Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Fascinerande att läsa om hur ni som inte vill eller vågar ta sprutan resonerar.
Ett samhälle bygger på rättigheter och skyldigheter, vidare på en hel del solidaritet, d v s att i bland får man ta en "kula för laget". I detta fall handlar det om att kunna hålla igång samhället så att inte människor, företag, gamla, sköra, vårdpersonal, sjukhus o s v ska kollapsa.
Den utbredda lättkränktheten och narcissismen syns tydligt just i den här frågan. Man tar på sig offerkoftan och gnäller. Hur jävla svårt ska det vara. Man förstår heller inte att ett beslut som detta tas även för er som inte vågar/vill ta sprutan.
Skit i att ta sprutan, men ta konsekvensen som en man och inte som en liten kärring!
1. Vaccinets effekt på smittspridningen är nästintill försumbart efter några månader
2. Ingen utanför riskgrupperna behöver vaccinet
3. Jag har dessutom redan genomgått covid med milda symptom och har förmodligen bättre immunförsvar än vaccinerade
Varför ska jag då ta det och bli beroende av big pharma i onödan? Kan inte hitta en enda vetenskapligt motiverad anledning. Om jag börjar ta vaccinet eller inte kommer göra noll skillnad långsiktigt. Finns så många andra problem att lägga energi på än denna hysteri. Vaccinera riskgrupperna och gå vidare. Lägg ner cirkusen.
Rövgänget med sk experter fick hybris och trodde att de kunde kontrollera en förkylning med ett låtsas-vaccin. Jag minns hur Fauci, CDC mfl gick ut och sa att efter 60% vaccintäckning stoppar vi smittan. Rika blev dom iaf. Nu räcker inte ens 80%(Danmark) eller 100% (Gibraltar). Pinsamt.