2021-11-19, 21:16
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Vad är tanken med detta vaccinpass då? Vaccinerade både smittar och smittas ju.

Tanken är att i sann politikeranda att aldrig angripa problemen utan man ska bara röra sig runt dessa i tron om att det ska lösa sig själv. Vaccinpass är endast ett frikort för idioter. Förut kunde dom inte hålla avstånd men nu kan dom gå på fest även om dom är sjuk och smittar andra. När det går ut förnyar man bara det. Testning och åter testning är bästa lösningen vid sammankomster.

Passet kallades plan B av FHM men i deras spåkula så anser dom att i Januari så kommer kurvan att peka neråt. Varför inför man då frikort för idioter om smittan avtar redan i början av januari?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/9ff003627b8a4a1a881f34844f0fcc0a/scenarier-fortsatta-spridning-delrapport-6.pdf

Det känns som att FHM bara vill följa andra länder eftersom det finns ingen kompetens på FHM. Hur bra skulle detta pass hjälpa Gibraltar med skenande smittspridning där 100% är vaccinerad? Inte alls! Skulle det fungera så var det redan ifört där och julfirandet skulle inte vara inställt.
Citera
2021-11-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vaccinet driver mutationer. Hur många exempel vill du ha?
Fattar inte vad det har med mitt inlägg att göra. Jag konstaterade bara att vaccinet inte skyddar särskilt bra mot smitta i Sverige.
Citera
2021-11-19, 21:20
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpediemsi
Du tror inte att det här påverkar dig men du har fel. Våra mänskliga rättigheter försvinner och det betyder DINA rättigheter också, och du står och hejar på som en jävla pajas..

Du tror att du är fri så länge du går med på att ta en till spruta, men vet du vad? Det betyder att du REDAN ÄR EN SLAV.

Vakna upp för i helvete.

Varje gång ett land delar upp människor i två grupperingar mot varandra så leder det till folkmord. Tex Rwanda, Nazi Tyskland mm.

Jag är vaken medan du rökt på alldeles för mycket!
Citera
2021-11-19, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Just därför är det så konstigt att man envisas att satsa på del 1 i coronapasset (vaccinerat) istället för del 2 (negativt test).
Men som vi har fastställt innan i tråden, så är det inte en smittaskyddsåtgärd, det är enbart för att flera ska ställa sig på led och få lydnadspasset.

Så är det uppenbarligen. Det handlar om kontroll och ingenting annat. Kom igen - viruset är knappt värre än en vanlig influensa och ändå dessa drakoniska åtgärder och gravt överdrivna medieexponering. Det är inte digerdöden som media vill framställa det som.

Som sagts - man skapar en situation för att sedan erbjuda lösningen på detta artificiellt skapade problem för att få skocken att gå i önskad riktning. Det är hur tydligt som helst. Problemet denna gång är att inte tillräckligt många går i önskad riktning, därför måste man komma med dessa direkta och indirekta tvångsåtgärder.
Senast redigerad av RobRoys 2021-11-19 kl. 21:32.
Citera
2021-11-19, 21:21
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Vem ska hindra oss? Det är ju inget lagbrott att gå på konsert

Nä men du kommer inte in!
Citera
2021-11-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusken
Jag jobbar inom äldreomsorgen och kan meddela att med vaccin så blir dom flesta äldre lätt förkylda när dom får covid. Utan vaccin så dblir dom flesta väldigt sjuka där flertalet dör. Så ja vaccin gör skillnad och räddar liv.

Detta bestrider nog ingen. Vad det har med införandet av covidpass att göra är mer oklart.
Citera
2021-11-19, 21:25
Avslutad
Citat:
Vaccarna älskar och förespråkar vaccinpass. De nya fascisterna. De flesta av dem röstar M och avgudar Ruinsväldt. Hjon hela bunten..

Ja, förmodligen 😁 Utöver detta är de beredda att gå i döden för sin rätt att bli förslavade. Inte många indianer i den kanoten, och de få som ändå är i kanoten ror inte åt samma håll 😂
Senast redigerad av RobRoys 2021-11-19 kl. 21:36.
Citera
2021-11-19, 21:25
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fattar inte vad det har med mitt inlägg att göra. Jag konstaterade bara att vaccinet inte skyddar särskilt bra mot smitta i Sverige.

Det har att göra med att ni Moderater är MYCKET angelägna om att inskränka MIN frihet.. -TVI!!
Citera
2021-11-19, 21:27
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusken
Jag jobbar inom äldreomsorgen och kan meddela att med vaccin så blir dom flesta äldre lätt förkylda när dom får covid. Utan vaccin så dblir dom flesta väldigt sjuka där flertalet dör. Så ja vaccin gör skillnad och räddar liv.

När vaccinets effekt har avtagit så ökar överdödligheten. Detta kommer att visa sig här också och då hjälper inga vaccinpass.

https://swebbtv.se/w/w5XqitPGm6eJaXepbtxXyr
titta 21:21
Citera
2021-11-19, 21:31
Medlem
Dangerzone2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80

Målet är som sagt inte någon ekonomisk kompensation (förutom återbetalning av biljetter), utan att söndertrasa hela rättsystemet. Vi får se hur populär jag blir
Cool
Citera
2021-11-19, 21:33
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw

Läs vad din idol, Sofia Arkelsten har för åsikt.. -De nya fascisterna.
Citera
2021-11-19, 21:33
Medlem
Citat:
Det har att göra med att ni Moderater är MYCKET angelägna om att inskränka MIN frihet.. -TVI!!
Nu har du nog tagit fel person. Du känner uppenbarligen inte till min posthistorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in