2021-09-11, 12:08
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misternicee
för min del väldigt låga nivåer. tänke lite mer allmänt. men kan dra ett exempel: 20mg varannan dag i 2 månader. om du vet hur det är på högre nivåer och tid så får du gärna svara på det också. du kan ge ett eget exempel om du vill

Du kan rent fysiskt av allt att döma sluta CT - även om psyket skulle må bättre av ett nedtrappningsschema a någon månad.

Oxa är ju en väldigt "snäll" benso. Själv kört detox fr klonazepam (inga monsternivåer, 4-6 mg per dag) och det var hästdoser diazepam IV - men en helt annan pryl.
Citera
2021-09-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Du kan rent fysiskt av allt att döma sluta CT - även om psyket skulle må bättre av ett nedtrappningsschema a någon månad.

Oxa är ju en väldigt "snäll" benso. Själv kört detox fr klonazepam (inga monsternivåer, 4-6 mg per dag) och det var hästdoser diazepam IV - men en helt annan pryl.
Tack för svar. Men säg om jag skulle få fysiska symtom. När bör det dyka om isf? Dag tre? Efter en vecka?
Citera
2021-09-11, 12:36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Tack för svar. Men säg om jag skulle få fysiska symtom. När bör det dyka om isf? Dag tre? Efter en vecka?

Prylen är att du med de doserna helt lär slippa typiska AT-problem - absolut ingen risk för EP eller liknande. Möjligen lite svårt med sömnen och kanske en viss irritabilitet på folk, så ligg lågt på jobbet och bland vänner och bekanta... .

"Dag tre" är ju den klassiska skräckdagen för oss fullblodsalkisar och bensotorskar, vad gäller risk för dille osv - men det behöver du inte oroa dig för. Troligen kommer du uppleva första veckan som värst.

Men no worries! Lycka till, kommer gå kanon!
Citera
2021-09-11, 12:40
Medlem
Citat:
Prylen är att du med de doserna helt lär slippa typiska AT-problem - absolut ingen risk för EP eller liknande. Möjligen lite svårt med sömnen och kanske en viss irritabilitet på folk, så ligg lågt på jobbet och bland vänner och bekanta... .

"Dag tre" är ju den klassiska skräckdagen för oss fullblodsalkisar och bensotorskar, vad gäller risk för dille osv - men det behöver du inte oroa dig för. Troligen kommer du uppleva första veckan som värst.

Men no worries! Lycka till, kommer gå kanon!
Okej. Jag ska inte sluta men vill hålla bra mått så att man inte hamnar i skiten sen. Är inte så orolig utan vill mest bara veta var gränsen går. Men dag tre säger du. Då vet jag ungefär när/om jag bör känna något.
Citera
2021-09-11, 12:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Okej. Jag ska inte sluta men vill hålla bra mått så att man inte hamnar i skiten sen. Är inte så orolig utan vill mest bara veta var gränsen går. Men dag tre säger du. Då vet jag ungefär när/om jag bör känna något.

Och viktigast! Sorry om jag låter som "Bror duktig" - öka inte! Dina nivåer nu kan jämföras med att ta ett glas vin då och då - hamna inte i skiten!
Citera
2021-09-11, 12:59
Medlem
Citat:
Och viktigast! Sorry om jag låter som "Bror duktig" - öka inte! Dina nivåer nu kan jämföras med att ta ett glas vin då och då - hamna inte i skiten!
Bara tacksam för det! Vill bara få njuta och må lite då och då när man har rätt mycket skit i skallen. Brukar dricka någon öl till. Har just nu inte tagit på ca 6 dagar. Sugen är man men inga symtom.

Är du fast i skiten just nu eller?
Citera
2021-09-11, 13:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Bara tacksam för det! Vill bara få njuta och må lite då och då när man har rätt mycket skit i skallen. Brukar dricka någon öl till. Har just nu inte tagit på ca 6 dagar. Sugen är man men inga symtom.

Är du fast i skiten just nu eller?

Njo - fortfarande diazepam-groggy efter St Göran; det fina i kråksången är att jag halverat zopiklonet samt ikton - och kör igång antabus igen.

Bra tecken! Så länge du inte tar dagligen, känner att du "måste det", är du brukare snarare än missbrukare.

Kan man hålla bensbruket på den nivån tror jag det gör mer nytta än skada, som du säger (implicit), koppla av, "rensa skallen".
Citera
2021-09-11, 13:22
Medlem
Citat:
Njo - fortfarande diazepam-groggy efter St Göran; det fina i kråksången är att jag halverat zopiklonet samt ikton - och kör igång antabus igen.

Bra tecken! Så länge du inte tar dagligen, känner att du "måste det", är du brukare snarare än missbrukare.

Kan man hålla bensbruket på den nivån tror jag det gör mer nytta än skada, som du säger (implicit), koppla av, "rensa skallen".
Du tar tag i det iaf, bra!

Ja, vill inte fastna men känner hur lätt det skulle vara att göra det.
Citera
2021-09-11, 13:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Du tar tag i det iaf, bra!

Ja, vill inte fastna men känner hur lätt det skulle vara att göra det.

Thanx!. Jo... bens jävligt lömskt... just att du inte "luktar sprit" etc gör ju att de s a s sociala spärrarna försvinner.
Citera
2021-09-12, 07:35
Medlem
En liten fråga!
Säg att man ätit stesolid i nåt halvår 2x5 mg… och vill sluta en dag.
Är det bättre att trappa ner typ 1 mg i taget typ varann vecka eller liknande. Eller direkt ta bort 5 mg? Tänkte eftersom det ändå är så liten dos…?
Vad är att föredra? Särskilt om man är väldigt känslig…
Senast redigerad av Linisen76 2021-09-12 kl. 07:57. Anledning: Ändring
Citera
2021-09-12, 10:54
Medlem
Vobblers avatar
Citat:

"Dag tre" är ju den klassiska skräckdagen för oss fullblodsalkisar och bensotorskar

Skrattade faktiskt till lite där, "skräckdagen" är en bra beskrivning. Den där känslan när man tror att man faktiskt har klarat sig hyfsat den här gången, men så drar abstinensen igång på allvar. Och nästan alltid på dag tre. Men nu har man gått igenom det så många gånger att man klarar av att rida ut stormen med diverse knep och hjälpmedel.
Citera
2021-09-14, 21:20
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linisen76
En liten fråga!
Säg att man ätit stesolid i nåt halvår 2x5 mg… och vill sluta en dag.
Är det bättre att trappa ner typ 1 mg i taget typ varann vecka eller liknande. Eller direkt ta bort 5 mg? Tänkte eftersom det ändå är så liten dos…?
Vad är att föredra? Särskilt om man är väldigt känslig…

Om du är väldigt känslig så skulle jag rekommendera att trappa ner så sakta som möjligt.
Trappa ner som du skrev med 1 eller 2 mg varannan vecka.
Tror det kommer bli jobbigt att klippa 5mg direkt även om det är låg dos, det är endå ett halvår då gått på det.

Mvh trainrider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in