2024-05-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoDynga420
Vill inte spräcka din bubbla som det heter men den akuta at: n har inte ens börjat ännu. Oberoende på vilken benzo du tagit. Räkna med två veckor intensivt.
Mvh

Jag har lärt mig en del under min tid här inne, det är såna här inlägg som skrämmer upp personer som är högkänsliga under AT . Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag käka oxazepam endast under nedtrappning av alprazolam. Jag har genomgått ett helvete redan , men visst jag är redo för en till runda nu när jag är fri från benso helt.

Jag har slutat läsa på Google och Flashback om andras skräckhistorier , du fattar väl att alla reagerar olika under AT ? En annan sak, vet du hur ovanligt det är med ep under AT? Det är minimala procenter vi pratar om. Jag har läst hundratals inlägg där personer kört CT efter flera års missbruk av Benzo , och klarat sig jätte bra. Mycket av AT:n är ens egna psyke , man nojjar upp sig och tänker de värsta , ja då blir på de sättet. Mitt råd hade varit att köra en effektiv nedtrappning , sen bli fri från skiten och inte läsa skräckhistorier på fb. Håll dig distraherad av annat under dagarna och försök att inte tänka på AT över huvudtaget.
Citera
2024-05-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Om man gått på alpra 2,5-3 veckor 1-2mg till natten vilken typ av AT kan man räkna med? Kände mycket fysisk ångest i bröstet dom första 4 dagarna sen fick jag ett krampanfall för några dagar sen och nu känner jag mig normal typ. Risk att det kommer någon ny våg? Trodde absolut inte jag skulle få någon AT så snabbt men har ju tagit en del Lyrica under 2024 så har väl fuckat relevanta receptorer

Trist med ep:n!

Det brukar gå i vågor. Råsvårt och säga säkert men helt klart bra att du mår bra nu!
Självklart att den korta tiden du var på är positivt.
Citera
2024-05-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Jag har lärt mig en del under min tid här inne, det är såna här inlägg som skrämmer upp personer som är högkänsliga under AT . Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag käka oxazepam endast under nedtrappning av alprazolam. Jag har genomgått ett helvete redan , men visst jag är redo för en till runda nu när jag är fri från benso helt.

Jag har slutat läsa på Google och Flashback om andras skräckhistorier , du fattar väl att alla reagerar olika under AT ? En annan sak, vet du hur ovanligt det är med ep under AT? Det är minimala procenter vi pratar om. Jag har läst hundratals inlägg där personer kört CT efter flera års missbruk av Benzo , och klarat sig jätte bra. Mycket av AT:n är ens egna psyke , man nojjar upp sig och tänker de värsta , ja då blir på de sättet. Mitt råd hade varit att köra en effektiv nedtrappning , sen bli fri från skiten och inte läsa skräckhistorier på fb. Håll dig distraherad av annat under dagarna och försök att inte tänka på AT över huvudtaget.

Ja såklart är det dumt att skrämma upp någon men samtidigt bör ju folk veta att oftast är det två veckors "akut".
Jag har också läst nåt ohyggligt mycket om det här. Jag slutade ct för 8 månader sen. Är inte helt på banan men inte långt ifrån. Jag hade ett helvete minst sagt.
Som du säger är ep ovanligt, men inte helt uteslutet. Jag svarade just på ett annat inlägg här där personen just fått ett anfall för nån dag sen.

Må bäst.
Citera
2024-05-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ja såklart är det dumt att skrämma upp någon men samtidigt bör ju folk veta att oftast är det två veckors "akut".
Jag har också läst nåt ohyggligt mycket om det här. Jag slutade ct för 8 månader sen. Är inte helt på banan men inte långt ifrån. Jag hade ett helvete minst sagt.
Som du säger är ep ovanligt, men inte helt uteslutet. Jag svarade just på ett annat inlägg här där personen just fått ett anfall för nån dag sen.

Må bäst.

Du har vart fri från benso i 8 månader alltså och du känner dig inte full återhämtad än.

Får man fråga hur länge du käka samt vilken substans ?
Citera
2024-05-19, 01:08
Medlem
Citat:
Du har vart fri från benso i 8 månader alltså och du känner dig inte full återhämtad än.

Får man fråga hur länge du käka samt vilken substans ?

Den korta versionen.
Jag fick först imovane utskrivet för insomnia för ungefär 6 år sen. Funkade bra och jag skötte det. Efter ungefär 2 år slutade det fungera och jag fick ikto utskriven. Efter ett tag slutade åxå dom att fungera och min insomnia var skitjobbig. Jag började beställa mer på darkweb.
Efter nåt år var jag uppe i löjliga mängder av all möjlig bens. Försökte trappa ut hela förra året men min tolerans var total så det Funkade inte.
Gav upp och gjorde en ct i november nån gång.
Hade alla utsättning symptom i ungefär 3 månader innan det började lägga sig.

Det jag har kvar är lite ångest på morgonen innan jag kliver upp.

Jag trodde allvarligt att kroppen inte skulle palla när det var som värst. Allt psykist pluss kaskad spy varje dag våldsamma kramper och skakningar. Flyttade in hos morsan för att nån skulle se till att jag fick i mig vatten och så.

Vidrigaste jag gjort alla kategorier.
Citera
2024-05-19, 01:12
Medlem
Citat:
Den korta versionen.
Jag fick först imovane utskrivet för insomnia för ungefär 6 år sen. Funkade bra och jag skötte det. Efter ungefär 2 år slutade det fungera och jag fick ikto utskriven. Efter ett tag slutade åxå dom att fungera och min insomnia var skitjobbig. Jag började beställa mer på darkweb.
Efter nåt år var jag uppe i löjliga mängder av all möjlig bens. Försökte trappa ut hela förra året men min tolerans var total så det Funkade inte.
Gav upp och gjorde en ct i november nån gång.
Hade alla utsättning symptom i ungefär 3 månader innan det började lägga sig.

Det jag har kvar är lite ångest på morgonen innan jag kliver upp.

Jag trodde allvarligt att kroppen inte skulle palla när det var som värst. Allt psykist pluss kaskad spy varje dag våldsamma kramper och skakningar. Flyttade in hos morsan för att nån skulle se till att jag fick i mig vatten och så.

Vidrigaste jag gjort alla kategorier.

Sömnen är fortfarande sämre än innan jag började med benzo. Ibland är jag uppe i ett par tre nätter.
Citera
2024-05-19, 01:14
Medlem
Citat:
Sömnen är fortfarande sämre än innan jag började med benzo. Ibland är jag uppe i ett par tre nätter.

Åkte in med ambulans några gånger förra året med blodtryck på 250/140 och det var läskigt som fan.
Citera
2024-05-19, 12:03
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

Det förstnämnda är bland det bästa man kan göra om man går eller ska gå igenom en avtändning på benso. Precis som allt i livet är en abstinens och en återhämtningsperiod efter benso missbruk ett stort "head-game" där det blir mycket vad du gör det till. Har du läst och är inställd på att du kommer må helt fruktansvärt pga. någon eller några här som gjort det under sina nedtrappningar och liknande så ställer du ofta ofrivilligt in dig på att det kommer bli ett helvete och återigen som med allt så
manifesterar man det man tänker och tror på.

Sen är varje fall helt och totalt individuellt och har mycket och göra med hur stark du är psykiskt. Kommer du bara sitta under en offerkofta och verkligen känna efter hur dåligt du mår kommer du ha en betydligt jobbigare upplevelse än om du utmanar dig själv och varje dag lägger till små bra saker som sedan blir till rutiner.
Allt ifrån att träffa människor, träna, äta bra mat men samt att FÖRSTÅ att varför din hjärna skriker är för att du bedövat den så pass länge att den inte är van att vara "naken" och den reparerar sig själv. Tro mig när jag säger att gradvis lägga till men dagligen ägna sig åt fysisk
aktivitet hur jobbigt det än är kommer skynda på din läknings period ordentligt!
Citera
2024-05-19, 14:36
Medlem
Och efter 8 månader har jag fortfarande tinnutus. Inte som från början då det skrek i skallen. Det går mer i vågor nu. Det dök upp i mina akuta.
Citera
2024-05-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det förstnämnda är bland det bästa man kan göra om man går eller ska gå igenom en avtändning på benso. Precis som allt i livet är en abstinens och en återhämtningsperiod efter benso missbruk ett stort "head-game" där det blir mycket vad du gör det till. Har du läst och är inställd på att du kommer må helt fruktansvärt pga. någon eller några här som gjort det under sina nedtrappningar och liknande så ställer du ofta ofrivilligt in dig på att det kommer bli ett helvete och återigen som med allt så

Sen är varje fall helt och totalt individuellt och har mycket och göra med hur stark du är psykiskt. Kommer du bara sitta under en offerkofta och verkligen känna efter hur dåligt du mår kommer du ha en betydligt jobbigare upplevelse än om du utmanar dig själv och varje dag lägger till små bra saker som sedan blir till rutiner.
Allt ifrån att träffa människor, träna, äta bra mat men samt att FÖRSTÅ att varför din hjärna skriker är för att du bedövat den så pass länge att den inte är van att vara "naken" och den reparerar sig själv. Tro mig när jag säger att gradvis lägga till men dagligen ägna sig åt fysisk
aktivitet hur jobbigt det än är kommer skynda på din läknings period ordentligt!

Pluss på äta bra och träna!
Jag mår som en kung efter gymmet varje dag.
Citera
2024-05-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme

Kunde inte sagt det bättre !
Citera
2024-05-19, 17:07
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Pluss på äta bra och träna!
Jag mår som en kung efter gymmet varje dag.

Ja. Jag skulle säga det är A och O för att komma ur vilket missbruk som helst. Träningen räddade mig totalt när jag var nere i skiten rejält och till slut tog mig ur. I början är det hemskt, men med kontinuitet och disciplin kommer du plötsligt komma på dig själv en dag efter någon eller några veckor att "-fan detta är höjdpunkten på dagen" och då istället för att gå på vita knogar har du något annat och sträva efter som ger dig en mening och det förändrar dig inte bara fysiskt utan mentalt minst lika mycket.

Det är bättre än vilken drog som helst. Är jag håglös, irriterad, har drogsug osv. så tar jag mig till gymmet och efteråt är dagen hur bra som helst. Livets medicin punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in