2022-05-24, 18:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Hahaha! Jag hoppas du skojar annars får du gärna visa mig stenen du bott under dom senaste åren. De stora säljarna på dessa sidor tjänar potentiellt miljonbelopp. Redan för 10 år sen var det ruskigt lätt att tjäna bra med pengar på detta. Hade en nära vän som sålde på diverse sidor som var aktiva då och han var långt ifrån vad dom stora säljarna är idag, och han kunde dra in 50-100k i månaden. Snacka om ignorans.

Det finns statistik från Dreammarket som DEA släppt. Har för mig att det var en överväldigande majoritet av alla säljare som inte sålde någonting, typ mindre än 100 USD totalt sen de började. Sen var det drygt 10-12% som sålde för mer än 10000 USD totalt som snuten fokuserade på och sen var det så klart 1%arna som badade i pengar. Många säger att DEA ljuger om allt men jag tycker det stämmer rätt bra med min erfarenhet.
Citera
2022-05-24, 18:53
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför är du så jävla snål att du inte kan göra en extra transaktion när du använder en av de billigaste cryptovalutorna för att göra transaktioner?
Jag är ingen crypto nörd du får ursäkta. Frågan var om det var möjligt. Transaktionen betalar jag väl iaf via kraken? eller ska jag skicka till mymonero. Men där kräver dom ID fysikt id som skall visas upp webb kamera och dessvärre saknar jag ID just nu.
Citera
2022-05-24, 18:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillew29
Jag är ingen crypto nörd du får ursäkta. Frågan var om det var möjligt. Transaktionen betalar jag väl iaf via kraken? eller ska jag skicka till mymonero. Men där kräver dom ID fysikt id som skall visas upp webb kamera och dessvärre saknar jag ID just nu.

Vad var det med frågan du inte begrep? Du ska inte göra direkta transaktioner till en het adress från en webplånbok. Vad är det som är så jävla svårt att begripa med det? Jag fattade det första gången jag köpte crypto. Varför måste den frågan dyka upp på var och varannan sida i den här tråden?
Citera
2022-05-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Som dåvarande ca 20åring är väl 50-100k i månaden en hyfsad inkomst som gör det ganska värt att hålla på med darknet skulle jag säga men, det är ju jag det 🤷🏽‍♂️
Fast nu gällde ju inte frågan vad din 20åriga kompis tycker är mycket pengar, utan hur mycket det är som faktiskt säljs på dessa sidor idag. Vad jag kan se så är det inte så många sales, och som det också sägs här så är det många bedragare.
Citera
2022-05-25, 14:21
Medlem
Citat:
Det finns statistik från Dreammarket som DEA släppt. Har för mig att det var en överväldigande majoritet av alla säljare som inte sålde någonting, typ mindre än 100 USD totalt sen de började. Sen var det drygt 10-12% som sålde för mer än 10000 USD totalt som snuten fokuserade på och sen var det så klart 1%arna som badade i pengar. Många säger att DEA ljuger om allt men jag tycker det stämmer rätt bra med min erfarenhet.

Haha hoppas du skojar, dom tjänar otroligt mycket pengar bara kolla fupar på dom som torskat.
Citera
2022-05-25, 15:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Haha hoppas du skojar, dom tjänar otroligt mycket pengar bara kolla fupar på dom som torskat.

Förstår fortfarande inte riktigt vad det ändrar på någonting. Titttar du runt på marknader så har de flesta en ganska låg omsättning. Visst finns det säljare som säljer mycket men de är inte i någon som helst majoritet.
Citera
2022-05-25, 22:50
Medlem
Beställt från nya fs nu i ett par månader.
Allt levererat som det ska och med förväntad leveranstid med tanke på Varannandagsutdelning.
Fast nu senast fick jag annan sort än det jag beställt (annan styrka eller märke) Detta från två olika säljare.
Har av den ena blivit lovad ny leverans, men det vet jag ännu inte om det blir så. Är det lönt att ens påbörja dispyt?

Och en annan fråga – Det finns ju säljare som har sidor på clearnet.. Hur riskabelt är det att beställa där?
Citera
2022-05-26, 00:52
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanWhileDot
Beställt från nya fs nu i ett par månader.
Allt levererat som det ska och med förväntad leveranstid med tanke på Varannandagsutdelning.
Fast nu senast fick jag annan sort än det jag beställt (annan styrka eller märke) Detta från två olika säljare.
Har av den ena blivit lovad ny leverans, men det vet jag ännu inte om det blir så. Är det lönt att ens påbörja dispyt?

Och en annan fråga – Det finns ju säljare som har sidor på clearnet.. Hur riskabelt är det att beställa där?
Clearnet är lika säkert som allt annat, beror på säljaren. Aldrig haft problem med de etablerade där, snabbt o mkt enkelt. Krypterat o klart.
Citera
2022-05-26, 02:50
Medlem
Citat:
2-3 veckor är fullt normalt.

När man beställer från svenska säljare??
Helt galet att det ska va sånna leveranstider.
Citera
2022-05-26, 07:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horungensbarn666
När man beställer från svenska säljare??
Helt galet att det ska va sånna leveranstider.

Det stod att det var internationella försändelser.
Citera
2022-05-26, 07:56
Medlem
Är archetyp nere?
Citera
2022-05-26, 09:09
Medlem
Satte in pengar inatt för första gången på FS. Dock uppdaterades ej saldot på profilen, trots att wallet-adressen är 100% korrekt och att jag fått transaktionen accepterad. Har jag blivit scammad, eller är detta något som kan ta tid att få saldot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in