Citat:
Ursprungligen postat av
Hemligpojke
Ätit alpra (och all möjlig benzo) dagligen i 2-3 år, allt från 4 mg om dagen till 20mg.
Är inte redo att sluta än, samtidigt vet jag att jag bara drar ut på det.
Vad har jag att förvänta mig? (mer än ett helvete) Och har någon några tips för att underlätta AT:n?
Ligger förnävarande på ca 6-10mg per dag.
Pratar vi Alprazolam (Xanor) då antar jag?
Ja hade jag varit du hade jag lagt in mig själv och sökt hjälp. Jag försökte själv trappa ur min benzo under 7 års tid och skaffade massor med Stesolid och försökte åtaliga gånger men det misslyckades varje gång.
Sen fick jag komma till ett behandlingshem som trappade ner väldigt generöst under 22 dagar så smällen blev inte alls speciellt hård förutom pulsen som låg på 120 i cirka 5 veckor efter så jag fick gå på Inderal (Betablockerare) som sänkte pulsen första fem veckorna där ren.
Där genomgick jag en psykologisk förvandling och idag behöver jag ingenting för att ta mig igenom dagen. Förut kunde jag inte gå ut utan benzo. Nu kan jag göra vad som helst nykter. Jag ska inte ljuga och säga att jag aldrig tar något. Jag tar lite saker ibland men jag har inget missbruk längre.
7 år tog det för mig att inse att jag klarar inte av det här själv och jag hade rätt. Jag klarade det inte själv. Jag borde sökt behandlingshem efter 2 år.
Bestämmer du dig ändå för att försöka själv så se till och skaffa minst 100-300 Diazepam (Stesolid) då det har längst halveringstid och är bäst att trappa ner på och ge de till någon du litar på som ger dig det du ska ha dagligen genom ett schema som du får lägga upp på 2-3 veckor där du kanske går från 80mg till 0 på 2-3 veckor. 3 veckor funkade bra för mig, men att försöka själv går inte kompis.
VÄLDIGT få förunnat att fixa det.