Citat:
Ursprungligen postat av
Medelkass
I teorin borde det ha varit ganska enkelt (men i praktiken logistiskt besvärligt) för polisen att hitta FS3-servrarna trots att all trafik gick genom Tor, förutsatt att servrarna stod i Sverige. Således förstår jag att FS3-administratörerna kan ha börjat noja rejält efter EU-tillslaget och körde en exit scam.
I princip kunde polisen ha påbörjat ett samarbete med Sveriges större internetleverantörer och stängt ner internettrafiken till hälften av deras kunder under c:a 10 sekunder vid 04:30 en tisdag. Pinga FS3 under tiden. Lyckad ping = servrarna är troligtvis bland de ~50% av kunderna som fortfarande är online, annars bland de 50% som är avstängda. Stäng sedan av internettrafiken för 50% av kunderna i den identifierade halvan, och upprepa en liknande binary search c:a 23 gånger tills kunden är identifierad.
Men snälla människa!
Det där är ju det dummaste jag hört, skulle polisen ringa upp internetleverantörer runt om i Sverige och be dem snälla klippa krämen för 50% av landet.
Alltså till deras betalande kunder?
För att polisen eventuellt skulle kunna pinga en sida och kanske eventuellt försöka få tag i en server ???
Vem har sagt att sidan överhuvudtaget ligger på en svensk server i Sverige?
Kanske står i en garderob i Portugal..
Förstå vilket integritetsbrott det vore att göra något dylikt…?
Med vilket lagstöd skulle man kunna på något sätt få till det?
Det är som att massavlyssna 50% av befolkningen för att någon kanske säljer droger, det hade man säkert gått med på..
Det här kanske var den dummaste idé jag hört..