Citat:
Ursprungligen postat av
zanderman
Råkade "festa" lite väl hårt under 5 dagar med kanske 20 lorazepam o lika många zolpidem. Har missbrukat större mängder zolpidem förut men aldrig känt någon fysisk AT direkt efter, men nu riktigt känner jag "abstinensen" eller vad det är, hjärtklapp som fan (som resulterar i dödsångest), hög puls, lätt illamående och lös i magen som fan, är det ATn som spökar efter festandet? Måste vara lorazepamen som är boven.. eller blandningen, riktigt jobbigt iaf
Själv känner jag inte igen någonting av detta när det gäller Benzo-AT, men kanske är olika från person till person. Z-analoger är mer som en lillebror till Benzo när det gäller avtändningarna, samma symtom men inte
lika jävligt tycker jag.
Klassiska symtom för mig är svettningar, sömnstörningar, tunnelseende(som att man fastnar med blicken och helt borta från omvärlden), flimrig syn, tinnitus, extrem stelhet i musklerna(speciellt nacken) och orkeslöshet(energikrävande att byta kanal på tvn), dålig aptit. Ja det finns hur mycket som helst men känner inte igen något av det du skrev, dock har jag aldrig tänt av från just Zolpidem
Håller just nu på att tända av från benzo faktiskt. Jag har knappt orkat ta mig ur sängen och stolen på en vecka. Känner mig helt hjärndöd, värken/stelheten från nacken gör att någon muskel sätts i kläm tror jag så att synen är helt fucked och jag ser dubbelt plus att det susar i öronen osv. Första dagarna fick jag inte i mig en matbit och fick tvinga i mig dryck, så det blir bättre iaf men snabbt går det inte.