Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-31, 23:33
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Om du hade varit så smart som du tror så hade du klarat av att läsa mitt ursprungliga inlägg och sett att jag skrev bl.a. "förutsatt att servrarna stod i Sverige".

Jag beskrev en teoretisk attackvektor mot Tor/Onion-protokollet. Givetvis fungerar den inte om vissa självklara antaganden inte uppfylls, t.ex. då servern inte är en av datorerna i nätverket som undersöks, eller då angriparen inte kan påbörja attacken till följd av logistiska eller juridiska begränsningar. Om något så argumenterade jag indirekt för hur extremt säkert Tor-protokollet för tillfället är i Sverige, med tanke på vad som krävs för att identifiera en server här, så ni gräs-nojare kan lugna ner er.

Med det sagt tror jag inte vi är så långt borta från de lagändringar (eller på annat sätt utökade FRA-befogenheter) som krävs för svepande avstängningar av internetuppkopplingar för liknande identifieringar. "Casting a wide net" vad gäller browser fingerprinting, missbruk av släktforskningsdatabaser för att identifiera Linköpingsmördaren och liknande är trendigt nu.

Visserligen är demokratin och rättssäkerhet ett dåligt skämt, men det är inte möjligt att göra på det sättet även om servern står i Sverige och det kommer förhoppningsvis inte att vara det på länge heller.
Citera
2021-10-31, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Men herregud, något säkerhetstänkande måste ni väl ändå ha? Vem betalar knark med swish

De är inte med Swish man betalar, missuppfattas. Man köper bitcoinen med swish men betalar självklart med btc.
Citera
2021-11-01, 00:25
Medlem
Big_hacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkingen
Väntade till lönehelg då insättningarna är som störst gjorde de också. De sluga kräken. Undrar vad admin har tjänat på detta efter avdrag för utgifter.

dom är ju inte smarta säger jag varför Halloween? jag skulle tagit exitscam på julen när alla har eller få pengar... om jag skulle göra det men jag skulle aldrig göra det
Citera
2021-11-01, 01:26
Medlem
muchogracias avatar
Undrar bara hur man hittar något alls på darkweb eller vad det heter, de gångerna jag surfat så har det varit totalt värdelöst.
Citera
2021-11-01, 01:50
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchogracia
Undrar bara hur man hittar något alls på darkweb eller vad det heter, de gångerna jag surfat så har det varit totalt värdelöst.
För att komma till ett bra ställe där måste du ha adressen dit du vill. Du kan inte söka på samma sätt som t.ex. med Google
Citera
2021-11-01, 01:58
Medlem
muchogracias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
För att komma till ett bra ställe där måste du ha adressen dit du vill. Du kan inte söka på samma sätt som t.ex. med Google

Vars får man nys på bra skit då?
Citera
2021-11-01, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muchogracia
Vars får man nys på bra skit då?

Norrland I huset, whoop whoop!

Sök på "darkweb markets onion links"
Och kopiera in .onion länken i TOR browser.
Citera
2021-11-01, 02:37
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Om du hade varit så smart som du tror så hade du klarat av att läsa mitt ursprungliga inlägg och sett att jag skrev bl.a. "förutsatt att servrarna stod i Sverige".

Jag beskrev en teoretisk attackvektor mot Tor/Onion-protokollet. Givetvis fungerar den inte om vissa självklara antaganden inte uppfylls, t.ex. då servern inte är en av datorerna i nätverket som undersöks, eller då angriparen inte kan påbörja attacken till följd av logistiska eller juridiska begränsningar. Om något så argumenterade jag indirekt för hur extremt säkert Tor-protokollet för tillfället är i Sverige, med tanke på vad som krävs för att identifiera en server här, så ni gräs-nojare kan lugna ner er.

Med det sagt tror jag inte vi är så långt borta från de lagändringar (eller på annat sätt utökade FRA-befogenheter) som krävs för svepande avstängningar av internetuppkopplingar för liknande identifieringar. "Casting a wide net" vad gäller browser fingerprinting, missbruk av släktforskningsdatabaser för att identifiera Linköpingsmördaren och liknande är trendigt nu.
Då tycker jag du ska stödja denna tes med någon form av källa, att man ska med lagstöd få göra svepande avstängningar från myndighetshåll på ett övergripande sätt, på icke misstänka medborgare.

Det är avtalsbrott för det första.

Det är skillnad på en släktdatabas och att släcka kunders tillgång till internet, fatta att det lär vara företag och annan skit du ska stänga ner.

Ska myndigheten ersätta eventuella förluster då?

Så ogenomtänkt så fan klockorna stannar.

Sedan spelar det ju ändå ingen roll, vem säger att man sitter på sin egen lina.
Det är för många lösa boliner och vår hela grundlag skyddar just medborgaren mot dylika ingrepp i sin frihet.
Dessutom skulle det vara ett ingrepp på näringsidkare i form av leverantörer av fiber eller liknande.

Saudiarabien sysslar med sånt där, regimer sysslar med sånt, så du menar att vi snart är en totalitär stat för att en site på TOR nätverket säljer knark?
Ahmen kom igen? Det var en dum idé, ibland kör man i diket tankemässigt, lika bra att erkänna.
Senast redigerad av Ladida 2021-11-01 kl. 02:42.
Citera
2021-11-01, 02:47
Medlem
Agphyss avatar
Fan va skönt slipper skattepengarna gå till massa crackheads och dylikt, stort eloge till polisen och alla inblandade.
Citera
2021-11-01, 02:52
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Fan va skönt slipper skattepengarna gå till massa crackheads och dylikt, stort eloge till polisen och alla inblandade.
Polisen hade väldigt lite med detta att göra, så du gör elogen till de som stått för sidan som sålt knark.
Tjusigt!
Citera
2021-11-01, 03:36
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Finns det nån rimlig uppskattning av hur mycket flugsvamp3.0 omsatte?
Läste i BRÅs nya rapport att internethandeln för droger omsätter30 miljoner i veckan i sverige, då är clearnetsidor majoritet, men kommer fan inte ihåg om det gälde FS eller all internethandel. Läs rapporten, den var intressant på många plan.
Citera
2021-11-01, 03:39
Medlem
coxhuvuds avatar
Men snälla, är vissa här totalt pantade? Länken till forumet har jag redan hunnit se ett par gånger nu men ändå frågar folk om länken som desperata tjackpundare. Den finns i tråden!!! Använd ögonen!!!

Ni som förlorat pengar lider jag verkligen med då ekonomiska problem är fördärvande... Men att flugsvamp stänger portarna är inte end of the world, det finns FLERA sidor på darknet som säljer saker inrikes i Sverige. Det går väl dessutom att beställa från vendors i t.ex tyskland (förutsatt att de skickar till Sverige) och få det hit till Sverige utan problem? Är det bra stealth glider det ANTAGLIGEN genom tullet rätt enkelt? Har själv beställt "sådana" varor från EU-länder med pissdålig stealth och kommit fram okej.

Exit-scam? Delvis, enligt era uppgifter då de bara låtit enstaka säljare ta ut kapital är äckligt, vet vi om det stämmer? Detta hände under loppet av ett par dagar så antingen får vi nog nyheter om interpols tillslag eller så kan man väl kalla det "exitscam" då. Kalla det vad fan ni vill

För övrigt har jag aldrig tyckt flugsvamp var riktigt bra. Varenda jävla produkt hade full pott 5 stjärnor och jag kan säga att varenda produkt var LÅNGT IFRÅN 5 stjärnor... Klagade någon i forumet på service eller kvalitet så var köparna där DIREKT och kastade skit på vederbörande. För att inte snacka om alla rövslickare på forumet...

Vissa grymma(!!!) säljare har nu egna CLEARNET sidor som finns länkade i flugsvamps forum (VIA URL SOM FINNS I TRÅDEN). Lycka till med allt knarkande! och åt helvete med er som säger att bara svenssons köper på nätet, gå ut på gatan till ortenpacken och se om du kan hitta lite svampar eller dmt, jävla skåpmiffon.

PS; varsågoda att skicka pm och fråga om url till forumet och vilka drogshoppar man ska använda
Senast redigerad av coxhuvud 2021-11-01 kl. 03:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in