2020-04-10, 18:14
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Quetiapin hjälper jätte bra mot de mesta.
Om man bortser från benso tycker jag att den är den bästa medicin mot sömn, ångest, dålig aptit.
Jag lovar att du somnar på den i tillräckligt höga doser.
Vissa däckar av 25 mg. Vill jag bli helt väck och sova tar jag 250 mg, förblir jag vaken ett tag så är det lätt att få syn hallucinerar.
Prova de innan du tar Etizolam.

Tack för ditt svar, känns betryggande och jag mår betryggande bättre faktiskt även om jag har en lättare Lyrica-AT samtidigt (som jag försöker hålla undan med mänger Gabapentin)
Har ju bara gått någon dag eller så men har en del kartor Quetapin, kanske inte så jag kan ta 250mg till natten men hålla mig på stadig dos genom hela dagen.

Hoppas jag slipper Etiz men det kliar i fingrarna att bara ta någon halv ibland tills receptet med lyr (som jag får efter påsk)

Tack igen sökte i tråden också lite retarderat efter frågan och läste att Quetapin funkar helt okej!
Senast redigerad av FashionMonster 2020-04-10 kl. 18:16.
Citera
2020-04-11, 15:52
Medlem
.a6thmfsins avatar
Benzoträsket..

Ja benzoträsket.. inget roligt precis någon som sitter/suttit i det och kan berätta era upplevelser? Nedtrappningen,långa jävla at:n måste vara ett helvete. Tur slutade man flumma i tid utan större problem fast att man fortfarande knapprar nu som då. Men alla idiot saker man gjort under tiden lär ju finnas kvar.. Kändes som att komma ut ur en dagar-års dimma. Hellre tar man ju Horse at:n som lär vara hell on earth i en vecka två en benzo at tycker verkligen synd om RIKTIGA benzo torskar
Citera
2020-04-11, 18:18
Medlem
Försöker ”kliva av” zopiklon sedan drygt 2 månader, efter använt dem flera år, inte helt lätt...Tar lättare preparat till kvällen vid nedtrappningen av zopiklon.
Citera
2020-04-12, 13:37
Medlem
Fan! Blivit lågdos beroende av ikto. Skulle bara ha det till att trappa ut en annan medicin. Muskelvärk, sömnstörningar o orkeslös. Har tillgång till ca 90 ikto 2 mg samt kan få zopiklon utskrivet som jag inte är beroende av. Vill stoppa detta innan det drar iväg.
Kan ju inte gymma nu pga Corona vilket nog annars hade funkat. Börjar jobba snart igen. Tar emot tips!!
Senast redigerad av SDless 2020-04-12 kl. 13:42.
Citera
2020-04-12, 14:33
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Fan! Blivit lågdos beroende av ikto. Skulle bara ha det till att trappa ut en annan medicin. Muskelvärk, sömnstörningar o orkeslös. Har tillgång till ca 90 ikto 2 mg samt kan få zopiklon utskrivet som jag inte är beroende av. Vill stoppa detta innan det drar iväg.
Kan ju inte gymma nu pga Corona vilket nog annars hade funkat. Börjar jobba snart igen. Tar emot tips!!

Vilken dos ligger du på och hur länge har du tagit?
Citera
2020-04-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Vilken dos ligger du på och hur länge har du tagit?

Nu blir jag frisk på mindre än 2 mg/dygn fördelat på 2-3 tillfällen. Under februari o mars tog jag bretazenil som är en kortidsverkande benso samt Imovane. Blev beroende av bretazenilet och beställde därför ikto för 2 veckor sedan för att trappa ut. Gick ner i dos på ikto från ca 6 mg då jag haft 5 dagar utan ikto av dessa men då drack jag alkohol
Senast redigerad av SDless 2020-04-12 kl. 15:53.
Citera
2020-04-13, 12:31
Medlem
Citat:
Nu blir jag frisk på mindre än 2 mg/dygn fördelat på 2-3 tillfällen. Under februari o mars tog jag bretazenil som är en kortidsverkande benso samt Imovane. Blev beroende av bretazenilet och beställde därför ikto för 2 veckor sedan för att trappa ut. Gick ner i dos på ikto från ca 6 mg då jag haft 5 dagar utan ikto av dessa men då drack jag alkohol

Vill någon vänlig själ ge råd. Är ju inte jättesynd om mig som lågdosberoende men jag orkar verkligen ingenting och vet inte hur jag skall kunna arbeta. Fakum är att jag behöver 1 mg x3 klona och då tycker jag ända att muskelvärken kommer igenom litegrand. Hur skall jag då kunna sluta helt och samtidigt arbeta. Jag borde gått ct efter 2-3 dagar med ikto efter bretazenilet men nu är det snart 2.5 månader med i princip daglig benso och ibland i lite högre doser. Skall jag sjukskriva mig två veckor och göra en snabbnedtrappning från ikton - har ju bara ätit den i ca 2 veckor men innan des var det som sagt 2 månader bretazenil.

Skall jag fixa stess och göra en långsammare nedtrappning eller går det att göra med ikton också. Den skall ju vara långtidsverkande. Men om man inte kan fokusera tankarna och har ont i kroppen och inte kan sova kan jag ju inte jobba. Är inne på att köra på med 5-6 mg ikto om dagen i några veckor till bara för att kunna må bra och arbeta och köpa mig tid men då förlänger jag bara eländet. Måste kanske ringa vc imorgon och förnya mina imovane och gå på låg dos ikto som jag trappar ut och så får jag äta Alvedon. Andra tips!!
Citera
2020-04-13, 12:50
Medlem
Citat:
Vill någon vänlig själ ge råd. Är ju inte jättesynd om mig som lågdosberoende men jag orkar verkligen ingenting och vet inte hur jag skall kunna arbeta. Fakum är att jag behöver 1 mg x3 klona och då tycker jag ända att muskelvärken kommer igenom litegrand. Hur skall jag då kunna sluta helt och samtidigt arbeta. Jag borde gått ct efter 2-3 dagar med ikto efter bretazenilet men nu är det snart 2.5 månader med i princip daglig benso och ibland i lite högre doser. Skall jag sjukskriva mig två veckor och göra en snabbnedtrappning från ikton - har ju bara ätit den i ca 2 veckor men innan des var det som sagt 2 månader bretazenil.

Skall jag fixa stess och göra en långsammare nedtrappning eller går det att göra med ikton också. Den skall ju vara långtidsverkande. Men om man inte kan fokusera tankarna och har ont i kroppen och inte kan sova kan jag ju inte jobba. Är inne på att köra på med 5-6 mg ikto om dagen i några veckor till bara för att kunna må bra och arbeta och köpa mig tid men då förlänger jag bara eländet. Måste kanske ringa vc imorgon och förnya mina imovane och gå på låg dos ikto som jag trappar ut och så får jag äta Alvedon. Andra tips!!

Kan jag bli hjälpt av gabapetin samtidigt som jag trappar ut ikton? Högdos magnesium o långa promenader. Bara Imovane i nödfall. Har varit ordentligt bensotorsk tidigare med flera behandlingar därav denna oro trots relativt kort tid o låga doser. Fast fan 3 mg ikto/dygn är enligt läkare inte en låg dos utan snarare normal

Edit, hjälper Lyrica om jag kör max 10 dagar ex
Senast redigerad av SDless 2020-04-13 kl. 12:56.
Citera
2020-04-13, 13:17
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Kan jag bli hjälpt av gabapetin samtidigt som jag trappar ut ikton? Högdos magnesium o långa promenader. Bara Imovane i nödfall. Har varit ordentligt bensotorsk tidigare med flera behandlingar därav denna oro trots relativt kort tid o låga doser. Fast fan 3 mg ikto/dygn är enligt läkare inte en låg dos utan snarare normal

Min dyrköpta erfarenhet säger att det enda som funkar är totalstopp med droger. Ta smällen oavsett hur hård den är, för du kommer bara fastna i substituten.

Är man knarkare så är man, preparaten spelar mindre roll. Det går att knarka på det mesta och till slut är du tillbaka på ruta -1, igen.
Citera
2020-04-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Min dyrköpta erfarenhet säger att det enda som funkar är totalstopp med droger. Ta smällen oavsett hur hård den är, för du kommer bara fastna i substituten.

Är man knarkare så är man, preparaten spelar mindre roll. Det går att knarka på det mesta och till slut är du tillbaka på ruta -1, igen.

Jo, men det finns ju flera parametrar att ta hänsyn till såsom kramprisk och jobbet. Annars förstår jag vad du menar. Har som sagt tidigare erfarenhet från ett flertal tillfällen men ren i många år fram till nu. Är innne på att lågdos ikto i några dagar sedan ut helt. Magnesium, inderal i höga doser, promenader o träning. Therslen till sömnen istället för ikto. Ingen koffein eller alkohol
Citera
2020-04-13, 19:47
Medlem
Walt3rs avatar
Citat:

Jag tycker lyrica funkar fin fint mot benso AT likaväl som opiat AT, men som någon skrev om man ska sluta de bästa är å ta en relativt snabb nedtrappning tycker ja på 10 dagar kanske. Har ätit benzo fram och tillbaka i nästan 12 år, för tillfället va det exakt 5 veckor sedan ja åt benzo men nu sist fick jag en lindrig 3 veckors nedtrappning på berondecentrum. Sista åren har ja legat på runt 6-10mg oftast alprazolam ibland betydligt högre doser ochså.

Du kommer må Skit men lika bra å få skiten gjord och sluta inte tvärt ja har testat det själv många gånger sist ja gjorde det fick ja ep anfall kan gå illa
MVH Walt3r
Senast redigerad av Walt3r 2020-04-13 kl. 19:49.
Citera
2020-04-14, 13:45
Medlem
Bör jag använda diazepam istället för ikto för utsättning. Har även beställt Lyrica. Känns som att toleransen drar iväg på ikto o känner lite avs redan efter 6 timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in