2022-09-28, 03:05
Medlem
Coke0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bshp
Det är inte första gången det skickas ut brev med krav till tidigare köpare. Namn på köpare har tidigare varit av säljaren/packare men även hämtade ifrån allmäna FUP's.

Om moderator har lite överseende och tillåter drabbade posta rakt ut den/de "Bitcoin-addresser" man blivit ombedd göra överföring till, direkt här i tråden vill jag ha dem.
De adresserer har en betydande roll.

Angående själva medelande där ni utsätts för hot och utpressning finner jag ett intresse i själva formulering. Med andra ord, texten man utrycker sig i, ordagrant.
Maila gärna mig om (den) text .. Och bitcoin addresser.
c m b s h p @ proton . me

Här är brevet jag fick skickat till mig i måndags, där står btc adressen jag skulle skicka 5000kr till m.m https://ibb.co/r4dZcwB
Citera
2022-09-28, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coke0
Här är brevet jag fick skickat till mig i måndags, där står btc adressen jag skulle skicka 5000kr till m.m https://ibb.co/r4dZcwB
Lol. Imponerande att de slängde dit "att man skulle få en betalningsanmärkning och/eller ens familj Vore jäkligt intressant att veta hur det skulle gå till! De verkar inte veta mycket om hur det fungerar med KFM och Tingsrätt!

Hoppas någon hittar den här idioten rakt ut sagt! Sjuka brott de kommer göra sig skyldiga till_om_ de hade haft intresse av det men orka tro att någon skulle palla beställa knark från utlandet och lägga massa pengar på det och skicka masa brev etc som dessutom kostar pengar! Sen all tid allt detta skulle ta! De hade tjänat mer än 5000 kronor per person genom att arbeta hederligt än att lägga tiden på allt detta

Sen de där som skulle köpa info för 1000 kronor Om de nu skulle köpa den informationen kan ju dessa snubbar bara söka upp random person genom ratsit tex så vet man rätt mycket och sen ställa sig utanför deras hem, skola, arbetsplats

Det intressanta är att de lämnar spår genom att det går att kontakta de även om det "anses säkert". Krävs mycket arbete för att lyckas identifiera dessa men det är aldrig omöjligt för de som är de skickligaste. Enkelt att veta vem på FS som ligger bakom detta (eller någon längre ner i kedjan av denna säljare).

Sjukt vilka demoner som fångat dessa människor! Risken är dock stor att någon kommer knäppa en sådan här människa för den kommer göra feta misstag även utanför nätet!
Citera
2022-09-28, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Nu förlitar du ju dig att det verkligen är skickat när det står "skickat", men jag tror inte det alltid är så. 99% av all post kommer fram dagen efter (första utdelningsdag numera) och det spelar ingen roll om det är inom staden eller inte. Går ju flyg varje kväll som transporterar från norr till söder och vice versa med omlastning i Stockholm. Var så tidigare åtminstone och det kan ju vara andra rutiner i dag men ser inte hur de skulle ändrat för det ska ju fram snabbt.

Så har du inte fått det om onsdagen är det inte postat när det framstår som det är det mest sannolika. Att Postnord skulle vara boven tror jag inte på även om det säkert finns en viss procentsats för det också och då är det för lite personal som sorterar så det inte hinner med flyget alltid. Sen kan det ju även uppstå problem när det ska delas ut att det inte går att bemanna upp så posten delas ut, sker ibland att en kam står kvar med posten - om än sällan.

Det stämmer inte längre, om det inte är skickat i från samma stad så tar det ofta 3-7 dagar. Beställer knappt droger men andra saker från privatpersoner och det tar ofta längre än 1-3 dagar.

Men många av er bor i 08 området och de flesta säljarna postar därifrån så inte konstigt att det bara tar 1-2 dagar.
Citera
2022-09-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Det stämmer inte längre, om det inte är skickat i från samma stad så tar det ofta 3-7 dagar. Beställer knappt droger men andra saker från privatpersoner och det tar ofta längre än 1-3 dagar.

Men många av er bor i 08 området och de flesta säljarna postar därifrån så inte konstigt att det bara tar 1-2 dagar.
Indirekt är det du skriver att vi numera inte flyger med post varje sen kväll. Annars faller ju ditt resonemang att det tar 3-7 dagar med post. Allt jag beställer via nätet som skickas med brev kommer alltid fram första utdelningsdag efter att det sänts. Och som jag skrev gör posten alltid egna kontroller på hur många brev som kommer fram i rätt tid och det ligger på runt 99%. Jag bor inte i Stockholmsområdet och på de stämplar jag sett har det varit lite varierande.

Testa skicka ett brev till 10 olika personer som alla har utdelningsdag torsdag. Posta dessa i dag innan tömningstid och ring sedan dessa tio i morgon kväll. Lovar att minst åtta fått ditt brev. Mest troligt alla tio och väldigt sällsynt färre än nio och obefintligt under åtta. Nu är detta för få brev som statistik men folk kan lägga på lådan där det redan tömts. Vissa skickar inte när de sagt det osv.

Jag har svårt att tro att du skulle lida av leveranstider på 3-7 dagar och vara unik. Beställer du ngt från företag som skickar med brev så är det mer pålitligt att det sänts än att packare till droger eller privatpersoner du köper av skickar när de säger det.
Citera
2022-09-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Indirekt är det du skriver att vi numera inte flyger med post varje sen kväll. Annars faller ju ditt resonemang att det tar 3-7 dagar med post. Allt jag beställer via nätet som skickas med brev kommer alltid fram första utdelningsdag efter att det sänts. Och som jag skrev gör posten alltid egna kontroller på hur många brev som kommer fram i rätt tid och det ligger på runt 99%. Jag bor inte i Stockholmsområdet och på de stämplar jag sett har det varit lite varierande.

Testa skicka ett brev till 10 olika personer som alla har utdelningsdag torsdag. Posta dessa i dag innan tömningstid och ring sedan dessa tio i morgon kväll. Lovar att minst åtta fått ditt brev. Mest troligt alla tio och väldigt sällsynt färre än nio och obefintligt under åtta. Nu är detta för få brev som statistik men folk kan lägga på lådan där det redan tömts. Vissa skickar inte när de sagt det osv.

Jag har svårt att tro att du skulle lida av leveranstider på 3-7 dagar och vara unik. Beställer du ngt från företag som skickar med brev så är det mer pålitligt att det sänts än att packare till droger eller privatpersoner du köper av skickar när de säger det.

Ja beställer du från affärer på nätet så kommer det ofta på 1-2 dagar men vanlig post går ofta inte så fort, för ett år sedan så kom det mesta fram på 1-3 dagar men säkert 50-60% av min post tar längre tid. Ibland töms inte ens lådorna varje dag i vissa kommuner.

Jag räknar med 1 vecka och tar det 2-3 dagar så är det ju bra. Det brukar gå fortare att beställa från Tyskland än inom Sverige. Men det verkar vara väldigt olika på vart man bor i landet.

Men nog om det detta är offtopic, sorry.
Citera
2022-09-28, 08:40
Avstängd
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
LOL!!!
Jag vet inte hur många gånger jag själv har varnat folk för FS4, men ingen lyssnar som vanligt.
Orkar dock inte varna folk längre, för folk kommer bara in här och grinar när det är för sent.
Samt så hamnar mina inlägg på tidigare sidor, och självklart så är det INGEN som orkar gå tillbaka några sidor i tråden och hålla sig uppdaterad.
Vänta va? Tror du att dom som ligger bakom FS4 kan se personuppgifter för köpare eller säljare...?
Citera
2022-09-28, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Ja beställer du från affärer på nätet så kommer det ofta på 1-2 dagar men vanlig post går ofta inte så fort, för ett år sedan så kom det mesta fram på 1-3 dagar men säkert 50-60% av min post tar längre tid. Ibland töms inte ens lådorna varje dag i vissa kommuner.

Jag räknar med 1 vecka och tar det 2-3 dagar så är det ju bra. Det brukar gå fortare att beställa från Tyskland än inom Sverige. Men det verkar vara väldigt olika på vart man bor i landet.

Men nog om det detta är offtopic, sorry.
Ett brev (ej paket då de transporteras med bil och har inte utdelning dagen efter om det ska passera Sundsvall) som skickas av ett företag går samma rutt som de brev som läggs på låda eller lämnas i förbutiken etc. Sorteras på större områden där Stockholm har en eller fler egna fack samt övriga storstäder. Annars sortering på kanske 281xx-297xx och de körs med lastbil till flyg som från söder lyfter runt 22.40. omsorteras i Stockholm där post från norra delarna också kommer med flyg. Nya flyg ner och upp. Sen omlastning och ut med breven till olika distrikt med lastbil igen.

Så de privata breven ligger sida vid sida om det företag skickar ut.
Citera
2022-09-28, 09:03
Medlem
På tal om problem med sega leveranser. Är det någon poäng att typ skriva PM till vendor och påminna dem att jag släpper så fort jag får fram leveransen, typ "Jag var tvungen att förlänga autosläpp, jag släpper omedelbart när det kommer" dvs man ger dem en anledning att posta skiten utan att faktiskt säga "Sluta vara så jävla lat och skicka skiten".

Blir så fucking trött på dessa typer. Håller på att gå in i AT igen även om det är 3 veckor i förväg och från flera vendors, wtf.
Citera
2022-09-28, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
På tal om problem med sega leveranser. Är det någon poäng att typ skriva PM till vendor och påminna dem att jag släpper så fort jag får fram leveransen, typ "Jag var tvungen att förlänga autosläpp, jag släpper omedelbart när det kommer" dvs man ger dem en anledning att posta skiten utan att faktiskt säga "Sluta vara så jävla lat och skicka skiten".

Blir så fucking trött på dessa typer. Håller på att gå in i AT igen även om det är 3 veckor i förväg och från flera vendors, wtf.
Nej, tror inte det hjälper. Märker du att brev "tar tid på sig" från samma vendor, så hade jag efter leverans och släppt esctow frågat om de verkligen har koll så de som ska posta verkligen gör det när det står skickat. Inte normalt att alla skyller på Postnord. Osannolikt att de inte skulle klara posthanteringen som normalt. Visst kan det ske toppar med sjukdom då personal saknas i mängder och vikarier inte kan kallas in i rätt mängder. Då kan ju vissa turer i ett distrikt bli liggande och delas då ut tre eller fyra dagar efter att det skickades då den turen går före något annat ifall problemet kvarstår.
Citera
2022-09-28, 10:30
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Kollade sverigesknarkare.info idag när jag vaknade. Vi har en persons flashback profil som hängts ut där pga av att personen skrivit i denna tråden och haft samma nick när denne frågat om dessa brev osv. Så h-ungarna sitter ju här och följer diskussionen iallafall.
Citera
2022-09-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coke0

Älskar punkt #2 : " Vi kommer beställa flera små order"

åååh nej ni kommer skicka gratis knark till mig
Citera
2022-09-28, 10:40
Avstängd
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Kollade sverigesknarkare.info idag när jag vaknade. Vi har en persons flashback profil som hängts ut där pga av att personen skrivit i denna tråden och haft samma nick när denne frågat om dessa brev osv. Så h-ungarna sitter ju här och följer diskussionen iallafall.
Det är en fejkad kampanj. Dom har slagit upp slumpmässigt utvalda människor och påstått att dom har med droger att göra, sedan kollar dom i denna tråd och om någon postat här så kopierar dom den profilens länk och klistrar in bredvid en av dom slumpmässiga man valt ut.

Så med andra ord: Det finns ingen som har koll på era nick på FB och det finns ingen som behöver betala eller vara rädd. Jag har också fått det här brevet och jag ska rama in det precis som jag gjort med dom två andra som EvaLeva skickade ut för några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in