Citat:
Men hursomhelst tråkigt och elakt att håna folk som gått igenom det där. Något jag lärt mig är att det spelar ingen roll vilken hudfärg du har, om du är rik eller fattig, religion och allt sånt. "Privilege" existerar inte här. ALLA som gått igenom detta har min respekt och min sympati. Det inkluderar dig. Skulle jag få vetenskapliga bevis på att man känner noll ångest av detta om jag skulle hugga av mina armar och ben skulle jag göra det, lätt. Så alla oavsett vem du är och vad du gjort i ditt liv: de som inte vet hur detta känns kommer aldrig att förstå tyvärr oavsett om de ser dig lida. Men det viktiga är att ma själv förstår hur jävla stark man är när man sitter där några år senare. Det är jobbigt nu, det kanske aldrig blir helt bra men när du sitter där som gammal gubbe/gumma kommer du ha en livserfarenhet som väldigt få kommer förstå och jag hoppas att man blir starkare av det.
Tyvärr har gabapentin sina dåliga sidor med. Men hoppas att det fortsätter att hjälpa. Kanske tar bort 10% vilket är väldigt lite i sammanhanget men bättre än ingenting. Men tyvärr blir man lite snurrig och påverkad av det. Bättre i längden än lyrica iaf. som jag förstått det (har bara tagit lyrica en handfull gånger) så rekommenderar att prova gabapentin innan man hoppar på lyrica.
Lycka till alla! Blev lite dubbelt här: Man kommer vara så sjukt stark när man kommer ur det och varit fri ett tag. Det tråkiga är att ingen kommer märka det men jag tror ingen annan känner sig själv så bra som en som gått igenom detta. Det är väl det enda positiva.
Tyvärr har gabapentin sina dåliga sidor med. Men hoppas att det fortsätter att hjälpa. Kanske tar bort 10% vilket är väldigt lite i sammanhanget men bättre än ingenting. Men tyvärr blir man lite snurrig och påverkad av det. Bättre i längden än lyrica iaf. som jag förstått det (har bara tagit lyrica en handfull gånger) så rekommenderar att prova gabapentin innan man hoppar på lyrica.
Lycka till alla! Blev lite dubbelt här: Man kommer vara så sjukt stark när man kommer ur det och varit fri ett tag. Det tråkiga är att ingen kommer märka det men jag tror ingen annan känner sig själv så bra som en som gått igenom detta. Det är väl det enda positiva.
Jag har gått igenom det du går igenom nu. Jag gick på benso i nästan 5 år och försökte sluta på egen hand fler gånger än jag minns. Under 2018 fick jag hjälp med en långsam nedtrappning i öppenvård, men då fuckade jag upp genom att ta återfall med extra tabletter och annat på sidan om, så det skulle dröja till hösten 2020 innan jag fick hjälp att faktiskt sluta på riktigt. Och vet du hur? Jo faktiskt genom en ganska snabb utsättning (från 50mg Stesolid om dagen till 0 på två veckor) på ett behandlingshem. Det var vidrigt, jag kunde knappt äta, sova, gå normalt eller prata under de första veckorna, och stark ångest hade jag. Men det funkade faktiskt, och jag blev helt återställd på bara några månader. Även om det var otroligt jobbigt, så hade det här sättet en stor fördel - det gav mig en extrem aversion mot benso så jag kommer aldrig någonsin ta den skiten igen.
Jag har följt dig i några år här på FB och sett att du (som jag gjorde innan mina tabletter sattes ut snabbt och bryskt) vajat fram och tillbaka i ditt beroende och inte klarat av att sluta helt genom dina nedtrappningar.
Mitt råd: Gör som jag. Be om att bli inlagd på ett behandlingshem (via jobbet, socialen, vården, betala själv) och trappa ut skiten snabbt så du blir av med det. Sen sätter du igång och tränar så fort du orkar, börjar äta nyttigt och försöker sova regelbundet. Då kommer du också bli fri. Det är bara att bita ihop - faktiskt. Jordan Peterson var för vek för att göra på det sättet, men jag tror att du kan fixa det!
(och sluta läs skräckhistorier på nätet om hur hemskt det är att sluta med benso, du nojar bara upp dig själv)
Senast redigerad av BettyBamBam 2021-04-29 kl. 21:05.
Senast redigerad av BettyBamBam 2021-04-29 kl. 21:05.