Citat:
Ursprungligen postat av
Phobiazi
Läst klagomål om fs4 sedan första dagen. Kan något kortfattat skriva exakt vad som är fel, var och vilka bevis diverse påståenden kan hittas utöver hörsägen och rykten? Inte handlat många ggr men känner ingen som haft några problem alls så vore intressant att veta.
FS4 skapades av en gammal säljare på FS3 som var känd för att scamma folk.
Jag var väldigt aktiv på FS3's forum. Precis innan FS3's forum stängdes ner så skrev massor med säljare och andra användare varningar om FS4.
Får dock inte skriva säljarens användarnamn i tråden, för då får man varning (eftersom man inte får diskutera säljare, även om personen inte längre är säljare och istället är admin för FS4 numer).
Archetyps admin är någon tysk som jag inte vet något om.
Ser honom titt som tätt skriva på Engelska och Tyska på Archetyps forum.
Det lilla jag vet dock rörande FS4 och hur säker/osäker sidan är, är ju för att folk kommer in här i tråden titt som tätt och säger att de fört över pengar till FS4 som inte kommer fram. Hur sant det är vet jag inte dock. Jag använder Archetyp exklusivt.
Archetyp diskuteras ju en hel den i den här tråden också, men det är ju endast FS4 folk säger något negativt om (vad jag sett iallafall).
Citat:
Ursprungligen postat av
Phobiazi
Nr2 - hur svår är archetype att lära sig jämfört? Är det bara monreo och måste man lära sig pgp själv eller har de samma genom servern valet som FS shopparna haft? Hur lär man sig lättast valuta framför allt..?
Dramaqueen 
Archetyp är extremt lätt att navigera, speciellt efter den stora uppdateringen dom gjorde på sidan för några veckor sedan.
Jag köper Monero från Binance. Hur lätt som helst.
Överföring (Kronor) till Revolut -> Växla till Euro (som går på typ en sekund) -> Överför till Binance -> Köp XMR -> För över till privat plånbok -> Archetyp
Ja, Archetyp har autokryptering.
Om du skriver in din adress i klartext så krypteras den automatiskt.