2020-06-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Vet inte om jag är extra känslig men du bör ha det riktigt lugnt omkring dig. Jag har extremt svårt att sluta med 10 mg imovane i 6 månader. Fysiska symptom har jag också.
Jag skulle råda dig att trappa ut den.
Jag hoppar nog en CT, stressig period i livet där jag behöver vara utvilad om dagarna.
Ska försöka trappa ner i höst till 10-15mg och ligga på de.
Haft grova sömnstörningar senaste 20 åren så jag lägger nog inte ner dom helt.
Citera
2020-06-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Jag hoppar nog en CT, stressig period i livet där jag behöver vara utvilad om dagarna.
Ska försöka trappa ner i höst till 10-15mg och ligga på de.
Haft grova sömnstörningar senaste 20 åren så jag lägger nog inte ner dom helt.

Få bukt med sömnproblemen från grunden istället. Det går om man vill för de flesta.
Benso fuckar upp sömnkvaliteten och hela kroppen.
Citera
2020-06-25, 17:37
Medlem
Citat:
Få bukt med sömnproblemen från grunden istället. Det går om man vill för de flesta.
Benso fuckar upp sömnkvaliteten och hela kroppen.
Jag har gått igenom allt man kan prova gällande sömn. Nämn vad som helt och jag kan bocka av den.
Citera
2020-06-25, 18:07
Medlem
Citat:
Jag har gått igenom allt man kan prova gällande sömn. Nämn vad som helt och jag kan bocka av den.

Meditation, tillskott, inget koffein, sovrutiner, jobb, fysisk träning, tyngdtäcke, melatonin, nofap, inga droger, ingen alkohol eller tobak, kasta smartphone åt helvete, byta säng och miljö. Slmnutrednning och allmän utredning för hormoner mm.
Finns mängder. Sömn är något naturligt och hjärnan kommer alltid att vilja få sömn.
Jag trodde det var kört för mig i 11 års tid sedan läkte jag min sömn helt och hållet på naturlig väg. Trodde aldrig jag skulle kunna sova igen. Nu blev jag fast med zopiklon i onödan som ger en helvetes skitsömn.
Citera
2020-06-25, 19:42
Medlem
Citat:
Meditation, tillskott, inget koffein, sovrutiner, jobb, fysisk träning, tyngdtäcke, melatonin, nofap, inga droger, ingen alkohol eller tobak, kasta smartphone åt helvete, byta säng och miljö. Slmnutrednning och allmän utredning för hormoner mm.
Finns mängder. Sömn är något naturligt och hjärnan kommer alltid att vilja få sömn.
Jag trodde det var kört för mig i 11 års tid sedan läkte jag min sömn helt och hållet på naturlig väg. Trodde aldrig jag skulle kunna sova igen. Nu blev jag fast med zopiklon i onödan som ger en helvetes skitsömn.

Jag har gått igenom och provat allt de du nämner.
Mina läkare har konstaterat att det är en sömnstörning som inte kan botas.
Citera
2020-06-26, 14:01
Medlem
Citat:
Jag har gått igenom och provat allt de du nämner.
Mina läkare har konstaterat att det är en sömnstörning som inte kan botas.

Läkare vill alltid konstatera att patienter är obotbara och vill förskriva kemikalier. Hade din insomnia varit obotbar hade inte zopiklon fungerat.,,
Citera
2020-06-27, 07:02
Medlem
MarijuanaIndianens avatar
Ksalol 1mg genlika

Tjena mars, självmedicnerar mot PSD med 10mg per dag, och kommer fortsätta i 2 månader.
Riktig jävla mirakelmedicin, PTSD är ett minne blottt än så länge. De jag undrar är efter dessa 2 månader hur grov min avtånding kommer att se ut. Seriösa svar uppskattas, tack för förhand, MVH, MJ
Citera
2020-06-27, 07:12
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarijuanaIndianen
Tjena mars, självmedicnerar mot PSD med 10mg per dag, och kommer fortsätta i 2 månader.
Riktig jävla mirakelmedicin, PTSD är ett minne blottt än så länge. De jag undrar är efter dessa 2 månader hur grov min avtånding kommer att se ut. Seriösa svar uppskattas, tack för förhand, MVH, MJ

Sluta inte coldturkey efter två månader med 10mg per dag.. Du kan få krampanfall, psykos och/eller paranoia.. Sömnproblem.. Trappa ner om du bestämmer dig för att sluta.
Citera
2020-06-27, 08:51
Medlem
Pallestroms avatar
Du måste trappa ner. Ta 25% i taget, ett par dagar varje gång. Börja med 8 i 4-5 dagar, sen 6 lika länge. 4,5. Ju mindre du tar bort per gång desto lättare för dig och kroppen. Gör du rätt ska det gå bra.
Lycka till.
Citera
2020-06-27, 09:07
Medlem
Wigilantes avatar
Du kommer få mer PTSD av att göra efterblivna grejer, tro mig jag har det och då har jag ändå varit nära på att ha blivit dödad flera gånger, så har också PTSD från olika saker.

Du kommer göra bort dig inför brudar, polare och familj, dreggla mat, sova hela tiden, bygga upp tolerans mot GABA droger så du mår skit utan bara. Ta mindre mängd.
Citera
2020-06-27, 09:15
Medlem
link71s avatar
Du kommer nog få EP anfall när du lägger av. Trappa ur för att vara säker .
Citera
2020-06-27, 10:02
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Ksalol 1mg genlika" infogad./mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in