2022-01-03, 08:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag har samlat citat från Agnieszkas inlägg. I nästan alla meddelanden understryker hon att hon inte stod den här familjen nära och att hon hämtar information om dem från vänner.
Så bra att du gick tillbaka och kollade vad agniezskaa skrivit och inte bara planterade ytterligare en trådsanning.
Citera
2022-01-03, 10:23
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Mig veterligt har de flesta i den här tråden aldrig någonsin träffat C men skriver ändå onda saker om honom.

Om du vill rikta kritik mot Barby för att denne spekulerar så bör du nog kritisera 90% av tråden samtidigt.

Men om vi summerar vilka uppgiftslämnare i tråden som känns mer trovärdiga än andra så ligger nog kanske Barby i topp än så länge.
Nu svarade jag på ditt påstående när du skrev att Trolly är opartisk och inget annat!

Som vanligt plockar du bort meningar i sitt sammanhang!
Återigen så är Trolly partisk med orden han skrev om B:
- Hon slog säkert sina barn också!

Du kan inte svamla bort det hur mycket du än försöker!
Senast redigerad av Gold94 2022-01-03 kl. 10:28.
Citera
2022-01-03, 10:38
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
De där tankegångarna fungerar bra ihop med min teori att paret grälade och bråkade om vårdnaden om den lilla sonen och att detta sista gräl urartade?

Din hypotes är dock att det slog slint hos C men min hypotes går ut på att paret var vana att gräla och utöva handgemäng med varandra men under det sista mötet så ägde en tragisk olyckshändelse rum och kvinnan råkade av misstag avlida? Det är ingen orimlig teori om du tänker efter, inte sant?

Användaren Barby har postat inlägg där det hävdas att C uppvisat en bild där han var slagen blodig, B har däremot visat upp sig för gammelmor på bilder när hon var slagen.

Är det inte dags att säcken knyts ihop nu? Båda parter verkar ju ha slagit den andra utifrån vad vi vet just nu?

Tack för ett bra inlägg annars, C är med stor sannolikhet ingen kallblodig mördare. Däremot kan han i teorin ha hamnat i en omöjlig situation där enda utvägen var att neka till inblandning.

Gör inte min inlägg till din saga. Jag försvarar inte honom. Han är hustrumisshandlare och mördare. Han är skyldig och inte hon.
Tror inte ett dugg på att Beata slog honom och minst av allt på nån bild där man dokumenterar blodig ansikte men det syns även byxor på bilden.
Både dina och barbys inlägg har plats på samma ställen. Papperskorg.
Citera
2022-01-03, 10:44
Medlem
Citat:
Tack men en bild eller två bevisar ingenting om vem eller vad som KAN ha vållat skadorna.

Jag såg senast för en vecka sen bilder på en äldre kvinna som ramlat/snubblat i sitt hem och det märkliga var att ansiktsskadorna såg precis ut som bilderna på B.

Sett ur detta perspektiv så kan B i teorin lika gärna ha snubblat på en mattkant hemma efter ha druckit lite för mycket vin för att sen skylla allt på maken som hon var osams med?

Att det dessutom finns människor som fejkar misshandel är känt sen lång tid tillbaka. Nu vet dock inte vi om det ägt rum i det aktuella fallet?

Återkom gärna med dina synpunkter på mitt inlägg.
Du tror på Barby som påstår att det finns ett foto med en påstått blodig CR som Barby påstår att det är B som pucklat på honom. Mycket "påstår" där. Men du fullständigt förkastar bildBEVIS på en blåslagen Beata med strypmärken. En bild hon skickat sin familj. Kanske var hon rädd att CR skulle ta hand om hennes få bildbevis i mobilen, så hon skickade ett till familjen.

Vi får vara tacksamma att du inte jobbar med brottsutredningar. Då hade samhället legat illa till.
Citera
2022-01-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Återigen så är Trolly partisk med orden han skrev om B:
- Hon slog säkert sina barn också!

Här är mitt svar. Jämför vad jag sa med vad du säger att jag sa.

Citat:
Efter att jag såg bilden där Beatas man står med blod i ansiktet och påstår att det var Beata som slog honom ändrade jag mig angående hela situationen. Dessutom hävdade han att Beata kallade honom och hennes söner för "hora". En av deltagarna förklarade att i Polen är detta ord ett parasitord, som i Sverige vissa ord. Men jag tycker inte att det är okej att kalla barn så. I detta avseende sa jag att jag inte skulle bli förvånad om det visar sig att hon slår barn också.
Citera
2022-01-03, 13:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tror på Barby som påstår att det finns ett foto med en påstått blodig CR som Barby påstår att det är B som pucklat på honom.

Det går inte att utesluta att Barby kanske talar sanning? Du vill å andra sidan kanske förbjuda människor att tro?

Citat:
Mycket "påstår" där.

Har du något emot att Barby skriver på detta forum?

Citat:
Men du fullständigt förkastar bildBEVIS på en blåslagen Be*t* med strypmärken. En bild hon skickat sin familj. Kanske var hon rädd att CR skulle ta hand om hennes få bildbevis i mobilen, så hon skickade ett till familjen.

Tack men nu vet inte vi här i tråden hur, när, vad eller vem som orsakat dessa märken. Vi vet inte heller i vilket sammanhang skadorna uppstod? Du vet väl inte heller om det var strypmärken? Är du rättsläkare?

Citat:
Vi får vara tacksamma att du inte jobbar med brottsutredningar. Då hade samhället legat illa till.

Jag "tror" att samhället hade legat bra till, man ska inte ha förutfattade meningar när det gäller sånt här. Du ångar dock på som ett skenande lokomotiv och vill mer eller mindre strypa debatten samtidigt som du pratar om strypmärken?
Citera
2022-01-03, 13:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag försvarar inte honom. Han är hustrumisshandlare och mördare. Han är skyldig

Är inte det domstolarnas sak att ta ställning till vad C eventuellt kan ha gjort sig skyldig till?

Det är väl knappast en nätpöbel som ska döma honom?
Citera
2022-01-03, 14:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du tror på Barby som påstår att det finns ett foto med en påstått blodig CR som Barby påstår att det är B som pucklat på honom. Mycket "påstår" där. Men du fullständigt förkastar bildBEVIS på en blåslagen Beata med strypmärken. En bild hon skickat sin familj. Kanske var hon rädd att CR skulle ta hand om hennes få bildbevis i mobilen, så hon skickade ett till familjen.

Finns det något som bevisar att det är C som har orsakat blåmärken och strypmärken?

Jag tvivlar inte på att det är C som är skyldig, men är det fastställt i till exempel domstol att han är skyldig eller finns det utrymme för att någon annan kan ha orsakat skadorna?

Jag är ute efter fakta då diskussionen troligen gynnas av det.
Citera
2022-01-03, 14:10
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Är inte det domstolarnas sak att ta ställning till vad C eventuellt kan ha gjort sig skyldig till?

Det är väl knappast en nätpöbel som ska döma honom?

Jag dömer honom inte då jag är inte domare. Jag har rätt att säga min åsikt.
Citera
2022-01-03, 14:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det något som bevisar att det är C som har orsakat blåmärken och strypmärken?

Jag tvivlar inte på att det är C som är skyldig, men är det fastställt i till exempel domstol att han är skyldig eller finns det utrymme för att någon annan kan ha orsakat skadorna?

Jag är ute efter fakta då diskussionen troligen gynnas av det.
B har skickat bilderna till sin syster. Mamman visade upp dem för en tidning efter B var funnen.
C är anmäld för misshandel. Det ska prövas under kommande rättegång. Eftersom målsägande inte kan höras kan bevisningen bli något knepig.
Grästuggaren och Barby kan säkert lämna många alternativa gärningsmän/ kvinnor. Andra föredrar att tro på vad B berättade; att C åsamkat skadorna.
Citera
2022-01-03, 14:17
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
B har skickat bilderna till sin syster. Mamman visade upp dem för en tidning efter B var funnen.
C är anmäld för misshandel. Det ska prövas under kommande rättegång. Eftersom målsägande inte kan höras kan bevisningen bli något knepig.
Grästuggaren och Barby kan säkert lämna många alternativa gärningsmän/ kvinnor. Andra föredrar att tro på vad B berättade; att C åsamkat skadorna.

Mamman visade upp de för en tidning INNAN B var funnen.
Citera
2022-01-03, 14:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Tack!

Det tycks vara så att det finns ett utrymme för olika teorier om vem som har orsakat skadorna på B, det är ingenting vi kan göra något åt misstänker jag, bara att acceptera att det förs fram olika teorier, det är min slutsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in