2021-12-13, 16:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du påstår att du träffat Cezary veckorna innan hon dödades. Runt den tiden var han inne hos polisen på förhör ang anmälningarna mot hot honom. Tror du att han kan ha kletat ketchup i ansiktet och tagit en selfi för att hävda att dom båda två slagit varandra?
Han kan ju ha bett en polare tvåla till honom. 😉
Citera
2021-12-13, 16:19
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du svarade aldrig på frågan om vad du ansåg om de uppgifter om misshandel av C som framkommit i Barbys inlägg?

Om du inte tror på Barbys påståenden om samtal med C så kan du väl vara ärlig och säga det?

Kan bli att Barby fick höra det från C men det verkar att C ville plantera en del "bevis" hos folk. Han hotade henne att soc kommer att ta barnen ifrån henne. Med tanke att deras samtal var efter att Beata anmälde honom till polisen så tror jag att det var bara hans strategi.

Jag ställde en fråga om den bilden till Barby men fick inte svar. Det är nåt som inte stämmer.
Citera
2021-12-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Han skulle göra henne en tjänst. Och sig själv. Tyvärr, han valde att misshandla henne och slutligen döda.

Hur vet du att han dödade henne? Var du med vid mordet?

Du hävdar att han systematiskt slog Beata. Visste du om misshandeln hela tiden? Varför anmälde du inte detta till polisen? Varför väntade du tills tragedin inträffade och barnen lämnades utan mamma?

Om hon var så rädd för sin man varför satte hon sig i hans bil?
Citera
2021-12-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Han kan ju ha bett en polare tvåla till honom. 😉

Ja eller kört över sitt eget ansikte med gräsklipparen. Ingen har ju sett skadorna, så kan ju vara riktigt illa!
Citera
2021-12-13, 16:28
Medlem
Citat:
Barby har väl flera olika teorier?

Jag vet inte vart uppgiften kommit ifrån att kroppen var nedmonterad? Är det en trådsanning?
Det kommer faktiskt från dig själv. Det är enbart du i hela tråden som använt det osmakliga uttrycket. Du skriver så mycket skit att du inte ens kan hålla reda på det själv. Kan du inte försöka hålla dig kring lite fakta och diskutera kring Cezarys mord på Beata? Och varför Beata förtjänade det öde hon mötte?
Citera
2021-12-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Efter att jag såg bilden där Beatas man står med blod i ansiktet och påstår att det var Beata som slog honom ändrade jag mig angående hela situationen. Dessutom hävdade han att Beata kallade honom och hennes söner för "hora". En av deltagarna förklarade att i Polen är detta ord ett parasitord, som i Sverige vissa ord. Men jag tycker inte att det är okej att kalla barn så. I detta avseende sa jag att jag inte skulle bli förvånad om det visar sig att hon slår barn också.

Men varför lämnade hon sina barn i Polen. Är detta en normal sak att göra i Polen?

Du som är från Polen kan väl förklara för oss hur man använder ordet hora där? Om det är normalt eller inte i Polen att lämna sina barn vet jag inte, men du känner väl till det? Enligt uppgifter i tråden så gjorde väl CR detsamma? I så fall var han väl inte bättre? Kan du förklara skillnaden?

Tillägg: Det kanske inte är så dumt ändå att avsluta varje mening med ett frågetecken?
Senast redigerad av kusinvitamin65 2021-12-13 kl. 16:39.
Citera
2021-12-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med. Vi har drygt 150 livstidare i Sverige som alla vet att de kommer ut. De kan räkna ner tiden. Det hade de inte kunnat göra om en livstidsdom var verklig livstid. Så Cezary kommer i och för sig bli frihetsberövad ett antal år. Men ut kommer han. Så redan nu kan han börja räkna ner eftersom varje dag han sitter häktad också kommer dras av från det frihetsberövande straffet han kommer få. Det är så sjukt så sjukt.

Fast livstid Kan väl vara livstid i Sverige? Den intagnas ansökan om tidsbegränsat straff efter 10 år kan ju avslås? Läste nånstans någon som suttit 36 år tror jag som mest men det kunde ju säkert blivit längre. Inte för att jag tror C kommer sitta så länge. Han kommer nog ut lagom till pensionen
Citera
2021-12-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Du som är från Polen kan väl förklara för oss hur man använder ordet hora där? Om det är normalt eller inte i Polen att lämna sina barn vet jag inte, men du känner väl till det? Enligt uppgifter i tråden så gjorde väl CR detsamma? I så fall var han väl inte bättre? Kan du förklara skillnaden?

Tillägg: Det kanske inte är så dumt ändå att avsluta varje mening med ett frågetecken?

Och vad får dig att tro att jag är från Polen? ))))
Citera
2021-12-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Fast livstid Kan väl vara livstid i Sverige? Den intagnas ansökan om tidsbegränsat straff efter 10 år kan ju avslås? Läste nånstans någon som suttit 36 år tror jag som mest men det kunde ju säkert blivit längre. Inte för att jag tror C kommer sitta så länge. Han kommer nog ut lagom till pensionen
Livstid bör vara livstid. Inte 35 år. Eller45. De ska veta att de aldrig kommer ut. Nånsin. Ceazar är ute om max 16 år.
Citera
2021-12-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Och vad får dig att tro att jag är från Polen? ))))

Pratar Cezary ryska?
Citera
2021-12-13, 17:01
Medlem
Citat:
Eller så ville C behålla henne trots alla gräl och osämja? Han ville kanske ge äktenskapet en chans?
B verkar ju mer ha varit typen som flydde fältet när problem med make och barn blev för stora? Det är här Piotrs berättelse om B och äktenskapet kommer in i bilden.

I nära relationer är det dessutom extremt sällan bara den enes fel om två träter, ofta handlar det om att båda parter behandlar varandra illa på olika sätt.
Är det på grund av bådas trätande som en oftas är det som står åtalad för brott?
Din åsikt talar för brist med kunskap om våld i nära relation och varför det slås på stora trumman för det i dagens Sverige.
Jag trodde att du drev men har börjat inse att du talar ur dina perspektiv, din övertygelse.
Någon annan verklighetsförankring finns det inte.

Varför tror du att mannen sitter häktad? Varför kan han inte gå ut och vänta på ett datum i rätten?
Det finns nog en hel del att lära ur dina resonemang, trots allt!
Citera
2021-12-13, 17:01
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Pratar Cezary ryska?

Han kanske hade det i grundskola och det är ju slavisk språk så det finns vissa likheter.
En skribent ariencis skrev att Cezary umgåtts med folk från Baltikum och då använde de väl
ryska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in