2020-04-14, 14:09
Medlem
telepatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Bör jag använda diazepam istället för ikto för utsättning. Har även beställt Lyrica. Känns som att toleransen drar iväg på ikto o känner lite avs redan efter 6 timmar

Klonazepam har förvisso rätt lång halveringstid, men diazepam har ännu länge. Bättre att trappa med stesolid alltså.
Citera
2020-04-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
Klonazepam har förvisso rätt lång halveringstid, men diazepam har ännu länge. Bättre att trappa med stesolid alltså.

Ja, plus att ikto är mer dospotent. Känner att ikto snarare är medel än lång var gäller halveringstiden men är väl rätt individuellt.

Är det någon som vet om man kan byta rakt över från ikto till diazepam om man justerar för att diazepamen är mindre dospotebt såklart?
Citera
2020-04-15, 10:47
Medlem
telepatis avatar
Citat:
Ja, plus att ikto är mer dospotent. Känner att ikto snarare är medel än lång var gäller halveringstiden men är väl rätt individuellt.

Är det någon som vet om man kan byta rakt över från ikto till diazepam om man justerar för att diazepamen är mindre dospotebt såklart?

Ja du kan byta direkt.
Citera
2020-04-15, 16:50
Medlem
Lyrica i ett par dagar för att bli av med zolpidem

Undrar om det kan funka att bli av med zolpidemsuget genom att ta Lyrica i ett par dagar till zolpidemet är ute ur systemet?
Citera
2020-04-15, 18:21
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Undrar om det kan funka att bli av med zolpidemsuget genom att ta Lyrica i ett par dagar till zolpidemet är ute ur systemet?
Vad ska du ta för att stilla suget efter lyrican sen?
Jag anar en nedåtgående spiral...
Citera
2020-04-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Vad ska du ta för att stilla suget efter lyrican sen?
Jag anar en nedåtgående spiral...

Svarar ju inte på ditt svar men hör ju ihop.
Risk för det men jag förstår. Fick mina 25 Lyrica idag eftersom jag inte orkar jobbig ABS. Funkar det att testa en trots att jag inte börjat trappa ner? Skall börja imorgon när jag får mitt stess. Har ätit 4 mig ikto men har tolerans. Vad händer om jag väntar några timmar o sen testar en Lyrica. Hur kommer jag må? Kramprisk? Aldrig krampat innan o har benso i blodet
Senast redigerad av SDless 2020-04-16 kl. 12:09.
Citera
2020-04-16, 14:08
Medlem
Burken89s avatar
Citat:

Ja det går utmärkt
Citera
2020-04-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Ja det går utmärkt

Är det också ok att ta Lyrica under nedtrappning eller finns det risker. Jag menar rimlig takt på nedtrappning för att undvika kramper. Lyrica motverka väl också kramper så länge man inte är beroende av det. Skall bara ta i ca en vecka och har ingen tolerans
Citera
2020-04-16, 14:34
Medlem
telepatis avatar
Citat:
Svarar ju inte på ditt svar men hör ju ihop.
Risk för det men jag förstår. Fick mina 25 Lyrica idag eftersom jag inte orkar jobbig ABS. Funkar det att testa en trots att jag inte börjat trappa ner? Skall börja imorgon när jag får mitt stess. Har ätit 4 mig ikto men har tolerans. Vad händer om jag väntar några timmar o sen testar en Lyrica. Hur kommer jag må? Kramprisk? Aldrig krampat innan o har benso i blodet

Varför ska du äta lyrica och stesolid? Det räcker utmärkt att trappa ner med diazepam utan att tillföra ännu en substans.

Om du nu väljer att äta Lyrica ändå så kommer du inte krampa. Vad är det för mg på Lyrican? Det avgör ju lite hur starkt ruset blir så att säga.
Citera
2020-04-16, 14:35
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Är det också ok att ta Lyrica under nedtrappning eller finns det risker. Jag menar rimlig takt på nedtrappning för att undvika kramper. Lyrica motverka väl också kramper så länge man inte är beroende av det. Skall bara ta i ca en vecka och har ingen tolerans

Har dessvärre inga erfarenheter av Lyrica så jag vill inte uttala mig om det
Citera
2020-04-16, 14:38
Medlem
Citat:
Varför ska du äta lyrica och stesolid? Det räcker utmärkt att trappa ner med diazepam utan att tillföra ännu en substans.

Om du nu väljer att äta Lyrica ändå så kommer du inte krampa. Vad är det för mg på Lyrican? Det avgör ju lite hur starkt ruset blir så att säga.

Tar 150 mg åt gången. Det är 300 mg kapslar. Har inte fått stessen ännu och ville testa. Kändes som det svängde på bra med Lyrica och att jag kommer behöva mindre doser ikto idag för att må ok. Äter även inderal o magnesium
Citera
2020-04-16, 14:40
Medlem
Citat:

Ja, men kanske bättre att spara stessen till en regnig dag i bara trappa ut ikton med hjälp av Lyrica 150 ngx2 samt magnesium o inderal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in