2021-12-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad som motsäger att CR puttat lite på BR och hon snubblat på en kotte, är att åklagaren, när han fick höra vad CR sagt, ändrade rubriceringen till mord. Även tingsrätten fick höra vad som orsakat dödsfallet, och godkände rubriceringen mord.

Att kroppen påträffades borde väl vara den största anledningen till omrubriceringen? Kan tänka mig att han tidigt under förhören erkände att dom bråkat efter polisen konfronterat honom med fynd som det blodiga klädesplagget t.ex.
Citera
2021-12-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att kroppen påträffades borde väl vara den största anledningen till omrubriceringen? Kan tänka mig att han tidigt under förhören erkände att dom bråkat efter polisen konfronterat honom med fynd som det blodiga klädesplagget t.ex.
Han berättade nog om sin medverkan samtidigt som han pekade ut var honom låg.
Citera
2021-12-05, 16:32
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det blodiga plagget hade väl inte med detta att göra? Eller minns jag fel?
Citera
2021-12-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han berättade nog om sin medverkan samtidigt som han pekade ut var honom låg.

Ja. Hoppas inte han suttit tyst i förhör fram tills fyndet.
Citera
2021-12-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det blodiga plagget hade väl inte med detta att göra? Eller minns jag fel?

Jag spekulerar bara hur förhören har utvecklats allt eftersom polisen gjort framstegsteg. Vilka medgivande han har gjort t.ex. Men inte ens klädesplagget har polisen bekräftat.
Citera
2021-12-05, 16:41
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jag spekulerar bara hur förhören har utvecklats allt eftersom polisen gjort framstegsteg. Vilka medgivande han har gjort t.ex. Men inte ens klädesplagget har polisen bekräftat.
Svårt att veta hur C tänker. OM B har strypts till döds så bör han veta att ett blodigt plagg har han minsann inte lämnat efter sig. Är hon däremot ihjälslagen och har blött så sätter det nog skräck i honom när dom säger att dom hittat ett blodigt klädesplagg. Oavsett om det inte visar sig tillhöra det här fallet senare.
Citera
2021-12-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Svårt att veta hur C tänker. OM B har strypts till döds så bör han veta att ett blodigt plagg har han minsann inte lämnat efter sig. Är hon däremot ihjälslagen och har blött så sätter det nog skräck i honom när dom säger att dom hittat ett blodigt klädesplagg. Oavsett om det inte visar sig tillhöra det här fallet senare.

Jag tror hon har blött i båda fallen. Är hon strypt och plagget är hennes har det nog varit ganska stökigt. Axelremmen har ev slitits av, kläder har gått sönder eller åkt av kroppen. Men det skulle inte förvåna mig om plagget är nån annans.
Citera
2021-12-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du vet väl inte om C har ljugit för Barby?

Du kan omöjligt ha någon vetskap om detta, din smutskastning av Barby och hans uppgifter som hittills är obekräftade verkar handla om kontroll över tråden?

Nej, det vet jag inte, men jag ser det som troligt att det kan förhålla sig på det viset utifrån omständigheterna.

Jag smutskastar inte Barby. Jag skriver direkt till Barby och om Barby hade känt sig smutskastad av mig så hade Barby själv kunnat säga till. Men du däremot smutskastar B. och B lever inte och kan således inte säga till. Så om du anser att min ickesmutskastning av Barby vid samtal med självaste Barby är att "försöka ha kontroll över tråden", så vad är i så fall din uppenbara smutskastning av den döda Beata som inte kan säga till? Ett megaförsök till totalkontroll över tråden? Oavsett vilket så är det hemskt att smutskasta en död/mördad person som inte kan säga vare sig bu eller bä. Rannsaka dig själv lite.
Citera
2021-12-05, 17:51
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns väl inte heller några bevis för att C ansåg att det var naturligt med våld i hemmet? Var har du hittat den uppgiften? Eller är det en trådsanning?

Att vara uppväxt i moderna Sverige och att vara uppväxt i polen är en stor skillnad. Det är inte alls samma kvinnosyn som i Sverige, och det är tyvärr socialt acceptabelt och ”normalt” med våld i nära relationer. Om något så blir det nästan kvinnan som får skylla sig själv om maken känner för att slå henne.
Citera
2021-12-05, 20:18
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Att vara uppväxt i moderna Sverige och att vara uppväxt i polen är en stor skillnad. Det är inte alls samma kvinnosyn som i Sverige, och det är tyvärr socialt acceptabelt och ”normalt” med våld i nära relationer. Om något så blir det nästan kvinnan som får skylla sig själv om maken känner för att slå henne.

Nej du. Visst att polsk samhälle är mer konservativ än svensk men det är inte socialt acceptabelt eller normalt med våld i nära relationer. Och inte alls sant att kvinna ska skylla sig själv om maken slår henne. Även om det förekommer mer våld i familjer så demonisera inte polacker och dra inte ner alla över en kam.
Citera
2021-12-05, 20:28
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Nej du. Visst att polsk samhälle är mer konservativ än svensk men det är inte socialt acceptabelt eller normalt med våld i nära relationer. Och inte alls sant att kvinna ska skylla sig själv om maken slår henne. Även om det förekommer mer våld i familjer så demonisera inte polacker och dra inte ner alla över en kam.

Nu är det dock inte bara vad jag antar, men jag kan förstå om jag uttryckte det klumpigt.
Jag har polsk familj samt nära som bor i polen just nu, och jo det är absolut mer socialt acceptabelt. Men det betyder inte att det är totalt acceptabelt. Men mer. Jag drar inte alla över en kant, jag talar om det jag sett och hört- alltså att det förekommer sådan syn.

Det är stor skillnad på sverige och polen angående det. простой
Citera
2021-12-05, 20:51
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Nu är det dock inte bara vad jag antar, men jag kan förstå om jag uttryckte det klumpigt.
Jag har polsk familj samt nära som bor i polen just nu, och jo det är absolut mer socialt acceptabelt. Men det betyder inte att det är totalt acceptabelt. Men mer. Jag drar inte alla över en kant, jag talar om det jag sett och hört- alltså att det förekommer sådan syn.

Det är stor skillnad på sverige och polen angående det. простой

Håller med att det är klumpigt uttryckt. Det finns kretsar där våld är mer förekommande. Det är bland fattigare, alkoholiserade, obildade familjer som förekommer mera våld, där kvinnor har inte så stor möjlighet att påverka sitt liv, som accepterar slag och sitt elände men jag tror inte de ser det som normalt. Samhället i övrigt accepterar inte det och det finns väldigt mycket folk som engagerar sig för att ge de kvinnor hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in