2021-10-05, 19:45
Medlem
Har någon sett 32-åriga Beata?

Hon är försvunnen sedan den 24 september 2021 då hon senast sågs i Malmö.

https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/beata/
Senast redigerad av Doiten 2021-10-05 kl. 20:31.
Citera
2021-10-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Det står i den notisen på deras hemsida att hon senast sågs i Malmö 1/10 ?? Är missing people virriga eller är det någonting vi missat?
De har tydligen ändrat nu efter att nån påpekade.
Citera
2021-10-05, 19:51
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Missing people har gått ut med en notis om henne nu.. Varför så sent?
För att missing peoples av lätt förståeliga skäl inte efterfrågas vid rubriceringen människorov/ kidnappning.

Varför deras hjälp behövs nu kan man nog anta är för hon misstänks brags om livet.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-05 kl. 20:14.
Citera
2021-10-05, 19:52
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Fick höra att de var vid en väg som heter oshögavägen och där en väg som heter svedalavägen i måndags.
Vad är detta för område?
Eller har MGM kopplingar hit kanske?

kollar streetview då är det ju bara bostadsområde med villor och radhus
Beror väl på var de söker, lite skog längst söderut på Oshagavägen
den andra vägen efter lite åkrar slutar i en by som måste vara Svedala (?)

Letar de efter henne som borta eller här?
Kan hon hållas fånge i ett hus menar de för jag kan inte se någonstans de skulle kunna gömma en kropp?
Finns en damm strax norr om Svedala
De draggade ju i dammar på en golfbana förut
Citera
2021-10-05, 19:52
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har tydligen ändrat nu efter att nån påpekade.

Jag såg det nu också på redigeringarna i inlägget på Facebook. Fan, det väckte lite hopp i mig att hon fortfarande skulle vara vid liv om någon sett henne en hel vecka efter försvinnandet... synd att det inte var så
Citera
2021-10-05, 19:58
Medlem
Citat:
Saxat från Föräldrabalken
"Barnets bästa ska vara avgörande för alla frågor om vårdnad, boende och umgänge.
Vid bedömningen av vad som är bäst för barnet ska det fästas avseende särskilt vid
- risken för att barnet eller någon annan i familjen utsätts för övergrepp eller att barnet olovligen förs bort eller hålls kvar eller annars far illa, och
- barnets behov av en nära och god kontakt med båda föräldrarna."

Så nej, det går inte att vara väldigt dum mot barnens mamma och samtidigt väldigt snäll mot barnen eftersom det är en antinomi, det är oförenligt med vartannat. I alla fall när vi pratar vara dum = förfölja, hota, skada
Fast du ska nog checka hur det funkar i praktiken innan du går till punkt och pricka efter det där. Verkligheten är inte som den ska vara för barn i detta land.
Citera
2021-10-05, 19:59
Medlem
Citat:
Varför just Ystad, frågar du? Vart han än dumpat väskan skulle vi frågat "varför just där". Villospår kanske? Nån båt tror jag inte på. Det är mer än dubbelt så långt till Ystad från Malmö än från Malmö till Trelleborg. Och Trelleborg har en större hamn än Ystad om man vill gömma sig och/eller dra iväg med båt. Begriper inte vad väskan gör i Ystad. Men tror vi kan glömma båttransport.

Billigare biljetter till färjan i Ystad än den i Trelleborg kanske. Trelleborg färjan är för övrigt sämre att åka med, många brukar föredra Ystad.
Citera
2021-10-05, 20:06
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Jag har förstått att polis har sökt i detta område i måndags och kollat igenom bilar.
Det ska vara längs vägen oshögavägen och där svedalavägen börjar.
Ser ut att vara ett grönområde samt lägenheter enligt kartan.
Ni som känner till Oxie, vad är det för bostadsområde?
Och det grönområde som syns? Det ser litet ut!?

Ser ju mer ut som en park än skog iaf
Lekplats och förskola
Citera
2021-10-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"SKÅNE/MALMÖ:
Har någon sett 32-åriga Beata?
Hon är försvunnen sedan den 1 oktober 2021 då hon senast sågs i Malmö.

Har du sett kvinnan någon gång sedan i fredags? Ring polisen på 114 14.
Ser du kvinnan i detta nu ring larmnumret 112.

Vid eventuella frågor från media, vänligen ring 031-760 90 60. "

Från Missing Peoples efterlysning. Sågs alltså 1 oktober i Malmö senast.

Citat:
Det står i den notisen på deras hemsida att hon senast sågs i Malmö 1/10 ?? Är missing people virriga eller är det någonting vi missat?

De skrev fel, det är uppdaterat till rätt nu: "Hon är försvunnen sedan den 24 september 2021 då hon senast sågs i Malmö."

Citera
2021-10-05, 20:14
Medlem
Citat:
Varför just Ystad, frågar du? Vart han än dumpat väskan skulle vi frågat "varför just där". Villospår kanske? Nån båt tror jag inte på. Det är mer än dubbelt så långt till Ystad från Malmö än från Malmö till Trelleborg. Och Trelleborg har en större hamn än Ystad om man vill gömma sig och/eller dra iväg med båt. Begriper inte vad väskan gör i Ystad. Men tror vi kan glömma båttransport.

Fast det går inga turer till Polen från Trelleborg mig veterligen. Bara till Tyskland.
Är det en båt inblandad på något sätt så känns Polen troligast.
Det känns som en ganska mysko "slump" egentligen att väskan hittas på ett ställe som ligger så nära ett färjeläge med båtar till Polen.
Tänkte han åka själv?
Lämnade han av någon?
Eller hämtade någon?
Citera
2021-10-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Fast det går inga turer till Polen från Trelleborg mig veterligen. Bara till Tyskland.
Är det en båt inblandad på något sätt så känns Polen troligast.
Det känns som en ganska mysko "slump" egentligen att väskan hittas på ett ställe som ligger så nära ett färjeläge med båtar till Polen.
Tänkte han åka själv?
Lämnade han av någon?
Eller hämtade någon?
Det går turer till Polen från Trelleborg.
Senast redigerad av Picasso2 2021-10-05 kl. 20:28.
Citera
2021-10-05, 20:29
Medlem
Jag tror mer och mer på att det finns en medhjälpare med i bilden. Är det långsökt att tro polisen säger de har ”avslutat söket” men i verkligheten tar de ett steg tillbaka och väntar på denna medhjälpare ska göra ett misstag. De har ju mycket bättre inblick och information än vad vi har som spekulerar härinne, så något måste de vara på spåret. Tror också de förstår att väskan som slängts så nära färjan är gjort avsiktligt för att avleda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in