Citat:
Ber om ursäkt, borde ha kollat mer i tråden
Ibland är man lat och otålig.
Nej jag använde en direktlänk som jag googlade fram! Länken fanns på https://www.kafekoma.fi/ .
Märkte också att alla recensioner som fanns på flugsvamp var från typ i höstas 2024 eller tidigare. Så det verkar ju inte vara så mycket action på FS numera.
Jag har kunnat göra insättningar där förr (via electrum) men det var åtminstone ett år sedan, kanske 1½. Men det har alltid fungerat problemfritt förr, hela vägen. Så detta var första gången jag blev besviken.

Nej jag använde en direktlänk som jag googlade fram! Länken fanns på https://www.kafekoma.fi/ .
Märkte också att alla recensioner som fanns på flugsvamp var från typ i höstas 2024 eller tidigare. Så det verkar ju inte vara så mycket action på FS numera.
Jag har kunnat göra insättningar där förr (via electrum) men det var åtminstone ett år sedan, kanske 1½. Men det har alltid fungerat problemfritt förr, hela vägen. Så detta var första gången jag blev besviken.
Jag TROR du kan ha varit inne på en phishing-länk.
"Flugsvamp.wtf" är den officiella länken.
(Var NOGA med stavningen, minsta stavfel och du kan lätt hamna på en phishing-sida).
Du måste dock gå in på "Flugsvamp.wtf" via TOR för att det ska funka.
Du bör utgå från att alla andra länkar du hittar online är phishing-länkar och kommer sno pengar + kontouppgifter när du loggar in cia dom (inklusive de på luffarn.com - luffarn har bra guider, men jag litar in på onion-länkarna - nämner luffarn då det är ett bra ställe du kan läsa guider på eftersom du skrev att du var en "n00b").
Jag personligen rekommenderar Archetyp istället, men du väljer själv vilken market du vill köpa från såklart.
Archetyp använder dock XMR istället för bitcoin, så du skulle behöva lära dig den crypto-valutan istället om du byter till Archetyp. Fungerar på liknande sätt som bitcoin, men det finns färre sidor du kan handla det från.
Officiella länken till Archetyp är:
Archetyp.cc
(Var NOGA med stavningen, minsta stavfel och du kan lätt hamna på en phishing-sida)