Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-16, 01:30
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Om det bara vore så lätt, jobbat med min ångest i över 15år utan förbättring så inte så lätt alltid, men går i perioder.
Benson känns ju helt uteslutet då. Varför har du ångest?
Citera
2019-06-16, 07:28
Medlem
Gavins-Friends avatar
Är Z-anloger (ex Imovane) "bättre" att ta än benso?

Jag har på egen hand trappat ut benso och nu har jag inget kvar. Varken att trappa ut eller hemma. Mår som en zombie som vill dö. Har i värsta fall nån imovane. Kom att tänka på att läkare verkar vara mindre emot det än typ en liten fjuttig stesolid på lägsta dos. Hur kommer det sig? De funkar ju i stort sett likadant, anser de imovane som mindre skadligt?

Personligen när jag tagit imovane så blir jag hög och pigg medan om jag tar typ en stesolid blir jag bara "normal" och utan ångest. Så för mig känns det tvärtom men det brukar det göra med andra mediciner också.

Är det bättre för mig att tillfälligt avbryta min nedtrappning och ta typ en halv 7,5mg imovane om dagen i 3-4 dagar än om jag skulle ta 2mg stesolid? Hypotetisk fråga då jag inte har stesolid men skulle vara bra att veta.

Har ett extremt viktigt möte om några dagar och då kan jag inte ligga hemma och skaka halvt till döds. Kommer behöva vara ångestfri några dagar efter det också. Men vill helst inte "förstöra" nedtrappningen om ni förstår vad jag menar. Men frågan är om jag ska försöka få tag på benso eller om jag ska köra på det jag har (imovane)

1. Vad är sämst för kroppen och minst "skadligt" beroendeframkallande osv. Imovane eller benso? Och varför skriver läkare hellre ut imovane eller stilnoct än benso?

2. Vad pajar min nedtrappning mest. 2-4mg stesolid eller 3,50-7mg imovane?
Citera
2019-06-16, 07:44
Medlem
Gavins-Friends avatar
Slutat nu. Mår skit. Alla läkare säger att det är abstinens och går över. Dock mådde jag såhär innan jag ens visste vad benso var. Så har ett grundläggande problem som jag inte får hjälp med. Är ångest helt enkelt, sån här känsla hade jag innan jag ens testat benso och det var Benson som tog bort det.

Men är väl lite abstinens också. Dock kommer det inte vara mycket bättre när den är borta. Men lite kanske, sååå hur lång tid kan det ta? Tog som mest två ikto om dagen i drygt ett år. Senaste två åren har jag trappat ut stesolid, från typ 30mg till 1mg per dag. Varit noll i två veckor.

Känns inte ens värt att ha slutat. Började ju med det av en anledning. Slutade för jag blev lovad hjälp efter det men den har uteblivit.

Edit: värsta abstinensen är att det är svårt att somna. Det vet jag är pga. Benson. Resten känner jag igen som jag skrev även utan benso. Är vaken i 3 dygn och somnar sen typ 5timmar och sen är jag vaken i 3 dygn igen.

Edit2: funkar weed? Röker nästan aldrig egentligen, kanske en-två gånger per år men kanske värt att prova? Dock brukar jag få mer ångest av det om jag minns rätt även om jag tar ett bloss bara Vet många andra som det hjälper för men kanske är för de är mer vana?
Senast redigerad av Gavins-Friend 2019-06-16 kl. 07:54.
Citera
2019-06-16, 07:57
Medlem
Gavins-Friends avatar
Finns det någonstans att vända sig för sjukvård? Kollade upp behandlingshem men "det är för missbrukare av icke mediciner" enligt läkare och min kommun...

Men finns det nånstans man kan lägga in sig om man betalar för det?
Citera
2019-06-16, 10:28
Medlem
Snobben06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Finns det någonstans att vända sig för sjukvård? Kollade upp behandlingshem men "det är för missbrukare av icke mediciner" enligt läkare och min kommun...

Du kan ta kontakt med en beroendemottagning.
Citera
2019-06-16, 11:59
Medlem
Citat:

Bor du i sthml är det st. görans. Bor du någon annanstans så finns det "beroendeakut" avdelningar, det som tidigare kallades för "torken". Ring 1177 och kolla vart din lokala tork finns.
Citera
2019-06-16, 12:01
Medlem
Citat:
Slutat nu. Mår skit. Alla läkare säger att det är abstinens och går över. Dock mådde jag såhär innan jag ens visste vad benso var. Så har ett grundläggande problem som jag inte får hjälp med. Är ångest helt enkelt, sån här känsla hade jag innan jag ens testat benso och det var Benson som tog bort det.

Men är väl lite abstinens också. Dock kommer det inte vara mycket bättre när den är borta. Men lite kanske, sååå hur lång tid kan det ta? Tog som mest två ikto om dagen i drygt ett år. Senaste två åren har jag trappat ut stesolid, från typ 30mg till 1mg per dag. Varit noll i två veckor.

Känns inte ens värt att ha slutat. Började ju med det av en anledning. Slutade för jag blev lovad hjälp efter det men den har uteblivit.

Edit: värsta abstinensen är att det är svårt att somna. Det vet jag är pga. Benson. Resten känner jag igen som jag skrev även utan benso. Är vaken i 3 dygn och somnar sen typ 5timmar och sen är jag vaken i 3 dygn igen.

Edit2: funkar weed? Röker nästan aldrig egentligen, kanske en-två gånger per år men kanske värt att prova? Dock brukar jag få mer ångest av det om jag minns rätt även om jag tar ett bloss bara Vet många andra som det hjälper för men kanske är för de är mer vana?

Det kommer ta minst 6 månader innan du är helt återställt även om giterna gått ur kroppen. Personligen tycker jag inte cannabis hjälper mot ångest och depressioner eller oro, det förvärrar endast.
Citera
2019-06-17, 23:54
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Benson känns ju helt uteslutet då. Varför har du ångest?
Vet inte har alltid haft ångest utan att kunna härleda det till något. Har varit utan benzon i 3 dagar nu, känner min vanliga ångest nu bara, ingen at eller så, bör väl ha kommit nu isåfall? Tror ja bara oroade mig för det häromdan
Citera
2019-06-25, 20:52
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Personligen tycker jag hur ens övriga liv ser ut. Om du inte har något att ha ångest över, om allt är på plats och har balans i livet så är at mycket lindrigare än om du livet är dåligt och obalanserat.
Sömnen kommer nog vara kass ett tag framöver och en del fysiskt smärta.
Försök att få Quetiapin för sömnen, den har räddat mig ett otaliga gånger.
Har du möjlighet att konditionsträna så gör det så mycket du kan, enligt studier är det det snabbaste och bästa sättet att återställa Gaba receptorerna.

Gått igenom ATn nu, det var ca 15-16 dagars helvete men ca 1 vecka med värsta influensa symptom. Feber varje dag, ont i halsen, hosta hela tiden och hade ont i huvet (kan iofs åkt på en vanlig influensa med för någon på jobbet va sjuk med ungefär samtidigt)
Efter ca 2 veckor var jag frisk nog igen att slippa det värsta förutom den extrema trötthet som kommer efter då man sover 15 timmar om dagen och fortfarande är konstant trött. Fick sen återfall på sub 1 gång, mådde ok en vecka sen skada jag benet så hade ont som fan och fixa sub igen mest för smärtan denna ggn.

jag fick det där Quetiapin utan att jag ens hade bett om det?
hur bra funkar det för sömnen då? har haft mirtazapin innan som jag tycker funkar bra med, fick inga biverkningar alls av den. Den andra medicinen var ju nåt anti-psykotiskt? Är det några speciella biverkningar och hur effektiv är den att sova på? Vill absolut inte ha något som gör att man blir seg dagen efter som tex theralen och propavan.
Senast redigerad av Bullsquid 2019-06-25 kl. 20:55.
Citera
2019-06-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Gått igenom ATn nu, det var ca 15-16 dagars helvete men ca 1 vecka med värsta influensa symptom. Feber varje dag, ont i halsen, hosta hela tiden och hade ont i huvet (kan iofs åkt på en vanlig influensa med för någon på jobbet va sjuk med ungefär samtidigt)
Efter ca 2 veckor var jag frisk nog igen att slippa det värsta förutom den extrema trötthet som kommer efter då man sover 15 timmar om dagen och fortfarande är konstant trött. Fick sen återfall på sub 1 gång, mådde ok en vecka sen skada jag benet så hade ont som fan och fixa sub igen mest för smärtan denna ggn.

jag fick det där Quetiapin utan att jag ens hade bett om det?
hur bra funkar det för sömnen då? har haft mirtazapin innan som jag tycker funkar bra med, fick inga biverkningar alls av den. Den andra medicinen var ju nåt anti-psykotiskt? Är det några speciella biverkningar och hur effektiv är den att sova på? Vill absolut inte ha något som gör att man blir seg dagen efter som tex theralen och propavan.

Jag använder själv Quetiapin efter långvarigt blandmissbruk och tycker den fungerar kanon.
Jag personligen får en väldigt rogivande sömn utav denna medicin.
Vilken dagsdos har du fått recept på?

I början blir man seg som en zombie dagen efter , t om värre än efter propavan men med tiden blir det inte lika illa. Man måste ge det ett par månader. Har gått på Quetiapin 200 mg per dag i drygt ett års tid.

Annan biverkning är sötsug som kan medföra viktippgång första tiden.

Har tidigare i mitt liv fått ren dynga utskrivet såsom atarax vilket medfört att jag fortsatte mitt missbruk men sedan jag fått Quetiapin har jag ej rört benzo eller annat skit jag missbrukat.

Hoppas allt går väl för dig och stort lycka till
Citera
2019-06-27, 13:49
Medlem
Hej!
Skulle behöva lite råd.
Det är så att jag var tvungen att gå av så gott som "Cold Turkey" från ett 7 årigt dagligt bruk på 2-3mg Xanor, just pga att jag plötsligt fick multipla paradoxala reaktioner, eller om detta var ett tecken på tolerans? Jag hoppade av vid 1.5 mg.
Hur skulle ni ha gjort i denna situation? När man plötsligt inte "tål" benz längre och ej kan trappa ned ordentligt?

Nu har det gått 28 månader utan Xanor, och problemet är att ingenting annat än Xanor biter på min svåra ångest.

Hur gör man för att komma ur det här dilemmat, - kan inte ta benz, kan inte vara utan benz?
Citera
2019-07-02, 20:47
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Hej!
Skulle behöva lite råd.
Det är så att jag var tvungen att gå av så gott som "Cold Turkey" från ett 7 årigt dagligt bruk på 2-3mg Xanor, just pga att jag plötsligt fick multipla paradoxala reaktioner, eller om detta var ett tecken på tolerans? Jag hoppade av vid 1.5 mg.
Hur skulle ni ha gjort i denna situation? När man plötsligt inte "tål" benz längre och ej kan trappa ned ordentligt?

Nu har det gått 28 månader utan Xanor, och problemet är att ingenting annat än Xanor biter på min svåra ångest.

Hur gör man för att komma ur det här dilemmat, - kan inte ta benz, kan inte vara utan benz?

Enda jag kan komma på som kan hjälpa är lyrica men ta det då inte varje dag. helvete att tända av på tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in