2022-09-26, 19:00
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Hur hittar in vendors som inte är lata svin? Sedan början av 2022 har leveranstiderna gått upp med typ 100%. 11 dagar, 14, 9, 10, osv... Blir så jävla trött på idioter som inte inser att de tappar kunder om de sittar på arslet och låter folk gå in i abstinens pga deras lathet. Kommer ni ihåg att det brukade finnas en siffra på genomsnittlig leveranstid på fs3? Good old days (tills de drog exit scam samma vecka som jag låg på fucking sjukhus lol).

Det finns typ 3 vendors som faktiskt går att lita på för mig när det gäller oxy men alla fick slut ungefär samtidgt (antar att deras källa som importerar har slut).

Sorry för ranten, bara trött på att jag skall sitta här och vara sjuk för att folk skyller på Postnord medans de inte ens postat skiten... jag är ute i god tid liksom, typ 3 veckar innan jag får slut och ändå så händer detta flera ggr.

Håller med. Finns seriöst 2 vendors som alltid haft 24-48h leveranstid för mig resten tar 10 dagar minimum.
Tar fan halva månaden att få posten om man har otur om man testar en ny vendor...
Senast redigerad av OsamaBinLaden 2022-09-26 kl. 19:11.
Citera
2022-09-26, 19:26
Medlem
Eskortkillens avatar
Ok så det kan vara vendor som inte skickar i tid efter denne fått betalt eller? Menar det ska inte mer än en vecka att få leveranser, minns i sommras tog det ibland en månad men då sa alla det var för att postnord hade massa praktikanter o det var semestertider.

Hur är det nu när semestertider är slut och allt ska gå till normalt igen? Är det postnord, säljaren eller snuten som står för dom långa leveranserna?
Citera
2022-09-26, 19:27
Medlem
88SONs avatar
Hur ser marknaden ut idag, höjd risk? Mindre utbud?
Citera
2022-09-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Hur ser marknaden ut idag, höjd risk? Mindre utbud?
På Archetyp är det bra utbud och enligt mig minimal risk!
Citera
2022-09-26, 20:32
Medlem
Snorkelfranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Sannolikheten för en phisinglänk är nästintill obefintlig väl? Där handlar det ju om att få betalt (dvs redan vid insättning på sidan) och det finns ingen som skickar ut produkter. Att ha en phishingsida och skicka ut saker för att sen skicka hotbrev känns som mer omständligt!
Tänker mera på att om någon loggat in med användarnamn och lösenord via en phishingsajt ger ju, förutom att få betalt vid insättning, full tillgång till ens konto. Eller är jag fel ute?
Citera
2022-09-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelfrans
Tänker mera på att om någon loggat in med användarnamn och lösenord via en phishingsajt ger ju, förutom att få betalt vid insättning, full tillgång till ens konto. Eller är jag fel ute?
På Archetyp så registrerar du användarnamn, loginnamn, lösenord. Glömmer du bort lösenordet kan du inte logga in mer. De som krypterat med pgp ska dock kunna lösa det på något sätt (hur det funkar vet jag inte). Men det finns ingen annan info. Vid beställning så får ju säljaren ett krypterat meddelande med namn och adress. Sen raderas det ju av säljaren om den är seriös.

Så bara för du skapar ett konto så lämnar du inga uppgifter om dig själv. Du kan ju även beställa det till någon annan adress eller postbox och du kan ju kalla dig vad som helst då ifall du vill vara mer trygg!

Så det är just insättningar de phisingsidorna får sina intäkter. Tror inte de bryr sig om att lägga energi på att få in ännu mer pengar genom att skicka ut varor för de pengar de redan fått och får du inga varor så inser man väl snart att man är på fel sida. Men skulle de verkligen skicka hotbrev efter att de redan fått sin insättning? Jag tvivlar på det. Just för att det är så få som kommer att betala. Gissar på en på hundra typ. Det krävs en del för att få in pengar den vägen.

Sen om det är någon packare eller säljare som satt detta i system gör att den kommer försvinna från marknaden relativt snabbt då de som får dessa brev vet vilka de beställt från och sen kommer man jämföra med övriga som också fått samma hot. Efter det är det enkelt att hitta säljaren på sidan. Dock inte vem det egentligen är men räcker att skada de genom att de plockas bort från sidan. Sen måste de betala nya 600€ och skapa sig ett bra rykte igen och ingen kommer veta vem den nya säljaren är och det kan nog vara tufft att konkurrera på så stora marknader som okänd och ny. Så fort något inte funkar med nya säljare så kommer de försvinna automatiskt pga dåliga omdömen etc - det är min uppfattning åtminstone!
Citera
2022-09-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Bara jag som fått ett hot / utpressnings brev?
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Fick ett likadant jag med idag. Endast qncändaenamn som stod med. Betalar jag inte 5k till nått bitcoin-konto inom 7 dagar så ska mitt liv raseras tydligen
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Du är inte den enda.
Det verkar som att någon/några på FS 4.0 sparar uppgifter och utpressar olika köpare
Citat:
Ursprungligen postat av jannike
Haha fick ett brev idag också

För fan, vad trött jag blir. Organisera er lite. Vilka har ni beställt ifrån? Krypterar ni adressen själva eller låter ni FS4 göra det?

Antingen är det någon säljare som kukat ur eller så är det FS4 som läcker som ett såll.
Berätta nu så vi kan lista ut hur det gått till.
Citera
2022-09-26, 23:55
Medlem
Meforever_ws avatar
Citat:
Det är ju autokrypterat på Archetyp när du skickar en beställning. Visst, du får lita på den som administrerar sidan men jag tror risken är obefintlig att några adresser läcker ut pga detta att du inte krypterar själv.

Tackar. Jag har iaf lärt mig att kryptera min adress nu 🙂
Citera
2022-09-27, 01:11
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
För fan, vad trött jag blir. Organisera er lite. Vilka har ni beställt ifrån? Krypterar ni adressen själva eller låter ni FS4 göra det?

Antingen är det någon säljare som kukat ur eller så är det FS4 som läcker som ett såll.
Berätta nu så vi kan lista ut hur det gått till.

Vill du ha listan så får du skicka ett PM inget vi kan skriva ut här det vet du väl.........
Mitt brev hade föh en poststämpel från Gäyeborg och vet bara 2 säljare på min lista som brukar ha det men hörde dock att någon hade fått stämpel från fucking Sundsvall? Jävla pundare oavsett hoppas nån datakunnig kan få tag i h-ungarna och hänga ut personen/personerna bakom detta skitsnack.
Senast redigerad av OsamaBinLaden 2022-09-27 kl. 01:13.
Citera
2022-09-27, 01:14
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Ok så det kan vara vendor som inte skickar i tid efter denne fått betalt eller? Menar det ska inte mer än en vecka att få leveranser, minns i sommras tog det ibland en månad men då sa alla det var för att postnord hade massa praktikanter o det var semestertider.

Hur är det nu när semestertider är slut och allt ska gå till normalt igen? Är det postnord, säljaren eller snuten som står för dom långa leveranserna?

Även fast det står "skickat" av vendorn har jag fått vänta 14 dagar av vissa långt efter sommaren var slut.
Citera
2022-09-27, 02:23
Medlem
Citat:
Det är ju autokrypterat på Archetyp när du skickar en beställning. Visst, du får lita på den som administrerar sidan men jag tror risken är obefintlig att några adresser läcker ut pga detta att du inte krypterar själv.

Måste förtydliga ditt inlägg. Rätta mig om inte din uppskattning är,
".. jag tror risken är obefintlig att .." det sker igen ?
Citat:
Vendors and buyers would communicate via PGP-encrypted messages. However, the website provided a PGP encryption convenience feature which the police modified to record a plaintext copy.
Ovanstående är resultat till följd av Operation Bayonet.
Holländsk polis var i fullständig kontroll över Hansa (market) i flera veckor innan den stängdes ner.
Man bedrev helt enkelt en s.k. "honeypot", kanske t.o.m. historiens mest lyckade sådan.

De som inte kan minnas det förflutna är dömda att upprepa det.
Citera
2022-09-27, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bshp
Måste förtydliga ditt inlägg. Rätta mig om inte din uppskattning är,
".. jag tror risken är obefintlig att .." det sker igen ?
...

Ja, det är möjligt att det blir så. Men hittills har de inte tagit sig in i Archetyp. Så det är det jag får utgå från men det är möjligt att det inte är så obefintligt som jag tror! Framtiden får utvisa det där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in