2021-11-18, 11:59
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ingen tvingar dig att vaccinera dig.

Men om nu 80% av inlagda på IVA är ovaccinerade så får man finna sig i att det införs restriktioner för just ovaccinerade.
Då vill jag återigen fråga varför dina antikroppar är mer värda än mina, men det har du nog inget bra svar på?

Sedan vill jag starkt ifrågasätta om 80% av de inlagda verkligen är ovaccinerade? Tror nog du hittat på det själv eller lyssnat för länge på propagandakanalerna.
Av de som dör med covid-19 är väl uppemot 80% vaccinerade har jag för mig.
Citera
2021-11-18, 12:00
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ingen tvingar dig att vaccinera dig.

Men om nu 80% av inlagda på IVA är ovaccinerade så får man finna sig i att det införs restriktioner för just ovaccinerade.

Ingen tvingar heller en medborgare i Kina att ha höga poäng i deras digitala kontrollsystem.
Slutar man bete sig illa så kanske man till slut får köpa den där tågbiljetten.

Trots det tror jag inte många skulle vilja att vi fick ett så dystopiskt kontrollsystem även här? Men med din logik finns egentligen inga argument emot att så sker.

Farliga tider med så många som inte förstår vad de öppnar upp för.
Citera
2021-11-18, 12:01
Medlem
Kom ihåg att vaccinbevisen införs för att skydda er ovaccinerade mycket viktigt att påpeka detta. Pga att vaccinerade kan smitta er och i värsta fall kan ni dö.
Citera
2021-11-18, 12:01
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Det finns studier som visar att så inte är fallet.

https://www.cdc.gov/media/releases/2021/s1029-Vaccination-Offers-Higher-Protection.html

Tycker du att du är modig som "vågade möta viruset" eller vad försöker du påtala?

Du kan lika gärna länka till Pfizer om du länkar till CDC. CDC är knappast oberoende.
Citera
2021-11-18, 12:02
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-B-MAN
Ja man kan nästan tro att myndigheter vill att det ska kaosas loss.

Har Somaliska föreningen fest med 500st personer (allt såklart kommunalt finansierat) så kommer den få fortskrida utan några som helst vaccinpass.. Värre blir det om nån svensk ska anordna nåt arrangemang med över 100st deltagare.. Piketstyrka, tårgas och batongslag för och skingra de grovt kriminella lagbrytarna som trotsar regimen..
Citera
2021-11-18, 12:03
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det där är bara teoretiska siffror som du har plockat fram ur din egen röv. Dom har ingen bäring på tex fallet med Gibraltar. Har du kollat siffrorna där?

Om verkligheten är att du har lika stor möjlighet att bli smittad oavsett om du är vaxxad med covid mRNA vaxx eller inte (vilket mycket tyder på men alla siffror är inte klara än) och bli sjuk, iaf efter låt säga 3 månader eftersom effekten klingar av så snabbt. Vad har vi då för resultat? Det är så många okända parametrar här och du förenklar saken extremt mycket.

Man kanske till och med har större chans att bli sjuk som vaccinerad efter att effekten klingat av än som ovaxxad pga att immunförsvaret är förstört av vaxxet.

Ja det var ett exempel. Men exemplet visar att det faktum att ett land har 99.9999% vaccinerade och smittand ändå ökar inte säger ett skit om vaccinets effektivitet. Du verkar inte förstå det.

Dessutom var min ursprungliga postning om Sverige och datan där var från FHM. Så bemöt gärna det istället.

Jag kan inte hitta så detaljerad data om Gibraltar. (Det är förövrigt helt vrickat att Gibraltar har blivit en "poster boy" för antivaxxgänget. Hur fan hittade ni detta lilla putteland??)
Citera
2021-11-18, 12:04
Medlem
Citat:
Jag kan nog andra världskriget och antisemitismen bättre än de flesta och jag förstår vad du försöker insinuera. Men det är snarare som så att när du försöker dra paralleller mellan dem så visar du bara hur lite du verkligen förstår.
Och istället för att prata skitsnack, ge mig något jag kan bemöta, vad är det jag inte förstår som du förstår.

Här är nånting jag förstår:
Informationskanaler går ut med att judar är farliga, informationskanaler går ut med att ovaccinerade är farliga. Politiker begränsar judars rättigheter i samhället, politiker begränsar ovaccinerades rättigheter i samhället. Den breda massan välkomnar ändringarna mot judar, den breda massan välkomnar ändringarna mot ovaccinerade.

För judarna slutade det med katastrof, hur det slutar för ovaccinerade får vi andra se. Du som förstår och vet bäst vet ju redan men vi andra väntar på din förklaring för hur du vet, och vad det är du vet.
Citera
2021-11-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Fascinerande att läsa om hur ni som inte vill eller vågar ta sprutan resonerar.
Ett samhälle bygger på rättigheter och skyldigheter, vidare på en hel del solidaritet, d v s att i bland får man ta en "kula för laget". I detta fall handlar det om att kunna hålla igång samhället så att inte människor, företag, gamla, sköra, vårdpersonal, sjukhus o s v ska kollapsa.

Den utbredda lättkränktheten och narcissismen syns tydligt just i den här frågan. Man tar på sig offerkoftan och gnäller. Hur jävla svårt ska det vara. Man förstår heller inte att ett beslut som detta tas även för er som inte vågar/vill ta sprutan.

Skit i att ta sprutan, men ta konsekvensen som en man och inte som en liten kärring!
Fel. I en liberal demokrati har man inga andra "skyldigheter" än att följa lagen. Grundlagen står i sin tur över lagen.

Att man ska tvingas göra saker "för kollektivet" är kommunist- och diktaturfasoner. Det är så man styr i skräckvälden där majoritetens nytta står över minoritetens mänskliga rättigheter.

Det är ingen "rättighet" att få slippa människor man känner obehag mot när man går på teater. Många känner samma sak om inför mörkhyade och homosexuella. Tänk om man sa att "mörkhyade och homosexuella inte längre får gå på teater, eftersom majoriteten har rätt att få gå på teater utan rädsla för HIV eller gångvåldtäkt?" Det här är grovt diskriminerande. Något gick nyss sönder i landet Sverige.
Citera
2021-11-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Hur många dör i Sverige per dag?
Varför ser läget bättre ut här i Sverige jämfört med Norge t.ex.
Kanske för att så många fler haft infektionen jämfört med övriga länder som haft lockdown ???
Sverige ska inte ens jämföras med dom. Hur svårt ska det vara att fatta det?

Precis som att viruset tycktes upphöra 29 sept blev det återigen alarmerande från ena dan till den andra.

Men såna som du kan inte tänka själva.

Det är helt otroligt att det alltid ska avslutas med ett personangrepp. Är det helt omöjligt att föra en diskussion utan att angripa någons tankeförmåga? Du tror inte smittan kommer öka i Sverige, ok. Det tror jag baserat på hur det ser ut i vår omgivning. Däremot är smittan inte ett lika stort problem om folk vaccinerar sig, bara att titta på siffror som man lätt kommer åt på folkhälsomyndighetens hemsida. Väljer folk att inte vaccinera sig - fine, men ta då konsekvenserna av det. Det är ingen mänsklig rättighet att gå på konserter eller matcher och det kommer vara upp till arrangörerna om de kräver vaccinpass eller ej.
Citera
2021-11-18, 12:08
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Ingen tvingar heller en medborgare i Kina att ha höga poäng i deras digitala kontrollsystem.
Slutar man bete sig illa så kanske man till slut får köpa den där tågbiljetten.

Trots det tror jag inte många skulle vilja att vi fick ett så dystopiskt kontrollsystem även här? Men med din logik finns egentligen inga argument emot att så sker.

Farliga tider med så många som inte förstår vad de öppnar upp för.

Så är det, men en viktig skillnad är att Kina ändå bryr sig om sina landsmän och arbetar för att främja sin egen civilisation medan Västerlandets nuvarande ledare är ondskefulla varelser som arbetar för att undergräva, pervertera och i slutändan mörda deras folk. Deplorables förtjänar inte att leva är deras åsikt och mål, ett mål de oförtrutet arbetat mot de senaste 30 åren. Social credits här är alltså något annat än social credits i Kina där ledarna ändå bryr sig.
Citera
2021-11-18, 12:09
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Fascinerande att läsa om hur ni som inte vill eller vågar ta sprutan resonerar.
Ett samhälle bygger på rättigheter och skyldigheter, vidare på en hel del solidaritet, d v s att i bland får man ta en "kula för laget". I detta fall handlar det om att kunna hålla igång samhället så att inte människor, företag, gamla, sköra, vårdpersonal, sjukhus o s v ska kollapsa.

Den utbredda lättkränktheten och narcissismen syns tydligt just i den här frågan. Man tar på sig offerkoftan och gnäller. Hur jävla svårt ska det vara. Man förstår heller inte att ett beslut som detta tas även för er som inte vågar/vill ta sprutan.

Skit i att ta sprutan, men ta konsekvensen som en man och inte som en liten kärring!

Så du menar att samhället tar sitt ansvar mot medborgaren?

Hur går det med att få stopp på gängkriminalitet? Hur många våldtäkter blir lösta med straffad GM? Hur långa är vårdköerna? Hur många gånger slarvas det inte när man är hos läkaren? Standard brukar vara ta alvedon, gå hem, håll käften och härda ut. Utan några särskilda kontroller. Varför ska man vara näst intill döende för att få tillgång till ambulans? Och listan bara fortsätter. Bara lille Svenne ska vara ”solidarisk och ta sitt ansvar”, men samhället från statens sida behöver inte göra ett shit.

Sen helt ärligt talat ser jag inte hur vaccinpass hjälper. Finns otaliga exempel på länder med krav på vaccinpass för minsta lilla + hög vaccinationsgrad, men inte fan stoppar det smittan från att spridas. Dessutom är det diskriminering. Som när svarta var tvungna att sitta längst bak i bussen. Diskriminering är inte tillåtet, det står tom i grundlagen att man inte får diskrimineras pga vaccination, de vet om det och har kringgått det genom att man inte ska vara tvungen att visa upp ett vaccinationspass nånstans, men kan man inte göra det så är det restriktioner som gäller.
Citera
2021-11-18, 12:10
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Jag kan nog andra världskriget och antisemitismen bättre än de flesta och jag förstår vad du försöker insinuera. Men det är snarare som så att när du försöker dra paralleller mellan dem så visar du bara hur lite du verkligen förstår.

Historian upprepar sig, bara senast igår viftade nazistiska regeringsfolket med sina telefoner.

Och man kunde skönja deras triumferande leenden över att dom minsann var lite finare än alla andra, stolta över att tillhöra herrefolket. Stödjer du sådan nazi elitism?

Vill du skada spädbarn med sprutor där ingen i världen vet vilka groteska biverkningar dom kan få in i framtiden?
Senast redigerad av Feministerna 2021-11-18 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in