara att undvika dem).

Ni kan inte räkna med 24-48 tim lev längre, kan hända om det är postat i samma stad men skickar jag något på måndagen och mottagaren (i en annan stad) har utdelning månd, ons och fre så kommer det ofta fram på fredagen eller tisd där efter. Så räkna med en vecka, det är inte som det var förr.
Citera
2022-09-27, 07:52
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Det är inte säljarnas fel (vissa säljare är sega och inget att lita på och det är bara att undvika dem).

Ni kan inte räkna med 24-48 tim lev längre, kan hända om det är postat i samma stad men skickar jag något på måndagen och mottagaren (i en annan stad) har utdelning månd, ons och fre så kommer det ofta fram på fredagen eller tisd där efter. Så räkna med en vecka, det är inte som det var förr.

exakt! en vecka är absolut inte lång tid i dagens posttrafik!

jag beställde av en välkänd säljare på fs4. jag beställde på lördagen och det var hos mig måndagen 9 dagar senare.
Citera
2022-09-27, 10:59
Medlem
Meforever_ws avatar
Det finns två mod hos tor. Safe och safer. Ska man ange specifikt bridge när man använder Tor eller kan man lita på "safe-modet" och bara köra?
Citera
2022-09-27, 11:01
Medlem
Meforever_ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
exakt! en vecka är absolut inte lång tid i dagens posttrafik!

jag beställde av en välkänd säljare på fs4. jag beställde på lördagen och det var hos mig måndagen 9 dagar senare.

Använder du bridge när du kör med tor eller kan man lita på det automatiska varianten?
Safe mod eller safer?
Citera
2022-09-27, 12:06
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meforever_w
Använder du bridge när du kör med tor eller kan man lita på det automatiska varianten?
Safe mod eller safer?

en vän till mig gjorde beställningen åt mig så jag har ingen aning
Citera
2022-09-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle

Nu förlitar du ju dig att det verkligen är skickat när det står "skickat", men jag tror inte det alltid är så. 99% av all post kommer fram dagen efter (första utdelningsdag numera) och det spelar ingen roll om det är inom staden eller inte. Går ju flyg varje kväll som transporterar från norr till söder och vice versa med omlastning i Stockholm. Var så tidigare åtminstone och det kan ju vara andra rutiner i dag men ser inte hur de skulle ändrat för det ska ju fram snabbt.

Så har du inte fått det om onsdagen är det inte postat när det framstår som det är det mest sannolika. Att Postnord skulle vara boven tror jag inte på även om det säkert finns en viss procentsats för det också och då är det för lite personal som sorterar så det inte hinner med flyget alltid. Sen kan det ju även uppstå problem när det ska delas ut att det inte går att bemanna upp så posten delas ut, sker ibland att en kam står kvar med posten - om än sällan.
Citera
2022-09-27, 17:50
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Nu förlitar du ju dig att det verkligen är skickat när det står "skickat", men jag tror inte det alltid är så. 99% av all post kommer fram dagen efter (första utdelningsdag numera) och det spelar ingen roll om det är inom staden eller inte. Går ju flyg varje kväll som transporterar från norr till söder och vice versa med omlastning i Stockholm. Var så tidigare åtminstone och det kan ju vara andra rutiner i dag men ser inte hur de skulle ändrat för det ska ju fram snabbt.

Så har du inte fått det om onsdagen är det inte postat när det framstår som det är det mest sannolika. Att Postnord skulle vara boven tror jag inte på även om det säkert finns en viss procentsats för det också och då är det för lite personal som sorterar så det inte hinner med flyget alltid. Sen kan det ju även uppstå problem när det ska delas ut att det inte går att bemanna upp så posten delas ut, sker ibland att en kam står kvar med posten - om än sällan.

Ja så stor skillnad är det inte mot förr. Postade jag nåt innan tömning en måndag kunde det kom,a fram dan efter. Nuförtiden kanske jag skulle gissa på att nåt jag postar innan tömning måndag i regel kommer fram omsdag. Det tar väl 2 dar oftare mot 1 förut.

Sen tror jag säljarnas ”skickat” betyder att paketet är överlämnat till de packare som postar. Och att dessa tar ytterligare en eller två dar på sig innan de lägger det i brevlådan .
Ibland tar de många dar på sig

Orsaken är väl att de som jobbar längst ner i kedjan som nån sorts kurirer är desperata knarkare själva och såna människor är inte så o-struliga om man säger så.
Citera
2022-09-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Ja så stor skillnad är det inte mot förr. Postade jag nåt innan tömning en måndag kunde det kom,a fram dan efter. Nuförtiden kanske jag skulle gissa på att nåt jag postar innan tömning måndag i regel kommer fram omsdag. Det tar väl 2 dar oftare mot 1 förut.

Sen tror jag säljarnas ”skickat” betyder att paketet är överlämnat till de packare som postar. Och att dessa tar ytterligare en eller två dar på sig innan de lägger det i brevlådan .
Ibland tar de många dar på sig

Orsaken är väl att de som jobbar längst ner i kedjan som nån sorts kurirer är desperata knarkare själva och såna människor är inte så o-struliga om man säger så.
Så är det säkert och man vill nog inte heller dumpa alla brev på samma låda varje dag heller. Sådant om något väcker ju misstankar även om vi har en brevsekretess. Så det är nog en del turer till olika brevlådor och då kanske man inte pallar ta allt samma dag och skjuter på det och sen efter någon vecka får man iväg allt för att nolla sig själv så man inte ligger efter vad gäller de längst ner i kedjan
Citera
2022-09-27, 20:35
Medlem
Fick svar från FS Support med namn på den säljare de misstänker ligger bakom. Angående leverans fattar jag inte varför ni skyller på postnord. Får alltid inom 2 max 3 arbetsdagar hos vissa säljare - som inte pundat ner sig eller segar. Fattar väl vem som helst att det omöjligt kan ta över en vecka om det är skickat när det står att det är det trots postens varannandagsutdelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in