2016-01-03, 21:24
Medlem
Kanske är jag som är en lättviktare bara, känns mesigt att må så kasst efter några dagars med massivt intag av zolpidem o lorazepam.. e nog inget mot de som går av xanax efter flera månader eller år.. eller opiater
Citera
2016-01-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Man är aldrig tvungen att ta nåt för att rida ut skiten det går ändå.

Det e klart de går men man mår ju så jävla mkt sämre, går inte o äta nåt o sen dödsångesten, man tror hjärtat ska hoppa ur bröstkorgen typ eller nån jävla hjärtattack ska komma, dunkar i 500 lixom.. känns orimligt
Citera
2016-01-03, 21:30
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
"Knarkade" på stilnoct ett par veckor, trappar nu ner ganska kraftigt (missbrukade väl 30-60mg om kvällen och är nu nere på 10mg dvs normaldos) med 10mg per dag, fungerar över förväntan faktiskt, inga större fysiska symtom.. men kanske beror på att jag inte missbrukat dom någon längre tid

Citat:
Råkade "festa" lite väl hårt under 5 dagar med kanske 20 lorazepam o lika många zolpidem. Har missbrukat större mängder zolpidem förut men aldrig känt någon fysisk AT direkt efter, men nu riktigt känner jag "abstinensen" eller vad det är, hjärtklapp som fan (som resulterar i dödsångest), hög puls, lätt illamående och lös i magen som fan, är det ATn som spökar efter festandet? Måste vara lorazepamen som är boven.. eller blandningen, riktigt jobbigt iaf
Jadu, klassisk abstinens det där. Sover gör du väl inte heller utan piller kan jag tro.

Lovar dig att om du inte tar tag i detta och blir drogfri, kommer ditt liv bli ett helvete. Det du upplever nu är bara en lätt början på skit-mående. Blir mycket värre.

Så se sanningen i vitögat och gör något vettigt åt saken.
Citera
2016-01-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jadu, klassisk abstinens det där. Sover gör du väl inte heller utan piller kan jag tro.

Lovar dig att om du inte tar tag i detta och blir drogfri, kommer ditt liv bli ett helvete. Det du upplever nu är bara en lätt början på skit-mående. Blir mycket värre.

Jag har 10st kvar som ska gå till nedtrappning, har kört 30mg förut , ska ner till 20 i några dagar o sen 10 några dagar o sen .5 sista 3 dagarna, som tur är har jag inte pengar den här månaden för o köpa nytt så det är ofrivilligt avslut på den här visan, men kan jag bara trappa ner nu så är det skitsaksamma att jag inte kan köpa nytt. Blir av med skiten en gång för alla
Citera
2016-01-03, 21:48
Medlem
men jag förstår verkligen de som tar benso för att rida av det värsta skiten, dvs lite benso bara inte apmkt så man bara skjuter upp ATn, men det känns gudomligt skönt o slippa hjärtpaniken, ångesten och så medan man rider ut abstinensen....
Citera
2016-01-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52

Är du själv ren? Har du haft kraftig avtänding av något?
Citera
2016-01-03, 23:45
Medlem
No6s avatar
Citat:
Råkade "festa" lite väl hårt under 5 dagar med kanske 20 lorazepam o lika många zolpidem. Har missbrukat större mängder zolpidem förut men aldrig känt någon fysisk AT direkt efter, men nu riktigt känner jag "abstinensen" eller vad det är, hjärtklapp som fan (som resulterar i dödsångest), hög puls, lätt illamående och lös i magen som fan, är det ATn som spökar efter festandet? Måste vara lorazepamen som är boven.. eller blandningen, riktigt jobbigt iaf
Själv känner jag inte igen någonting av detta när det gäller Benzo-AT, men kanske är olika från person till person. Z-analoger är mer som en lillebror till Benzo när det gäller avtändningarna, samma symtom men inte lika jävligt tycker jag.

Klassiska symtom för mig är svettningar, sömnstörningar, tunnelseende(som att man fastnar med blicken och helt borta från omvärlden), flimrig syn, tinnitus, extrem stelhet i musklerna(speciellt nacken) och orkeslöshet(energikrävande att byta kanal på tvn), dålig aptit. Ja det finns hur mycket som helst men känner inte igen något av det du skrev, dock har jag aldrig tänt av från just Zolpidem

Håller just nu på att tända av från benzo faktiskt. Jag har knappt orkat ta mig ur sängen och stolen på en vecka. Känner mig helt hjärndöd, värken/stelheten från nacken gör att någon muskel sätts i kläm tror jag så att synen är helt fucked och jag ser dubbelt plus att det susar i öronen osv. Första dagarna fick jag inte i mig en matbit och fick tvinga i mig dryck, så det blir bättre iaf men snabbt går det inte.
Senast redigerad av No6 2016-01-03 kl. 23:51.
Citera
2016-01-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Själv känner jag inte igen någonting av detta när det gäller Benzo-AT, men kanske är olika från person till person. Z-analoger är mer som en lillebror till Benzo när det gäller avtändningarna, samma symtom men inte lika jävligt tycker jag.

Klassiska symtom för mig är svettningar, sömnstörningar, tunnelseende(som att man fastnar med blicken och helt borta från omvärlden), flimrig syn, tinnitus, extrem stelhet i musklerna(speciellt nacken) och orkeslöshet(energikrävande att byta kanal på tvn), dålig aptit. Ja det finns hur mycket som helst men känner inte igen något av det du skrev, dock har jag aldrig tänt av från just Zolpidem

Håller just nu på att tända av från benzo faktiskt. Jag har knappt orkat ta mig ur sängen och stolen på en vecka. Känner mig helt hjärndöd, värken/stelheten från nacken gör att någon muskel sätts i kläm tror jag så att synen är helt fucked och jag ser dubbelt plus att det susar i öronen osv. Första dagarna fick jag inte i mig en matbit och fick tvinga i mig dryck, så det blir bättre iaf men snabbt går det inte.

Kanske är olika, hög puls och hjärtklapp får jag i varje avtändningar, och det försvinner direkt jag tar en liten jävel för att rida ut at'n. Men koncentrationen får jag också som du säger, men ingen stelhet nånstans, aptitlöshet ja

jag drack dock en jävla massa julmust och kaffe när jag vaknade, det kanske var en grymt dålig idé och bidrog till hjärtklappningen, typ spädde på symtomen med koffeinet eller något
Citera
2016-01-04, 00:19
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Kanske är olika, hög puls och hjärtklapp får jag i varje avtändningar, och det försvinner direkt jag tar en liten jävel för att rida ut at'n. Men koncentrationen får jag också som du säger, men ingen stelhet nånstans, aptitlöshet ja

jag drack dock en jävla massa julmust och kaffe när jag vaknade, det kanske var en grymt dålig idé och bidrog till hjärtklappningen, typ spädde på symtomen med koffeinet eller något
Om du har ätit 20 tabletter lorazepam (jag antar att det rör sig om 2,5 mg per tablett) på fem dygn så har du dragit i dig 10 mg lorazepam per dygn. Till detta tillkommer z-analoger. Det är möjligt att vissa tycker att jag överdriver, men jag tycker att detta är en riktig mosterdos.

Du kan släppa dina teorier om julmust och kaffe och helt enkelt bara inse att du har bensoabstinens.
Citera
2016-01-04, 11:21
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Är du själv ren? Har du haft kraftig avtänding av något?

Ja jag är drogfri, men klarade det inte utan hjälp. Ingen klarar bli drogfri utan kraftiga abstinensbesvär. Får man ingen abstinens så är man inte drogfri. Till slut måste man våga ta smällen och bara lindra det värsta med kontrollerad medicinering.
Citat:
Det är ju självklart att du mår bättre om du tar dig en jävel. Det är precis det din kropp skriker efter; "ge mig min drog!"

Det är ju väldigt typiskt för en beroende att alltid hitta en utomstående förklaring. Julmust och kaffe är inte ditt problem.

(FB) Drogrehabilitering är ett bättre forum för denna diskussion.
Citera
2016-01-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Du kan släppa dina teorier om julmust och kaffe och helt enkelt bara inse att du har bensoabstinens.

Hehe, lite så är det väl.. o det brukar väl vara så att desto hårdare uppgång ju hårdare nergång också, dvs ett kortsiktigt hårt missbruk brukar ge en ganska fet avtändning men som inte håller i sig lika länge som ett längre missbruk
Citera
2016-01-04, 13:01
Medlem
Sjuka drömmar också, sov märkbart sämre.. drömde att jag var Putins närmaste man, samtidigt som jag var spion åt USA.. putin kom på mig och ville döda mig, han börja skicka missiler utav bara helvete på mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in