2021-10-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Jag har öve 2000 kontakter på wickr så mig påverkar det inte så mycket.

Alltid bra att ha backupp på sina kontakter och inte bara samlat på ett enda ställe.

Mm ser "att du har" med dessa 450+ inlägg på 5 månader...Hehehehe vad hette verkstan runt hörnet nu igen hehehe..
Citera
2021-10-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Jag har öve 2000 kontakter på wickr så mig påverkar det inte så mycket.

Alltid bra att ha backupp på sina kontakter och inte bara samlat på ett enda ställe.

Duktig du är...
Citera
2021-10-31, 20:54
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
I teorin borde det ha varit ganska enkelt (men i praktiken logistiskt besvärligt) för polisen att hitta FS3-servrarna trots att all trafik gick genom Tor, förutsatt att servrarna stod i Sverige. Således förstår jag att FS3-administratörerna kan ha börjat noja rejält efter EU-tillslaget och körde en exit scam.

I princip kunde polisen ha påbörjat ett samarbete med Sveriges större internetleverantörer och stängt ner internettrafiken till hälften av deras kunder under c:a 10 sekunder vid 04:30 en tisdag. Pinga FS3 under tiden. Lyckad ping = servrarna är troligtvis bland de ~50% av kunderna som fortfarande är online, annars bland de 50% som är avstängda. Stäng sedan av internettrafiken för 50% av kunderna i den identifierade halvan, och upprepa en liknande binary search c:a 23 gånger tills kunden är identifierad.
Men snälla människa!
Det där är ju det dummaste jag hört, skulle polisen ringa upp internetleverantörer runt om i Sverige och be dem snälla klippa krämen för 50% av landet.
Alltså till deras betalande kunder?
För att polisen eventuellt skulle kunna pinga en sida och kanske eventuellt försöka få tag i en server ???

Vem har sagt att sidan överhuvudtaget ligger på en svensk server i Sverige?
Kanske står i en garderob i Portugal..

Förstå vilket integritetsbrott det vore att göra något dylikt…?
Med vilket lagstöd skulle man kunna på något sätt få till det?

Det är som att massavlyssna 50% av befolkningen för att någon kanske säljer droger, det hade man säkert gått med på..

Det här kanske var den dummaste idé jag hört..
Citera
2021-10-31, 20:56
Medlem
123qazs avatar
Jävla as! Hoppas de sätter mai thain i halsen.

Naturligtvis kommer FS4 upp inom kort, säkert av samma bedragare som drev denna. Det är bara ett enkelt sätt att trycka på reset knappen för polisens bevissamling. Är i princip omöjligt att koppla ihop personerna bakom FS3 med nya FS om inte polisen har en person på insidan, vilket jag tvivlar på att de har.
Nu kan de sätta upp samma sajt igen, hävda att de är "nya personer bakom" och ha fått en fin bonus av alla köpare som inte fick ta ut sina saldon och en skön lyxsemester i ett par månader.
Gissar på nystart 2022 i februari. Det känns som en lagom tid för att dra igång igen.
Senast redigerad av 123qaz 2021-10-31 kl. 20:59.
Citera
2021-10-31, 21:00
Medlem
Big_hacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Va exat vad jag gjorde och sen va det orderstopp från ingenstans, men det va bara uppdatering ingen som helst fara skulle bara ta nån dag enligt dom, Tycker ju dom kunde va ärliga om att det skulle stängas ner helt skitsamma på några tusenlappar hit eller dit, men ärlighet varar längst 🙏🏻

det är sant som du säger att ärlighet varar längs... men tänk på att detta är en kriminal sak/saker som vi håller på med.. det är som att gå på gatan och köper och dom scam på saker som dom säljer.. och kriminella folk med... så vad ska vi hurra om det.. du fattar vad jag menar....

det är surt detta som har hänt..
Citera
2021-10-31, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Tror ni leveranser som är markerade som skickade några timmar innan meddelandet om ”tillfälligt avbrott” gick upp kommer ta sig fram ändå?

Och vad händer med pengarna som ligger på escrow? Går dom ändå fram till säljaren när tiden timear ut?

Ja, det beror på hur väl säljarna var informerade (förvarnade) av admin.
Vet att vissa säljare blev MYCKET mer informerade om läget och iom det förvarnade låångt innan gemene säljare fick veta...
Citera
2021-10-31, 21:07
Medlem
Känner för er som kommer gå in i AT nu, jag har varit där själv men har slutat med opiaterna nu.
Citera
2021-10-31, 21:14
Medlem
Felpost
Senast redigerad av SpaceShip123 2021-10-31 kl. 22:09.
Citera
2021-10-31, 21:14
Medlem
Halte Haralds avatar
Rent hypotetiskt, skulle polisen kunnat ha gripit admin eller liknande? Sedan tagit över sidan och inte gått ut med det, istället försöker man likna en exit och på så vis eventuellt avslöja säljare etc? Genom att låta forumet ligga kvar lämnar man möjligheten till osäker kommunikation mellan köpare/säljare som desperat försöker köpa&sälja droger?
Citera
2021-10-31, 21:24
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Försök till narkotikabrott är väl visst olagligt.
Nej
Citera
2021-10-31, 21:27
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Men snälla människa!
Det där är ju det dummaste jag hört, skulle polisen ringa upp internetleverantörer runt om i Sverige och be dem snälla klippa krämen för 50% av landet.
Alltså till deras betalande kunder?
För att polisen eventuellt skulle kunna pinga en sida och kanske eventuellt försöka få tag i en server ???

Vem har sagt att sidan överhuvudtaget ligger på en svensk server i Sverige?
Kanske står i en garderob i Portugal..

Förstå vilket integritetsbrott det vore att göra något dylikt…?
Med vilket lagstöd skulle man kunna på något sätt få till det?

Det är som att massavlyssna 50% av befolkningen för att någon kanske säljer droger, det hade man säkert gått med på..

Det här kanske var den dummaste idé jag hört..

Det sker givetvis inte, men det skulle ändå inte hålla i domstol, då alla köp är krypterade. Att besöka sajten var naturligtvis inte olagligt, och att överföra bitcoins är inte heller olagligt. Allt som såldes var inte heller olagligt, som vågar, cigarettpapper, sprutor etc. Men dessa trådar drar alltid till sig typer som vill skrämma upp andra eller bravera med påhittade förmågor.
Citera
2021-10-31, 21:32
Medlem
Mosbulles avatar
Det tar väl inte ens ett dygn innan nästa Flugsvamp är uppe!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in