2019-12-29, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur är det att ta tramadol under benso avtändning?
Kommer jag må dåligt? Kommer jag känna rus av trammet äns?

Det Fluson säger stämmer. Men det är en mycket dålig idé att ta tramadol under en bensoavtändning pga kramprisken.
Citera
2019-12-29, 04:07
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur är det att ta tramadol under benso avtändning?
Kommer jag må dåligt? Kommer jag känna rus av trammet äns?

Styrker båda föregående inlägg med att du absolut kan känna av ett rus som hämmar plågor av en avtändning men att du löper risk +2 för att drabbas av krampanfall.

Moderata doser i så fall och känn av hur kroppen känner sig. I förstadiet av avtändning är det nästan garanterad kramp, när det fysiska lagt sig och ångesten kvarstår kan mindre doser hjälpa, beroende på person till person.
Citera
2020-01-02, 19:55
Medlem
RoarTrogesens avatar
Är inne på lite mer än en månad utan benzo. Har petat i mig mellan 20-40mg diazepam och ca 400mg Tramadol om dagen det senaste året. Bakgrunden till mitt missbruk är ångest, kass rygg och en beroendepersonlighet.

Önskar att jag kunde ge en munter bild av utvecklingen men upplever att jag står och trampar på typ samma ställe som när jag klev av tabletterna. Ständig ångest, tankar som på snudd liknar någon form av psykos, sömnlöshet, muskelryckningar, torgskräck och tusen nojjor är väl de mest påtagliga abstinenssymptomen.

Har läst igenom den här tråden typ två gånger, mest för att mitt minne är helt knullar men också för att den ger mig ett visst lugn i att jag inte är ensam om dessa ovan nämnda at-symptom.

Har som tur är Imovane till natten, utan det hade jag nog gett upp tanken på att bli nykter för länge sen. Har provat Theralen och Atarax i höga doser men inte kunnat sova en blund, blir snarare fast i en bubbla av tankar som jag inte kan släppa.

Har en läkartid i slutet på januari och ska då be om mirtazapin som jag stått på tidigare och mått någorlunda drägligt. Tills dess är det bara att bita ihop och hoppas jag inte blir av med jobbet när jag går runt och slokar.

All lycka till er som kämpar där ute.

Mvh
Roar Trøgesen
Citera
2020-01-03, 03:24
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoarTrogesen
Är inne på lite mer än en månad utan benzo. Har petat i mig mellan 20-40mg diazepam och ca 400mg Tramadol om dagen det senaste året. Bakgrunden till mitt missbruk är ångest, kass rygg och en beroendepersonlighet.

Önskar att jag kunde ge en munter bild av utvecklingen men upplever att jag står och trampar på typ samma ställe som när jag klev av tabletterna. Ständig ångest, tankar som på snudd liknar någon form av psykos, sömnlöshet, muskelryckningar, torgskräck och tusen nojjor är väl de mest påtagliga abstinenssymptomen.

Har läst igenom den här tråden typ två gånger, mest för att mitt minne är helt knullar men också för att den ger mig ett visst lugn i att jag inte är ensam om dessa ovan nämnda at-symptom.

Har som tur är Imovane till natten, utan det hade jag nog gett upp tanken på att bli nykter för länge sen. Har provat Theralen och Atarax i höga doser men inte kunnat sova en blund, blir snarare fast i en bubbla av tankar som jag inte kan släppa.

Har en läkartid i slutet på januari och ska då be om mirtazapin som jag stått på tidigare och mått någorlunda drägligt. Tills dess är det bara att bita ihop och hoppas jag inte blir av med jobbet när jag går runt och slokar.

Mvh
Roar Trøgesen

Körde du CT (klippte direkt) eller trappade du ner?
Har du kontakt med beroendeklinik?

Kan vara läge att berätta för din läkare om detta. Du behöver såklart inte nämna missbruket men det kan ge läkaren mer att jobba med för att hjälpa dig, dock är det många tråkiga följder som kommer med att erkänna ett missbruk för vården så jag förstår dig om du vill verka i det dolda.

Lycka till, det kommer bli bättre!
Citera
2020-01-03, 15:30
Medlem
RoarTrogesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Körde du CT (klippte direkt) eller trappade du ner?
Har du kontakt med beroendeklinik?

Kan vara läge att berätta för din läkare om detta. Du behöver såklart inte nämna missbruket men det kan ge läkaren mer att jobba med för att hjälpa dig, dock är det många tråkiga följder som kommer med att erkänna ett missbruk för vården så jag förstår dig om du vill verka i det dolda.

Lycka till, det kommer bli bättre!

Har kört ct med tamadolen men käkar nu 5mg stesolid var tredje dag för att inte tappa det helt.

Ingen kontakt med någon beroendeklinik, avstår från detta så länge jag kan då det direkt skulle medför att jag inte kan fortsätta jobba i den bransch jag gör.

Finns kanske en poäng i att tala med min läkare när vi ses. Har trots allt ett stående recept på Stesolid (men har drygat ut det med piller från nätet). Borde därför kunna kringgå att bli stämplad som missbrukare och istället hävda att jag behöver trappa ut min ordinerade dos.

Tack för peppen.

Mvh
Roar Trøgesen
Citera
2020-01-03, 21:50
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

Mvh
Roar Trøgesen

Eftersom du ätit Diazepam så pass länge är ditt GABA system väldigt ur balans. Du måste verkligen lägga ner Imovanen till natten. Det är ju en Z-analog som är besläktad med benzo och ger samma effekt. Vad som händer när du äter de där varje kväll är att du triggar ditt GABA system vilket gör att du mår ännu sämre på dagarna eftersom Zopiklon (Imovane) har så kort halveringstid.

Mitt bästa tips till dig är att skaffa Nozinan. Det var det enda som hjälpte mig att sova när jag klev av benzo. Jag lovar dig du vill inte börja med Mirtazapin. Du kommer bli en slö och hungrig zombie. Den är dessutom en antidepp. När jag tog den under två månader kändes det typ som att ha en påse över huvudet, kände ingenting istället och det var hemskt. Desssutom gick jag upp 7kg och var slö hela dagarna.

Har du inte provat Nozinan så gör det. De är inte narkotikaklassat eller beroendeframkallande och berättar du för läkaren om dina svåra sömnproblem kommer du absolut få det utskrivet.

Jag har fått det varje gång jag behövt det.

Stort lycka till! Jag tror du fixar detta. En månad utan benzo är riktigt bra jobbat!
Citera
2020-01-06, 14:06
Medlem
pojkhelvetes avatar
Jag har hamnat i en riktigt jobbigt situation, käkat benzo i flera år men alltid max käkat 1-2 veckor och sedan ha några veckors uppehåll, så har aldrig riktigt fått någon jobbig AT.

Nu sitter jag dock i en annorlunda situation och har käkat Xanor/Imovane varje dag i cirka 6månader.
Senaste månaden har doserna blivit helt ohållbara käkat säkert 15mg Xanor och 75mg Imovane till natten, nu har verkligheten hunnit ikapp mig.

Ekonomin håller inte för att käka mängderna, men det första är ju att jag vet att jag måste sluta NU.
Får sjuklig ångest, svettas,skakar som ett asplöv varje dag runt 11-12 på dagen. Har dragit ner till 8-10mg xanor varje dag efter jobbet, men ger knappt någon ångest lindrig.

Helvetet är också att jag har flera saker inplanerade i Januari, bröllop,födelsedagar osv...
Lever ett rätt städat liv annars med jobb och partner, men ingen som vet att jag slänger i mig benzo och får alltid komma med bortförklaringar.
Citera
2020-01-07, 19:00
Medlem
RoarTrogesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkhelvete
Jag har hamnat i en riktigt jobbigt situation, käkat benzo i flera år men alltid max käkat 1-2 veckor och sedan ha några veckors uppehåll, så har aldrig riktigt fått någon jobbig AT.

Nu sitter jag dock i en annorlunda situation och har käkat Xanor/Imovane varje dag i cirka 6månader.
Senaste månaden har doserna blivit helt ohållbara käkat säkert 15mg Xanor och 75mg Imovane till natten, nu har verkligheten hunnit ikapp mig.

Ekonomin håller inte för att käka mängderna, men det första är ju att jag vet att jag måste sluta NU.
Får sjuklig ångest, svettas,skakar som ett asplöv varje dag runt 11-12 på dagen. Har dragit ner till 8-10mg xanor varje dag efter jobbet, men ger knappt någon ångest lindrig.

Helvetet är också att jag har flera saker inplanerade i Januari, bröllop,födelsedagar osv...
Lever ett rätt städat liv annars med jobb och partner, men ingen som vet att jag slänger i mig benzo och får alltid komma med bortförklaringar.

Du har nog en lång och svettig period framför dig. Det enda jag kan trösta med är att även om det i stunden känns helt jävla omöjligt att se något ljus så har folk som legat på högre doser en längre tid än du lyckats bli fria från sina pix-beroenden.

Två frågor:
Är det helt uteslutet att tala om för din partner vad du går igenom? & Har du möjlighet att trappa ut?

På den sistnämnda punkten tycks det finnas varierande uppfattningar. Vissa förespråkar CT och menar att nedtrappning endast medför ett förlängt lidande. Samtidigt är du uppe i ganska höga doser vilket skulle kunna leda till krampanfall om du klipper helt direkt.

Önskar dig all lycka. Benzo-at är ett helvete på jorden men det går att ta sig igenom så stålsätt dig och kämpa!

Mvh
Roar Trøgesen
Citera
2020-01-16, 10:37
Medlem
Att jag ALDRIG lär mig !!!!!! Skulle ha DE LITE GÖTT I MELLANDAGARNA VAR TANKEN DÅ JAG KUNNAT ÄTA 3-4 MG ALPRA I NO0VEMBER då då utan atat få den där dunderatn. Så jag bestämde mig för att inhandla 45 Alprazolam stada 1 mg samt några U94 er (stockar). Då dessa var slut så köpte jag på mig 30-35 Klonazepam och några falska stavar. Sen nu i måndags drog jag i mig 13 2 mg lorazepam igår 5 mg Diazepam och nu är det noll from idag. Sovit skit inatt trots att jag ändå åt 800 mg gabapentin och 5 mg Stesolid igår ska på jobb planering idag och mkin subutex hjälper föga mot denna bensoabbs.
Har samtidigt en press på mig av Laro att jag måste bli negativ har ätit 14 mg Buprenorfin på morgonen och har 6 mg i fickan men sen inget i bensoväg. är gammal bensomissbrukare och nu när jag sitter och tänker på hur mycket jag faktiskt har ätit så står jag inför 3 olika alternativ.

Alt 1: Klippa Ct och hoppas på det bästa i bnästa fall kanske få tag på nån lyrica eller gabapentin men det är lååångt ifrån säkeret att jag får det.

Alt2 : Trappa ned under 2-3 dagar med bretazenil (hade det varit diazepam eller nåt jag kände till hade det här alternativet kännts klart bäst) nackdelen är ju att då fortsätter jag ju vara positiv trots laros påtryckningar.

Alt 3: Lägga in sig i några dagar för att undvika kramper mm nackdelen då är ju att då förstår laro att den faktiskt handlat om ett rejält åyterfall och inte bara någon enstaka tablett för sömnen som jag försökt få det att låta.

Alla 3 alternativen har för och nackdelar då dom för tillfället flyttat ner avgiftningen till psyk i staden jag bor så känns det ju inte alls så lockande. Kommer bupen att hjälpa mot ep för gör den det kan jag nog fixa detta hemma själv.
Citera
2020-01-16, 14:08
Medlem
Citat:

Mvh
Roar Trøgesen
Känner igen mig, fast jag tog div bens i 10 år med ett uppehåll på nått halvår mitt i (men då tog jag sub) och sista tiden före jag kraschade både bens o sub.

Kan ta ett jävla tag för att bli bättre. Finns ingen "bot" men motion (om du pallar) högdos magnesium, ashwagandha och främst kratom (går dessvärre att bli torsk på den med, men atn är inte ens nära bens) Kämpa på, det blir bättre. Mvh

Edit. Glömde det viktigaste som har räddat mig från självmord ett gäng gånger. Pcilocybe/lsd i lågdos först, men nu när jag är bekväm med det så hjälper en mediumtripp i veckan mig, tar tidigt när jag vaknar runt kl. 06 sen mår jag mycket bättre i flera dagar (provat nästan allt i fass utan permanent bättring, och den skiten som tca/antipcykotiskt är bra mycket farligare)
Senast redigerad av jhes 2020-01-16 kl. 14:17.
Citera
2020-01-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
aaa, alltså först och främst så försökte jag ju fixa det själv, var första gången och trodde inte att det skulle va så farligt, hade precis fått jobb som diskare på en sydamerikansk bar på Calle ValVerde precis uppe vid Grand Via och ett litet rum som ingick i lönen att sova i om nätterna. Hängde väl i i ett par veckor först, då med hjälp av massor av alkohol vilket faktiskt lindrar symptomen avsevärt men ändå väldigt svårt att sova. Det slutade som sagt med total katastrof(anklagade chefen och hela kollegeskaran för att ha gått in i mina drömmar och snott 350€ + mitt maestrokort ) och en redig fylla i samband med en 50burk tranqimazzin(kommer inte ihåg exakt hur många jag knapra i mej, men var nog mestadelen) och vaknar typ 3 dygn efteråt i spännbälte på ett sinnessjukhus norr om Madrid...eh..Fast då mådde jag rätt OK igen...hade ju fått i mig giftet på nytt. Så kom det en läkare och snackade med jättelöjlig röst och sa nåt i stil med; "-asi, tu eres loco, no? No pasa Nada, esta bien..." och jag bara...-Va faan är det här, vad har jag gjort nu eller, dom måste ju tro att jag är helt galen...

Då hade jag tydligen stoppat en policia Nacional utanför en akutmottagning typ kl 3 på natten, halvnaken och haltandes, förklarat för poliserna att hela min rygg plus mina ben blivit bortskjutna av stora maffiagäng som var ute efter mig och jag måste ha vapen för att skydda mig. Senare hade jag även berättat att konstiga djur hade kommit till mina "suenos" alltså drömmar och velat döda mig i form av ritualiska spel...Det går inte ens förklara nu i efterhand så jävla sjukt var det men just då när man är inne i dom där dvalorna så är det helt omöjligt att skilja på drömmar och verklighet. Sen hade jag träffat änglar som såg ut som katter men hade vingar som jag flög omkring med över "Retiro" den största parken i Madrid och där träffat min far, som numera är avliden, där han stod vid nån sorts maskin där jag kunde se exakt datum då jag skulle dö...i digitala siffror. Ah, du fattar kanske själv...

en annan rätt sjuk grej jag gjorde var att skära ett djupt jävla jack precis över knäskålen för att kolla att det fanns blod i mig då jag hade drömt att några i tunnelbanan hade mixtrat med min kropp och bytt ut allt blod mot spyor och avföring....

Hursomhelst, efter att dom skrev ut mig(när dom fattat att jag inte var loco och istället började tjata om att jag skulle ha ett recept på 50 trankisar,hihi), så stack jag nästa dag till svenska ambassaden och berättade hela grejen och sa att jag måste bara hem och få giftas av för annars kommer detta bli min död. Så dom hjälpte mig hem och jag kom till en avgiftningsklinik i falköping, blev satt på truxal, hemmisar, nåt för att hämma kramper samt 4x20mg nitrazepam två första dagarna för att sedan trappas ner till 0 på 16 dagar....eh...jag kan säga att efteråt, då jag kom till behandlingshemmet, satt avtändningen kvar i ungefär 3-4 månader, fast inte så kritiskt som det varit innan, jag kunde ju sova och så på teralen men jag mådde fortsatt riktigt pyton för övrigt...

Idag har jag xanor på recept, får 1mg 2ggr dagligen vilket inte har någon effekt på mig överhuvudtaget men jag antar att det håller tillbaka panikångestattacker och mildrar ångesten en aning vilket är det jag får det för. Men jag säger bara, ska man missbruka piller ordentligt, se då till att ALDRIG bli helt utan, för det finns inget värre än en AT på piller...

Har t ex själv även missbrukat heroin IV och andra opiater under längre perioder, både i London och Köpenhamn, och de AT jag har haft på det har varit rena barnlekarna jämfört med de på piller, bara så ni vet!!!

Nä, nu ska jag gå och käka...bjuds på fiskgratäng här på hemmet idag...

Hej så länge!

mvh

Herre jävlar... det sjukaste jag läst i mitt liv.

Jag trodde jag var galen, men du ska ha medalj 5 dagar i veckan, MINST!

Lever du idag eller?
Citera
2020-02-15, 11:07
Medlem
KneKhis avatar
Har under 4 veckors tid tagit 30st ksalol och 35 imovane, var utan i fyra dagar och tog sedan 8 ikto följande vecka, senaste igår. Inga flödderdoser, flöddrar aldrig på benso utan mitt problem är att jag inte kan låta bli att ta det dagligen då det höjer min livskvalitet något enormt.
Intalar mig själv varje gång att jag endast ska ta vid behov men det blir aldrig så.

Innan detta var jag ren från benso i 9 månader och har i mitt bagage sedan tidigare haft liknande perioder där jag tagit benso i smådoser under några månaders tid. Har varit med om ett par avtändningar, inga jätteallvarliga men fortfarande besvärliga.

Tror ni att den här senaste konsumptionen kommer att ge mig en AT? Och vad rekomenderar ni att jag gör med mina 2 sista iktorivil som jag har kvar? Äta båda idag så man blir av med skiten eller trappa ut dessa två tabletter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in