2021-12-21, 02:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag undrar om hon jobbade den dagen hon försvann. Om hon arbetade kan antagandet att hon cyklade i skogen mellan 13.00 och 14.00 uteslutas.

Hon spelade väl fotboll fredagen hon försvann? Udda tidpunkt för att leka med en boll?
Citera
2021-12-21, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inget man börjar och slutar med hur som helst. Troligen ville hon inte ha fler barn med sin nu inspärrade make. Och fortsätter äta dessa. Om hon nu använder såna. Men som sagt, de ska tas dagligen. Inte på och av. Och många mår bra av dom och använder dom pga andra positiva effekter än att bara skydda mot graviditet.

Det huvudsakliga syftet är fortfarande att stoppa ägglossning.

Läs på lite, det är tröttsamt att se dig upprepa samma sak som ett mantra.

Nu vet ingen i tråden OM hon hade en älskare men det går nog inte att utesluta det, eller hur?
Citera
2021-12-21, 02:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag vet inte hurvida hon åt p-piller eller inte. Men hon var en gift kvinna i fertil ålder. Gifta kvinnor i fertil ålder som inte vill ha barn/inte vill ha barn "just nu" använder många gånger p-medel.

Tror du att hon fortfarande hade sex med sin lagvigda make trots alla destruktiva bråk paret emellan?
Citera
2021-12-21, 02:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Nej.

"Positiva effekter av P-piller
Hormonerna i p-piller kan göra att besvär med till exempel riklig mens, mensvärk och PMS minskar.
En del sorters p-piller har även väldigt bra effekt mot finnar. P-piller minskar risken för äggstockscancer, livmodercancer och tjocktarmscancer."

Källa: 1177

Tror du att hon hade PMS? Om ditt svar är ja så borde vi kanske begrunda detta?

"Syndromet som har varit medicinskt dokumenterat i närmare hundra år, kan vara mycket handikappande för de personer som drabbas och innebär ofta att både familjeliv och jobb blir lidande. Livskvaliteten blir allvarligt sänkt och en del personer, dock inte en majoritet, har så svåra PMDS-besvär före mens att de hyser självmordstankar. Vanligast är dock plötsligt kraftig aggressivitet och en oförmåga att rationellt sortera sina känslor vilket resulterar i konflikter och en påföljande ångestkänsla då dessa utbrott är oerhört svåra att hejda"

https://www.biostock.se/2017/01/orsa...en-forklaring/

Jag är dock anhängare av teorin att hon ville stoppa ägglossningen med hjälp av p-pillren och då är vi inne på hypotesen om en hemlig älskare vid sidan om?

Får man fråga varför du är motståndare till den teorin?
Citera
2021-12-21, 02:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Om C "handlade i affekt" så är han ändå en mördare. Man behöver vara ett hyfsat bra psykfall för att döda någon utan att det är "i affekt".

Straffet kan sättas ned för den som blivit provocerad av någon. Det märks att du inte har läst på om detta trots att du är aktiv i princip dygnet runt.

Samtidigt går det nog inte heller att utesluta självförsvar om han blev attackerad? Eller en tragisk olyckshändelse som i det här fallet.
Citera
2021-12-21, 02:59
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon spelade väl fotboll fredagen hon försvann? Udda tidpunkt för att leka med en boll?
OK, Då förutsätter jag att du vet vilka veckodagar och tid på dygnet som det är normalt att "leka med en boll"?
Citera
2021-12-21, 03:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Allt förutom att ta hand om ungarna, städa eller laga mat räknas nog som dejt för en svagsint svartsjuk man.

Men nu finns det väl inga tecken på att C var svartsjuk?

Å andra sidan så kan vi begrunda uttrycket "ingen rök utan eld"

C hade kanske anledning att vara vaksam?
Citera
2021-12-21, 03:02
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Tror du att hon fortfarande hade sex med sin lagvigda make trots alla destruktiva bråk paret emellan?
Hon kanske kände att hon kunde bli tvingad till sex mot sin vilja?
Citera
2021-12-21, 03:09
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Men nu finns det väl inga tecken på att C var svartsjuk?
Det saknas tecken på mycket? Speciellt dina teorier/påståenden?
Citat:
Å andra sidan så kan vi begrunda uttrycket "ingen rök utan eld"
Det tycker jag du ska begrunda?
Citat:
C hade kanske anledning att vara vaksam?
Kanske B hade anledning att vara vaksam?
Citera
2021-12-21, 03:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Hon kanske kände att hon kunde bli tvingad till sex mot sin vilja?

Du läste kanske mitt tidigare inlägg? PMS känns som en betydligt mer trolig anledning till användning av p-piller än dina märkliga sexuella fantasier.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Dessutom så hänger teorin om stark PMS ihop med teorin om ett gräl som urartade med en tragisk olyckshändelse som följd?
Citera
2021-12-21, 04:14
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Kan du läsa? Gå och läs den själv! Om du är för lat för att själv fördjupa dig i processen, fråga Doiten. Eftersom din mamma inte lärde dig hur man ber om hjälp artigt, hjälp dig själv. Och jag bryr mig inte alls om du tror mig eller inte: jag har levt, jag lever och kommer att leva oavsett vad du tycker om mig.

Wow, vad grinig vi kan vara. Vad är det du tycker att jag ska läsa på? Hade jag fel i min analys? Vad är det jag ska be dig om hjälp med? Utveckla gärna.
Citera
2021-12-21, 04:18
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Straffet kan sättas ned för den som blivit provocerad av någon. Det märks att du inte har läst på om detta trots att du är aktiv i princip dygnet runt.

Samtidigt går det nog inte heller att utesluta självförsvar om han blev attackerad? Eller en tragisk olyckshändelse som i det här fallet.

Har jag påstått att det inte påverkar straffet? Märks att du inte läser så noggrant.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in