2022-11-15, 19:36
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyshelby
testar jag att registrera mig igen via länken får jag automatiskt upp en referral kod(optional) som redan är inskriven när jag registrerar mig

Du kan endast skapa ett konto på Archetyp via en referral ifrån en säljare på sidan.

Citat:
a couple days ago we closed the registration, this is a temporary action to increase the quality of this market. Vendors can still send out invites to customers and in general only a referral is needed and you will not run into any issues signing up, Archetyp is now "Invite only".
Citera
2022-11-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaunted
Det märks att det är två olika läger camp at vs fs
Helt värdelösa bägge två. På FS4.0 blev jag scammad när det var helt uppenbart att säljaren bluffade och hade gjort mot flera kunder kunde man se flera stycken på rad i recensionen Några dagar efter att jag hade beställt. Värdelös support i dispyt gav scammern rätt och sedan gick säljaren under jorden.. märkligt. Så där vill jag inte handla mer. Har inget forum heller.

Archetyp verkar vara en knepig marknad likaså Monero. Men jag kanske borde testa binance eller vad säger ni?
Senast redigerad av Menace.II.Society 2022-11-16 kl. 15:09.
Citera
2022-11-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Archetyp verkar vara en knepig marknad likaså Monero. Men jag kanske borde testa binance eller vad säger ni?

Så Archetyp är värdelös för att... du saknar kunskap?
Archetyp är extremt lättnavigerat.
Monero funkar väldigt likt bitcoin, du får bara använda andra sidor när du ska handla. Kraken, Binance, localmonero, etc. Finns massor med val.

Archetyp har iallafall en aktiv admin som dessutom interagerar med sina användare på forumet.
FS4 har inte ens ett forum, och som man ser på de senaste inläggen i här tråden så är det alltid endast FS4 det är problem med.
Forumet hos Archetyp fick tillochmed ett par svenska moderatorer nyligen.
Många börjar alltid ta upp "men vadå, det det är ju samma säljare på FS4 som Archetyp". Idioterna inser dock aldrig att man pratar om HEMSIDORNA/MARKNADEN.
FS4 är buggit. Folk har problem med att komma in på sina konton titt som tätt. Insättningar försvinner.
Inga liknande problem skrivs det om hos Archetyp.
Hos Archetyp släpps inte escow direkt till säljarna heller vid problem.

Det enda negativa jag kan komma på med Archetyp är väl att dom "stängt" registreringen (om man har den minsta koll så kan man dock enkelt skapa ett konto, men jag ger inga tips då jag är trött på att agera techsupport i tråden - har skrivit en hel del guider och tips och tricks med ett annat konto).

Ni får absolut använda vilken marknad ni vill. Men om ni orkar läsa bara några enstaka sidor bak i tråden så ser ni att det alltid är FS4 det är problem med. Alltså sidan.
Citera
2022-11-16, 16:50
Medlem
Citat:
Helt värdelösa bägge två. På FS4.0 blev jag scammad när det var helt uppenbart att säljaren bluffade och hade gjort mot flera kunder kunde man se flera stycken på rad i recensionen Några dagar efter att jag hade beställt. Värdelös support i dispyt gav scammern rätt och sedan gick säljaren under jorden.. märkligt. Så där vill jag inte handla mer. Har inget forum heller.

Det är väldigt smidigt när man väl lärt sig faktiskt. Men i början på ensam hand är det ju en del timmar som läggs för att få ihop allt Men väl värt det!
Citera
2022-11-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
[...]

Det enda negativa jag kan komma på med Archetyp är väl att dom "stängt" registreringen (om man har den minsta koll så kan man dock enkelt skapa ett konto, [...]
Det är så man gör när man är seriös. Bättre växa sig starka under bra förhållanden än att det översvämmas med idioter och sen har man inga som sköter sidan, folk börjar klaga och sen går det inte att få rätt igen!

Det bästa de kunde göra som sagt! Visst, tråkigt ifall man själv är utanför nu men de kommer öppna innan årets slut igen tror jag!

Enda negativa är dock att sidan kan sega ihop sig emellanåt!
Citera
2022-11-16, 19:16
Medlem
Haaunteds avatar
Citat:

Va?
Citera
2022-11-16, 21:59
Medlem
Citat:

Du använder cake wallet på android för att köpa och sälja monero för bitcoin. Registrering på achetyp är stängt. Du behöver en invite kod
Citera
2022-11-17, 00:02
Medlem
Tommyshelbys avatar
Invite koder hittas på några sekunder snälla..Efter att ha undersökt vad folk snackar om så är det inga konstigheter. Archetyp är för övrigt extremt mycket bättre än FS på alla sätt. Om ni tycker det är svårt har ni knarkat sönder hjärnan..
Citera
2022-11-17, 09:52
Medlem
AntonioCassanos avatar
Får man prata om enskilda säljare på FS4 här i tråden?
Citera
2022-11-17, 17:41
Medlem
Fattar INGENTING!

Idag fick jag två jävla brev från polisen med samma innehåll:

Polisen har tagit en försändelse som misstänkts innehålla narkotika i beslag.
En anmälan om försök till överlåtelse av narkotika har därför upprättats.

Alltså två beställningar jag gjorde i samma veva men från olika vendors blev båda beslagtagna samma dag. Hur fanken är det möjligt? Båda beställningarna var dessutom små mängder piller.

Är helt ostraffad men polisen lyckades koppla mig till köp av bitcoins som användes på FS2.0 men inget kom från detta mer än att jag inte kan använda safello för att köpa BTC, och det var ju dessutom evigheter sedan.

Vad är risken att bli inkallad på pisseprov? Husrannsakan?

Edit: Gick in och kollade på AT vad som faktiskt blev beslagtaget och det handlar om 10st 200mg Tramadol och 45st 300mg lyrica.
Senast redigerad av Losnut 2022-11-17 kl. 18:29.
Citera
2022-11-17, 20:01
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Fattar INGENTING!

Idag fick jag två jävla brev från polisen med samma innehåll:

Polisen har tagit en försändelse som misstänkts innehålla narkotika i beslag.
En anmälan om försök till överlåtelse av narkotika har därför upprättats.

Alltså två beställningar jag gjorde i samma veva men från olika vendors blev båda beslagtagna samma dag. Hur fanken är det möjligt? Båda beställningarna var dessutom små mängder piller.

Är helt ostraffad men polisen lyckades koppla mig till köp av bitcoins som användes på FS2.0 men inget kom från detta mer än att jag inte kan använda safello för att köpa BTC, och det var ju dessutom evigheter sedan.

Vad är risken att bli inkallad på pisseprov? Husrannsakan?

Edit: Gick in och kollade på AT vad som faktiskt blev beslagtaget och det handlar om 10st 200mg Tramadol och 45st 300mg lyrica.

Blir bara böter för det. Men sluta punda. Ja, det kan komma att bli både husrannsakan och pisseprov men det är märkligt att de inte kom hem till dig. Jag menar, nu kan du ju bara undvika dem ett tag. Märkligt beteende. Så du slipper nog, när jag tänker på det. De varnar ju inte dig före de kommer.
Senast redigerad av Avalancheking 2022-11-17 kl. 20:04.
Citera
2022-11-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Blir bara böter för det. Men sluta punda. Ja, det kan komma att bli både husrannsakan och pisseprov men det är märkligt att de inte kom hem till dig. Jag menar, nu kan du ju bara undvika dem ett tag. Märkligt beteende. Så du slipper nog, när jag tänker på det. De varnar ju inte dig före de kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av bshp
Nej du får inte husis och pisseprov.
Det kommer självklart innan brev om beslag.

Ja det är ju helt klart ett jävligt logiskt argument som nästan får mig att ångra nedspolningen

Det slog mig dock vid samtliga tre beställningar som lyckades komma fram att stealthen blivit helt värdelös, skulle lika gärna kunnat stå KNARKBREV på kuveret. Tider var det när säljarna verkade ha kapplöpning om vem som kan erbjuda bästa stealth till sina kunder. Så bra var den i regel att man dubbelkolla all skräppost efter dolt knark. Med dagens standard och våra (kundernas) tydligt låga förväntningar på stealth är det inte förvånande att beställningar beslagtas på löpande band.

Nu är det fortsatt gatan som gäller för mig iallafall, tur att man lyckats samla på sig hyffsade kranar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in