2021-12-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Allt förutom att ta hand om ungarna, städa eller laga mat räknas nog som dejt för en svagsint svartsjuk man.

Ja, så är det förmodligen...
Citera
2021-12-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon knaprade väl P-piller? Kan inte det indikera en älskare?

Jag vet inte hurvida hon åt p-piller eller inte. Men hon var en gift kvinna i fertil ålder. Gifta kvinnor i fertil ålder som inte vill ha barn/inte vill ha barn "just nu" använder många gånger p-medel.
Citera
2021-12-21, 00:06
Medlem
Citat:

Jag undrar om hon jobbade den dagen hon försvann. Om hon arbetade kan antagandet att hon cyklade i skogen mellan 13.00 och 14.00 uteslutas.
Citera
2021-12-21, 00:09
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Frågan handlade om något annat: en del menade att eftersom det saknas uppgifter om skulder betyder det att det inte stämmer att företaget hamnat i Kronofogden. Jag gav en länk så att de som är intresserade själva läser hur allt fungerar.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta Doiten.

Vilket var precis vad du bevisade med din länk - eftersom det finns senare skulder hade sekretessen hävts och tidigare skulder varit synliga, alltså hade Cs företag inte skulder hos Kronofogden i närtid, medan B levde, och därmed ljuger antingen du eller C om att B gjort så att Cs företag hamnat hos Kronofogden.
Citera
2021-12-21, 00:31
Medlem
Citat:
Det är inget man börjar och slutar med hur som helst. Troligen ville hon inte ha fler barn med sin nu inspärrade make. Och fortsätter äta dessa. Om hon nu använder såna. Men som sagt, de ska tas dagligen. Inte på och av. Och många mår bra av dom och använder dom pga andra positiva effekter än att bara skydda mot graviditet. Läs på lite så kanske vi slipper dina litanior. De är väldigt tröttsamt med okunnighet.
Citera
2021-12-21, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Vilket var precis vad du bevisade med din länk - eftersom det finns senare skulder hade sekretessen hävts och tidigare skulder varit synliga, alltså hade Cs företag inte skulder hos Kronofogden i närtid, medan B levde, och därmed ljuger antingen du eller C om att B gjort så att Cs företag hamnat hos Kronofogden.
Det stämmer att man utan problem kan få sin första skuld dold. Men som du säger, den positiva gesten från KFM gäller inte om det fortsätter skickas in krav från inkassobolagen.

Vad jag däremot inte vet är om man själv aktivt måste be om den sekreyessen. D v s att om jag, gud förbjude, fick en skuld hos KFM - måste jag ställa frågan aktivt eller sker det per automatik?
Citera
2021-12-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm

Kan du läsa? Gå och läs den själv! Om du är för lat för att själv fördjupa dig i processen, fråga Doiten. Eftersom din mamma inte lärde dig hur man ber om hjälp artigt, hjälp dig själv. Och jag bryr mig inte alls om du tror mig eller inte: jag har levt, jag lever och kommer att leva oavsett vad du tycker om mig.
Citera
2021-12-21, 00:56
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Kan du läsa? Gå och läs den själv! Om du är för lat för att själv fördjupa dig i processen, fråga Doiten. Eftersom din mamma inte lärde dig hur man ber om hjälp artigt, hjälp dig själv. Och jag bryr mig inte alls om du tror mig eller inte: jag har levt, jag lever och kommer att leva oavsett vad du tycker om mig.

Du upprepar ofta att ”du inte bryr dig om vi tror dig” eller ”tycker om dig” i dina inlägg.
Ser du andra skriva på liknande sätt?
Påverkas utfallet om B öde utifrån vad vi tycker om dig?
Senast redigerad av Zicksack 2021-12-21 kl. 01:07.
Citera
2021-12-21, 01:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det stämmer att man utan problem kan få sin första skuld dold. Men som du säger, den positiva gesten från KFM gäller inte om det fortsätter skickas in krav från inkassobolagen.

Vad jag däremot inte vet är om man själv aktivt måste be om den sekreyessen. D v s att om jag, gud förbjude, fick en skuld hos KFM - måste jag ställa frågan aktivt eller sker det per automatik?
Enligt Barbys länk:
Du kan inte ansöka
Du kan inte ansöka om sekretess. Skulden blir automatiskt sekretess*markerad hos oss om kraven är uppfyllda.
I princip handlar kraven om att betala skulden inom avitiden.
Citera
2021-12-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Enligt Barbys länk:
Du kan inte ansöka
Du kan inte ansöka om sekretess. Skulden blir automatiskt sekretess*markerad hos oss om kraven är uppfyllda.
I princip handlar kraven om att betala skulden inom avitiden.
Barbys länkar undviker jag precis som den Gräsliges. Tror jag får bättre svar från er andra här. En prick får man ha, och om jag uppfattar det rätt så bler den sekretessmarkerad om den blir betald utan fler krav?
Citera
2021-12-21, 01:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Ta reda på fakta!!!

När ett krav till privatpersoner och företag fastställs hos oss sker det genom ett beslut (utslag). Det är alltid offentligt. Det kommer alltså att finnas kvar en offentlig uppgift om att någon har ansökt om att få betalt från dig (du har fått ett föreläggande), och att vi därefter har fastställt kravet.

Ser fram emot en intressant FUP.
Du missade det som står nedanför:
Sådana beslut kan du undvika genom att snabbt betala skulden så att vi inte behöver göra någon utredning.
Citera
2021-12-21, 01:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Barbys länkar undviker jag precis som den Gräsliges. Tror jag får bättre svar från er andra här. En prick får man ha, och om jag uppfattar det rätt så bler den sekretessmarkerad om den blir betald utan fler krav?
Som privatperson kan du ha duggande krav som även de har sekretess så länge du betalar inom avitiden. För företag är det annorlunda.

Eftersom länken var till Kronofogden tyckte jag det var intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in