2022-09-26, 12:58
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Fick ett likadant brev idag där dem hade ett FS4 användarnamn som möjligtvus kan vara länkat till mig...hmmmm

Iallafall så hotade ju dom med att skicka ut brev till allt och alla om mig och ordrar osv, beställa s.k HÖGRISKORDRAR från Holland, Polen m.m

Sen tipsa polis samt tull att jag importerar droger och förvarar i hemmet haha. Synd att man torskat på en lite större order från nederländerna om dom nu skulle göra detta hahah.

Skall betala 5000kr i BTC inom 10 dagar annars skickas detta ut till alla och jag hamnar på sidan, kollade in den.. 20 personer typ? Och vadå ge mig och min familj betalningsanmärkningar...

Ska inte ljuga blev fan nojjig först tills jag kollade upp på flashback, finns bara 2 säljare som kan ha gjort detta emot mig

Kasta skiten eller lämna de till snuten för dom gick ut med varning om nya sådana här brev häromdagen, då finns det ju iallafall i systemet att du anmält utpressning angående just narkotikabeställningar osv, men vad vet jag.

Sidan lär ju plockas ner av polisen eller om tillräckligt många anmäler? Haha domänet osv finns ju 3 sidor bakåt.

Ha de gott
Citera
2022-09-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Fick ett likadant brev idag där dem hade ett FS4 användarnamn som möjligtvus kan vara länkat till mig...hmmmm

Iallafall så hotade ju dom med att skicka ut brev till allt och alla om mig och ordrar osv, beställa s.k HÖGRISKORDRAR från Holland, Polen m.m

Sen tipsa polis samt tull att jag importerar droger och förvarar i hemmet haha. Synd att man torskat på en lite större order från nederländerna om dom nu skulle göra detta hahah.

Skall betala 5000kr i BTC inom 10 dagar annars skickas detta ut till alla och jag hamnar på sidan, kollade in den.. 20 personer typ? Och vadå ge mig och min familj betalningsanmärkningar...

Ska inte ljuga blev fan nojjig först tills jag kollade upp på flashback, finns bara 2 säljare som kan ha gjort detta emot mig

Kasta skiten eller lämna de till snuten för dom gick ut med varning om nya sådana här brev häromdagen, då finns det ju iallafall i systemet att du anmält utpressning angående just narkotikabeställningar osv, men vad vet jag.

Sidan lär ju plockas ner av polisen eller om tillräckligt många anmäler? Haha domänet osv finns ju 3 sidor bakåt.

Ha de gott
Ja, hoten verkställs allt som oftast inte då det inte finns någon vinning i detta för de som utpressar någon. Det kostar bara tid och pengar och den använder de hellre till att hota andra istället då en del kommer betala, kanske bara en av hundra men då är det väl en lönande affär ifall man skickar detta till 5000 personer. En kvart miljon för kanske två månaders jobb!

Bara ignorera dessa idioter och hoppas sådana här åker dit typ. Förstår mig inte på vad detta är för människor eller vilken människosyn de har! Men någon empati verkar de inte ha åtminstone!
Citera
2022-09-26, 15:29
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:

Ha de gott

Jag avråder er alla att INTE betala in några pengar till dom, om ni gör det så kommer dom bara att fortsätta.
Istället bör ni anmäla deras domän så kommer deras sida inom kort att åka ner, visst så kommer dom att få upp sidan igen men det är bara att fortsätta, någon gång borde dom ge upp.
Citera
2022-09-26, 15:37
Medlem
CanterFurryTaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Jag avråder er alla att INTE betala in några pengar till dom, om ni gör det så kommer dom bara att fortsätta.
Istället bör ni anmäla deras domän så kommer deras sida inom kort att åka ner, visst så kommer dom att få upp sidan igen men det är bara att fortsätta, någon gång borde dom ge upp.

Man kanske kan anmäla till Google också så att sidan inte indexeras.
Citera
2022-09-26, 15:40
Medlem
CanterFurryTaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddrostarr
Hur vanligt är det att enskilda brukare som beställer väldigt små mängder åker fast tro? Tänker på alla 10000 köpare polisen kunde identifiera från FS men valde att inte döma någon eftersom det ej fanns resurser.

angående posten håller jag med dig, tror detsamma.

Enskilda brukare som åker fast gör väl ofta det i samband med beslag.
Citera
2022-09-26, 18:02
Medlem
Snorkelfranss avatar
Citat:

Ha de gott

Är ni som fått detta brev säkra på att ni inte varit inne på en phishing-sajt som ser ut som FS? Det finns ju många onion-länkar i omlopp?
Citera
2022-09-26, 18:13
Medlem
Hur hittar in vendors som inte är lata svin? Sedan början av 2022 har leveranstiderna gått upp med typ 100%. 11 dagar, 14, 9, 10, osv... Blir så jävla trött på idioter som inte inser att de tappar kunder om de sittar på arslet och låter folk gå in i abstinens pga deras lathet. Kommer ni ihåg att det brukade finnas en siffra på genomsnittlig leveranstid på fs3? Good old days (tills de drog exit scam samma vecka som jag låg på fucking sjukhus lol).

Det finns typ 3 vendors som faktiskt går att lita på för mig när det gäller oxy men alla fick slut ungefär samtidgt (antar att deras källa som importerar har slut).

Sorry för ranten, bara trött på att jag skall sitta här och vara sjuk för att folk skyller på Postnord medans de inte ens postat skiten... jag är ute i god tid liksom, typ 3 veckar innan jag får slut och ändå så händer detta flera ggr.
Citera
2022-09-26, 18:32
Medlem
Meforever_ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meforever_w
Någon som kan förklara hur man krypterar sin adress med Kleopatra? Och hur man skickar den till säljaren? Hur vet säljaren var jag krypterat min adress för att kunna omkoda den till en riktig text om hen endast ser den krypterade konstika adressen? Jag fattar inte.

Ingen som vet? 🤔
Citera
2022-09-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelfrans
Är ni som fått detta brev säkra på att ni inte varit inne på en phishing-sajt som ser ut som FS? Det finns ju många onion-länkar i omlopp?
Sannolikheten för en phisinglänk är nästintill obefintlig väl? Där handlar det ju om att få betalt (dvs redan vid insättning på sidan) och det finns ingen som skickar ut produkter. Att ha en phishingsida och skicka ut saker för att sen skicka hotbrev känns som mer omständligt!
Citera
2022-09-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Hur hittar in vendors som inte är lata svin? Sedan början av 2022 har leveranstiderna gått upp med typ 100%. 11 dagar, 14, 9, 10, osv... Blir så jävla trött på idioter som inte inser att de tappar kunder om de sittar på arslet och låter folk gå in i abstinens pga deras lathet. Kommer ni ihåg att det brukade finnas en siffra på genomsnittlig leveranstid på fs3? Good old days (tills de drog exit scam samma vecka som jag låg på fucking sjukhus lol).

Det finns typ 3 vendors som faktiskt går att lita på för mig när det gäller oxy men alla fick slut ungefär samtidgt (antar att deras källa som importerar har slut).

Sorry för ranten, bara trött på att jag skall sitta här och vara sjuk för att folk skyller på Postnord medans de inte ens postat skiten... jag är ute i god tid liksom, typ 3 veckar innan jag får slut och ändå så händer detta flera ggr.
Archetyp eller FS 4? Archetyp känns väldigt seriös och de flesta skickar snabbt även om det så klart är lite individuellt.
Citera
2022-09-26, 18:58
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelfrans

Helt 100

Använt samma länk länge sparad alla ordrar har kommit fram aldrig haft problem bara 2 sega brev. Beror nog på en vendor som har lite roligt just nu. Bara handlat av få så listan är VÄLDIGT kort.
Citera
2022-09-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meforever_w
Ingen som vet? 🤔
Det är ju autokrypterat på Archetyp när du skickar en beställning. Visst, du får lita på den som administrerar sidan men jag tror risken är obefintlig att några adresser läcker ut pga detta att du inte krypterar själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in