Citat:
Ursprungligen postat av
EIIer
Nu förlitar du ju dig att det verkligen är skickat när det står "skickat", men jag tror inte det alltid är så. 99% av all post kommer fram dagen efter (första utdelningsdag numera) och det spelar ingen roll om det är inom staden eller inte. Går ju flyg varje kväll som transporterar från norr till söder och vice versa med omlastning i Stockholm. Var så tidigare åtminstone och det kan ju vara andra rutiner i dag men ser inte hur de skulle ändrat för det ska ju fram snabbt.
Så har du inte fått det om onsdagen är det inte postat när det framstår som det är det mest sannolika. Att Postnord skulle vara boven tror jag inte på även om det säkert finns en viss procentsats för det också och då är det för lite personal som sorterar så det inte hinner med flyget alltid. Sen kan det ju även uppstå problem när det ska delas ut att det inte går att bemanna upp så posten delas ut, sker ibland att en kam står kvar med posten - om än sällan.
Ja så stor skillnad är det inte mot förr. Postade jag nåt innan tömning en måndag kunde det kom,a fram dan efter. Nuförtiden kanske jag skulle gissa på att nåt jag postar innan tömning måndag i regel kommer fram omsdag. Det tar väl 2 dar oftare mot 1 förut.
Sen tror jag säljarnas ”skickat” betyder att paketet är överlämnat till de packare som postar. Och att dessa tar ytterligare en eller två dar på sig innan de lägger det i brevlådan .
Ibland tar de många dar på sig
Orsaken är väl att de som jobbar längst ner i kedjan som nån sorts kurirer är desperata knarkare själva och såna människor är inte så o-struliga om man säger så.