2019-04-22, 11:25
Medlem
Vobblers avatar
Den enda benson jag får AT av är Alprazolam, ingen annan. Diazepam kan jag knapra i flera månader och klippa CT utan det minsta bekymmer.
Citera
2019-04-22, 23:01
Medlem
SpeacialKs avatar
Försök träna, äta nyttigt, få sol, använd inte droger eller drick alkohol. Byt över från din benzo eller z-drog till diazepam och trappa ner jävligt sakta.

Jag har fått sammanlagt fyra epileptiska anfall emellan doser då jag inte haft tillgång på någon benzo med lång halveringstid eller då jag försökt trappa ner för fort.

Den här hemsidan hjälpte mig.

https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Senast redigerad av SpeacialK 2019-04-22 kl. 23:06.
Citera
2019-04-26, 15:29
Medlem
Sheen999s avatar
AT på diazepam?

Nu är det som så att jag har tagit ca 5-10mg diazepam varannan-var 3e dag i typ 1 månad och läste nyligen att halveringstiden är 20-100 timmar. Kommer jag tända av om jag slutar nu? Borde väl inte vara farligt att sluta kall kalkon med tanke på den lilla mängden men kommer man kunna koncentrera sig i skolan nästa vecka eller borde man trappa ner? Senast jag tog var i onsdags eftermiddag
Citera
2019-04-26, 15:49
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Nu är det som så att jag har tagit ca 5-10mg diazepam varannan-var 3e dag i typ 1 månad och läste nyligen att halveringstiden är 20-100 timmar. Kommer jag tända av om jag slutar nu? Borde väl inte vara farligt att sluta kall kalkon med tanke på den lilla mängden men kommer man kunna koncentrera sig i skolan nästa vecka eller borde man trappa ner? Senast jag tog var i onsdags eftermiddag
Såvida du inte har tänt av på någon benso tidigare så kommer du inte uppleva någon avtändning.
En månads användning av diazepam i de doserna och så ”sällan” kommer inte orsaka problem för dig.
Citera
2019-04-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Jag gissar att du enbart kommer att sakna det rent psykiskt beroende på varför och hur du mår rent övrigt.
Citera
2019-04-26, 19:38
Medlem
Jag lyckades kliva av ett ganska långvarigt benzo-missbruk 2014 och hållt mig ”ren” från benzot sedan dess. Det har varit röka och alkohol i omgångar men inga tabletter. Nu i början av april (5:e tror jag) så av olika orsaker och anledningar så fick jag för mig (förbannade dumhuvud) att jag tillfälligt skulle kunna dämpa ångest med 20 st Ksalol som jag snubblade över av en ren slump. Tryckte i mig dom i för mig försiktig takt under 6-7 dagars tid. Det var för att fixa vardagen.

När dom var slut så var dom liksom slut eftersom jag 1. Flyttat långt från orten jag bodde på när jag var igång på riktigt. 2. Inte har några direkta kontakter för sånt längre plus att kvinnan jag fick dom av är ingen jag har något nummer eller så till utan jag stötte på henne av en ren slump (lång historia om det).

Den här avtändningen som dök upp och som jag inte hade räknat med eftersom jag tänkte att det var ju bara 20 st, den var helt sanslöst jobbig. Nu har den lättat någorlunda men den här veckan efter att dom var slut var hemsk, hemsk och åter hemsk. Ångest från helvetet som skar i hela kroppen dygnet runt, svettningar, rastlöshet, inte kunnat äta eller sova osv osv. Var inte utanför dörren på en vecka.

När jag slutade 2014 så var det ju nedtrappning och allt det där under väldigt lång tid. Det var såklart ett rent helvete det också. Men inte i närheten så intensivt och vidrigt som det här.

Jag hade ju som sagt i tankarna att det inte var någon fara eftersom det bara var 20 stycken. Ingen fara. Och förmodligen tack vare det så förstod jag inte ens att det var en avtändning som brakade loss lite mer än ett dygn efter att dom var slut. Efter att jag tagit sista tabletten så fanns det liksom inte ens någon jobbig tanke över att dom var slut i mitt huvud, det var inga problem utan jag tänkte snarare att det var skönt att ha fått andas lite ett tag och var taggad som fan på att återgå till det normala i livet igen Men sen kom den där käftsmällen och dröjde nog 3-4 dagar innan jag fattade vad det var som pågick. Innan dess trodde jag att jag var på väg att bli galen och var nästan på väg att kontakta psykvården.

Nu har det lugnat ner sig, lite lättare ångestattacker några gånger om dagen men fullt hanterbart. Mår ok. Fortsätter det så här är jag i god form förmodligen till på måndag.

Jag har bestämt mig för att aldrig mer i mitt liv äta bensodiazepiner. Jag vill inte vara med om det här igen.

Råttgift!
Citera
2019-04-26, 22:11
Medlem
Efter att ha läst många av era historier om vidriga avtändningar så har sett en röd tråd i det hela.
För varje ny avyändning så blir dom bara värre med åren. Tänkte också på föregående post där personen i fråga fick sin livs största at efter ”bara” 20 alpra trots att hen hade ett groft bensomissbrul i bakgrunden.
Kan ni andra hålla med?
Finns det några teorier om detta?
Citera
2019-04-27, 01:00
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Efter att ha läst många av era historier om vidriga avtändningar så har sett en röd tråd i det hela.
För varje ny avyändning så blir dom bara värre med åren. Tänkte också på föregående post där personen i fråga fick sin livs största at efter ”bara” 20 alpra trots att hen hade ett groft bensomissbrul i bakgrunden.
Kan ni andra hålla med?
Självklart är det så, det gäller i stort sett alla droger. Oftast upptäcker man det för sent och pallar därför inte ta fler avtändningar, utan man bara fortsätter.
Citera
2019-04-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Kan ni andra hålla med?

Ja, det är väl detta som kallas "Kindling".
Citera
2019-04-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Ja, det är väl detta som kallas "Kindling".

Läste precis om Kindling. Låter spot-on.

Mår mycket bättre idag. Snudd på helt ”frisk”.

http://w-bad.org/kindling/
Citera
2019-04-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankletarn
Läste precis om Kindling. Låter spot-on.

Mår mycket bättre idag. Snudd på helt ”frisk”.

http://w-bad.org/kindling/

Hur länge har du varit fri från benzo?
Citera
2019-04-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Hur länge har du varit fri från benzo?

Vet inte exakt hur många dagar men gissar på 7-8 nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera