2025-06-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Känner att ja kommer ta till något annat för att må bättre, har sagt det till vården men dom vägrar att skriva ut stess i nedtrappning. Trodde i min enfald att sjukvården var till för att hjälpa människor.

Sanningen är att när man har att göra med myndigheter (tänker mest missbruksvård, psykiatri och socialtjänsten här) så avgörs hjälpen man får till viss del av vilken region/ort man tillhör och vem den professionella man har att göra med är för typ av individ. Jag har själv haft väldigt tur med de läkarna och socialsekreterare jag haft o göra med men har hört många historier av vänner samt folk man mött på avgiftningar och behandlingshem samt historier online som här
Citera
2025-06-07, 14:54
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Sanningen är att när man har att göra med myndigheter (tänker mest missbruksvård, psykiatri och socialtjänsten här) så avgörs hjälpen man får till viss del av vilken region/ort man tillhör och vem den professionella man har att göra med är för typ av individ. Jag har själv haft väldigt tur med de läkarna och socialsekreterare jag haft o göra med men har hört många historier av vänner samt folk man mött på avgiftningar och behandlingshem samt historier online som här

Helt sant - "singla slant" och hoppas på det bästa. Glöm att "systemet" kan hjälpa dig.
Citera
2025-06-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Har ätit 30 mg/dag stesolid i ca 7 år från vården, även tagit andra substanser. Blev inlagd för avgiftning och läkaren tog bort stesoliden på två veckor! Mår så jävla dåligt nu, får dom ens göra såhär? Vart man än läser ska ju långvarigt bruk av benzo långsamt trappas ut!

Är du nollad från stesolidet än ? Om inte, införskaffa diazepam från annat håll och kör långsam nedtrappning på egen hand..
Citera
2025-06-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Är du nollad från stesolidet än ? Om inte, införskaffa diazepam från annat håll och kör långsam nedtrappning på egen hand..

Japp det är ur systemet, dock kan jag inte pilla i mig något som syns på drogtester då blir det problem 🤬🤬
Citera
2025-06-10, 11:41
Medlem
svampen211s avatar
Nu skriver jag här igen och söker hopp. Nu var det cirka 5 månader sen jag slutade. Hade riktigt grovt benzo missbruk. Var ofta triazolobenzothiazoles, som clonazolam och bromazolam. Efter dessa blev man knappt frisk av vanlig benzo. Jag har fortfarande overklighets känslor. Allmänt stel och känner mig socialt som ett handikapp. Kommer det inte bli bättre än så här? Jag känner väldigt lite mening att fortsätta eller att äns leva då ärligt. Har en enorm orkeslöshet jag inte kan förklara för folk häller, känner mig så svag. Undrar väl mest om jag går och hoppas på bättre dagar som aldrig kommer komma.

Jag funderar på att fråga om baklofen, alkolister ska tydligen ofta få det, benzo är ju samma som alkohol receptor mässigt. Så det kanske hjälper för oss också som går av benzo?
Citera
2025-06-10, 13:31
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Har slutat räkna dagar men är 5 månader ”ren” om man nu vill säga så.. har under 3 tillfällen förra månaden kastat i mig stesolid (orkar inte gå in på orsak mer än att jag mått extremt skit dom gångerna).

Jag är fortfarande där . Jag är lika kass som dag 1. Jag har verkligen försökt ALLT. Träning funkar inte då det stressar upp mitt CNS något enormt. Har hela tiden exponerat mig till jobbiga situationer osv. Promenader funkar ok. Jag blir inte kvitt den inre stressen, vibrerande bröstkorgen, pulsen slår så hårt att jag känner av den i hela kroppen. Panik ångest deluxe toppad med en sjuk jävla social fobi. Insomnian ska jag inte ens gå in på. Jag ska vara glad om jag får sova 2 timmar per natt.

Jag hittar inte tillbaka till mig själv o de börjar kännas hopplöst att ens fortsätta försöka. Pallar verkligen inte mer. Hjälp & behandling är o utesluta för dem är helt katastrofala i staden jag befinner mig i. Jag har verkligen ingen med mig i detta. Jag är isolerad och själv. Vilka val har jag kvar ? Livskvalitéen är helt borta och sommaren är runt hörnet. Finns det nån som varit i samma sits som kan ge nå vettig råd så tveka inte o skicka pm..
Det värkar som du har jätte lik min situation, och la ner ungefär samtidigt som mig. Ibland måste jag kolla användarnamn för jag tror det är jag som skrivit inlägg du postat för jag känner igen mig så mycket. Så du är inte ensam. Låt oss kämpa tillsammans, vi kör på ett tag till tycker jag. Annars är ju dessa månaders lidande helt förgäves eller hur? Jag skriver ett pm till dig sen och kan ge de råd jag kan komma på som hjälper även om det är minimalt. Tyvärr kan jag inte ge mycket betryggande ord eftersom jag är i exakt samma sits och undrar i princip precis samma sak. Men mig hjälper det lite att läsa här, veta att man inte är ensam och här finns det folk som tagit sig ur ordentliga benzo missbruk och bruk.
Citera
2025-07-06, 02:09
Medlem
KringExs avatar
Skulle Baklofen kunna lindra eller t.o.m ta bort en bensoavtändning?
För er som inte vet vad Baklofen är så är det en depressiv substans som har hög affinitet till GABAb-receptorn, likt Phenibut och GHB. Det skrivs ut mot olika former av muskelstelhet och off-label mot alkoholism.

Det finns studier som visar att Baklofen kan vara effektivt vid alkoholavgiftning och att det dämpar suget efter alkohol väldigt effektivt. Det är inte narkotikaklassat och framkallar inget drogbegär likt bensodiazepiner.

Är det någon som har testat eller känner någon som har tagit Baklofen vid en bensoavtändning?
Senast redigerad av KringEx 2025-07-06 kl. 02:11.
Citera
2025-07-14, 04:56
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Skulle Baklofen kunna lindra eller t.o.m ta bort en bensoavtändning?
För er som inte vet vad Baklofen är så är det en depressiv substans som har hög affinitet till GABAb-receptorn, likt Phenibut och GHB. Det skrivs ut mot olika former av muskelstelhet och off-label mot alkoholism.

Det finns studier som visar att Baklofen kan vara effektivt vid alkoholavgiftning och att det dämpar suget efter alkohol väldigt effektivt. Det är inte narkotikaklassat och framkallar inget drogbegär likt bensodiazepiner.

Är det någon som har testat eller känner någon som har tagit Baklofen vid en bensoavtändning?

Du kommer bli spagetti av baklofen, det används för att häva kramper hos folk med cp-skador.
Citera
2025-07-14, 09:57
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaos
Du kommer bli spagetti av baklofen, det används för att häva kramper hos folk med cp-skador.

Jag har Baklofen på recept och nej man blir inte spagetti
Senast redigerad av KringEx 2025-07-14 kl. 10:04.
Citera
2025-07-14, 11:59
Medlem
Under en avtändning ska man ju undvika allt som påverkar GABA, och Baklofen är en GABA-antagonist. I ren desperation har jag provat det vid 2-3 tillfällen, och alltid samma reaktion. Det fungerade i tre dagar, men sedan ett bakslag med stickningar, köldkänsla i huden och muskelvärk.
Citera
2025-07-17, 17:29
Medlem
vill.vara.nykters avatar
Har en liten fråga har pillat i mig en del benz i några veckor men blir lite skakig på mornarna men det räcker med en halv blå så är jag ok, ska på ekg på tisdag och då lär det synas på hjärtrytmnen, funkar det att ta en blå tidigare på dagen så man inte har nån abstinens eller ser dom det ändå?

Behöver lite hjälp från någon kunnig.
Senast redigerad av vill.vara.nykter 2025-07-17 kl. 17:32.
Citera
2025-07-17, 18:36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill.vara.nykter
Har en liten fråga har pillat i mig en del benz i några veckor men blir lite skakig på mornarna men det räcker med en halv blå så är jag ok, ska på ekg på tisdag och då lär det synas på hjärtrytmnen, funkar det att ta en blå tidigare på dagen så man inte har nån abstinens eller ser dom det ändå?

Behöver lite hjälp från någon kunnig.

Det "bästa" för ett EKG är att inte vara nollad, för att uppmäta en normal-puls etc.

Sedan bör du ta ett uppehåll om det så innebär en smärre AT! Helvetiskt att vara hookad på bens.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in