2021-10-31, 21:32
Medlem
insexnyckelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Sidan har funnits i något år, så det var väl eventuellt en sammanlagd omsättning som menades? Då kan jag tycka 800millar på det spekulativa värdet kanske inte är så långt bort..

Det lustiga är väl ändå i kråksången att 800 miljoner köper man ganska mycket knark för, om dödsknark skulle vara så beroendeframkallande och skapa så många missbrukare som socialministern påstår och andra tyckare/vetare, så skulle det flöda fram pundare på gator och torg, när sanningen är den att de flesta som köper droger har hyfsat ordning på tillvaron och nyttjar det som vilket annat rusmedel som helst, exempelvis alkohol.
(Där långt ifrån alla som dricker/har druckit blir alkoholiserad och dessutom man aldrig har samma diskussion heller)

Men ja, dödsknarkandet är ju en farsot!

Ja, Svensson lägger bevisligen stora belopp på dödsknark (aka ej socialt accepterade droger) och han gör det diskret.

I senaste Brå rapporten står det att "försäljningen på internet utgör en relativt liten del av den totala narkotikamarknaden (mellan 3 och 14 %)". Så mycket deg blir det!
Citera
2021-10-31, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Jag har öve 2000 kontakter på wickr så mig påverkar det inte så mycket.

Alltid bra att ha backupp på sina kontakter och inte bara samlat på ett enda ställe.

Ville du skryta bara och tro att du är tuffast i sandlådan eller?
Citera
2021-10-31, 21:36
Medlem
Medelkasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Men snälla människa!
Det där är ju det dummaste jag hört, skulle polisen ringa upp internetleverantörer runt om i Sverige och be dem snälla klippa krämen för 50% av landet.
Alltså till deras betalande kunder?
För att polisen eventuellt skulle kunna pinga en sida och kanske eventuellt försöka få tag i en server ???

Vem har sagt att sidan överhuvudtaget ligger på en svensk server i Sverige?
Kanske står i en garderob i Portugal..

Förstå vilket integritetsbrott det vore att göra något dylikt…?
Med vilket lagstöd skulle man kunna på något sätt få till det?

Det är som att massavlyssna 50% av befolkningen för att någon kanske säljer droger, det hade man säkert gått med på..

Det här kanske var den dummaste idé jag hört..
Nej, 50-100% av landet. Har du någon bättre idé för att kringgå Tor?
Citera
2021-10-31, 21:43
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Nej, 50-100% av landet. Har du någon bättre idé för att kringgå Tor?

Om du hade varit så smart som du tror, så hade du fattat vilket enormt integritetsbrott det är, och som han säger så kan servern lika gärna stå i utlandet.
Citera
2021-10-31, 21:59
Medlem
Vilket sida är det dom flesta större säljarna har gått till? Någon som vet eller behöver man gå igenom alla sidor?
Citera
2021-10-31, 22:08
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insexnyckeln
Ja, Svensson lägger bevisligen stora belopp på dödsknark (aka ej socialt accepterade droger) och han gör det diskret.

I senaste Brå rapporten står det att "försäljningen på internet utgör en relativt liten del av den totala narkotikamarknaden (mellan 3 och 14 %)". Så mycket deg blir det!
Jag har länge tänkt att online-shoppingen utgör en ganska liten del av den totala kakan.

I den dödsknarkande delen av min umgängeskrets är jag den enda som handlar online. Alla polare handlar från sina kranar från gatan, vilket jag inte riktigt förstår tjusningen med. Bitcoin är tydligen för komplicerat och tjorvigt för de flesta.
Citera
2021-10-31, 22:14
Medlem
insexnyckelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag har länge tänkt att online-shoppingen utgör en ganska liten del av den totala kakan.

I den dödsknarkande delen av min umgängeskrets är jag den enda som handlar online. Alla polare handlar från sina kranar från gatan, vilket jag inte riktigt förstår tjusningen med. Bitcoin är tydligen för komplicerat och tjorvigt för de flesta.

Ja det står även i rapporten att priserna är lägre samtidigt som kvalitén är högre på nätet.

Står även
Citat:
Intervjuade internetsäljare berättar att de strävat efter att
bedriva försäljningen som ett företag. De flesta av säljarna som förekommer i
det granskade förundersökningarna och domarna har inga direkta
kopplingar till kriminella miljöer.

Så ja, varför sjutton är nätförsäljningen så låg? Gammal vana att köpa lokalt?
Citera
2021-10-31, 22:20
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Kollar du flugforum finns många av de bra säljarna kvar på egna sidor.

Tack för snabbt svar
Citera
2021-10-31, 22:33
Medlem
Medelkasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HontraPoints
Om du hade varit så smart som du tror, så hade du fattat vilket enormt integritetsbrott det är, och som han säger så kan servern lika gärna stå i utlandet.
Om du hade varit så smart som du tror så hade du klarat av att läsa mitt ursprungliga inlägg och sett att jag skrev bl.a. "förutsatt att servrarna stod i Sverige".

Jag beskrev en teoretisk attackvektor mot Tor/Onion-protokollet. Givetvis fungerar den inte om vissa självklara antaganden inte uppfylls, t.ex. då servern inte är en av datorerna i nätverket som undersöks, eller då angriparen inte kan påbörja attacken till följd av logistiska eller juridiska begränsningar. Om något så argumenterade jag indirekt för hur extremt säkert Tor-protokollet för tillfället är i Sverige, med tanke på vad som krävs för att identifiera en server här, så ni gräs-nojare kan lugna ner er.

Med det sagt tror jag inte vi är så långt borta från de lagändringar (eller på annat sätt utökade FRA-befogenheter) som krävs för svepande avstängningar av internetuppkopplingar för liknande identifieringar. "Casting a wide net" vad gäller browser fingerprinting, missbruk av släktforskningsdatabaser för att identifiera Linköpingsmördaren och liknande är trendigt nu.
Senast redigerad av Medelkass 2021-10-31 kl. 22:54.
Citera
2021-10-31, 22:53
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Jag har öve 2000 kontakter på wickr så mig påverkar det inte så mycket.

Alltid bra att ha backupp på sina kontakter och inte bara samlat på ett enda ställe.

Haha kontakter har jag också, men av dina 2000 så är nog max 20 som är kranar.
Citera
2021-10-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenalex
Fungerar utmärkt

Tack för svar!! 😀
Citera
2021-10-31, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Detta undrar jag med! Någon som har provat??
Det stod att man kan betala med swish och det är ju bra isåfall 👍🏻

Citat:
Ursprungligen postat av Bajenalex
Fungerar utmärkt

Men herregud, något säkerhetstänkande måste ni väl ändå ha? Vem betalar knark med swish
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in