2015-08-02, 03:40
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Är nog fler än jag som förstört livet med benso så fortsätt hålla upp, två månader är skitbra jobbat.

Finns inga alkoholister som får benso mot alkohol. Snarare antabus.

Prova propavan igen, det kommer hjälpa.
Okej jag ska testa det igen, tack för svaret.

Ingen annan som vet något (starkare) man kan ta vid behov när det e som värst när man har viktiga saker att göra då jag inte kan ligga hemma. Jag gymmar och promenerar varje dag och har läst om att man kan ta tex benzo mot andra opiat AT , så därför jag vill ha nåt som inte slår på samma receptorer som benzo?
Citera
2015-08-02, 04:15
Citat:
Ursprungligen postat av ksdr
Går redan hos psykolog och annan hjälp men detta e inget psykiskt utan fysiska biverkningar när min kropp håller på att återhämta sig efter 4 år av benzo i kroppen, har testat dom mesta läkemedel så som tex propavan men undrar om det finns någon kraftigare medicin som man kan äta... tex som alkolister som får benzo mot sitt alkohol missbruk.

Du har alltså fortfarande fysiska biverkningar efter två månader? Vad för slags biverkningar pratar vi om? Huvudvärk, illamående och kallsvettningar med mera?

Jag käkade ca 10mg Xanor/dag i drygt två veckor för att sedan gå "cold turkey" Trodde att jag var supermannen av någon anledning så antog faktiskt att jag inte skulle få någon fysisk abstinens, men efter ett dygn kom en ihållande huvudvärk som varade i fyra dagar.
Citera
2015-08-02, 04:30
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Du har alltså fortfarande fysiska biverkningar efter två månader? Vad för slags biverkningar pratar vi om? Huvudvärk, illamående och kallsvettningar med mera?

Jag käkade ca 10mg Xanor/dag i drygt två veckor för att sedan gå "cold turkey" Trodde att jag var supermannen av någon anledning så antog faktiskt att jag inte skulle få någon fysisk abstinens, men efter ett dygn kom en ihållande huvudvärk som varade i fyra dagar.

Kraftiga skakningar, illamående, magverk, konstig känsla som att jag är utanför min kropp (svårt o förklara ) . Ökad puls m.m. men det värsta är folkskygg o social skräck som jag får för att kroppen skakar konstant. Inte kul att vara rädd för sina kollegor på jobbet :/ btw om du käkat benzo i 2v det skulle inte jag kalla ett beroende snarare ett sug. Krävs bra mycket längre än 2v för att få riktiga biverkningar!
Citera
2015-08-02, 04:50
Citat:
Kraftiga skakningar, illamående, magverk, konstig känsla som att jag är utanför min kropp (svårt o förklara ) . Ökad puls m.m. men det värsta är folkskygg o social skräck som jag får för att kroppen skakar konstant. Inte kul att vara rädd för sina kollegor på jobbet :/ btw om du käkat benzo i 2v det skulle inte jag kalla ett beroende snarare ett sug. Krävs bra mycket längre än 2v för att få riktiga biverkningar!

Och var skrev jag att jag hade ett beroende? Jag har knarkat en jävla massa olika substanser en jävla massa gånger, och har haft turen att aldrig bli beroende.

Däremot fick jag som sagt en fyra dagars ihållande huvudvärk när jag gick "cold turkey" efter att jag hade käkat 10mg/dag i två veckor. Men beroende var jag aldrig.
Citera
2015-08-02, 05:03
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Och var skrev jag att jag hade ett beroende? Jag har knarkat en jävla massa olika substanser en jävla massa gånger, och har haft turen att aldrig bli beroende.

Däremot fick jag som sagt en fyra dagars ihållande huvudvärk när jag gick "cold turkey" efter att jag hade käkat 10mg/dag i två veckor. Men beroende var jag aldrig.
Antog att du menade beroende eftersom du slutade cold turkey, mitt fel.
Citera
2015-08-02, 05:13
Citat:
Antog att du menade beroende eftersom du slutade cold turkey, mitt fel.

Skulle skrivit en lång guide över hur jag hade gjort för att bli av med den sociala fobin och folkskyggheten om jag vore du, men tyvärr är klockan alldeles för mycket så nu är det läggdags. Kanske tittar förbi i tråden imorgon och slänger iväg ett inlägg.

Lycka till med dom psykiska besvären! Tids nog skall du se att att dom är väck.
Citera
2015-08-02, 06:37
Medlem
jag lider med dig.. När Gaba receptorn i hjärnan varit påverkad av benzo eller alkohol i flera år dygnet runt så kan det ta väldigt lång tid att komma tillbaka! Men det kommer att bli stadigt bättre..

Har du testat Mirtazapin den tycker jag funkar bra för sömnen i låg dos?

Kämpa på..
Citera
2015-08-02, 08:10
Medlem
Tomtens-fislukts avatar
Theralen i höga doser!

Ett bra, fungerande liv, vänner och antidepp har tagit mig ur det där helvetiska träsket..

SÅ terapi tycker jag att du ska ge ett försök! Ring och jaga fatt på en så fort du kan!

Lider med dig!
Senast redigerad av Tomtens-fislukt 2015-08-02 kl. 08:14.
Citera
2015-08-02, 09:10
Medlem
pellefan87s avatar
Theralen är ju rena rama lillbabskuren
Citera
2015-08-02, 10:56
Medlem
Om du har möjlighet eller har tillgång till så kan jag starkt rekommendera Lyrica, det är nästan så att man mår bra istället. Ta enbart under en kort period då det också är beroendeframkallande.
Citera
2015-08-02, 12:31
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Om du har möjlighet eller har tillgång till så kan jag starkt rekommendera Lyrica, det är nästan så att man mår bra istället. Ta enbart under en kort period då det också är beroendeframkallande.
Tack för alla svar! Och jag kämpar verkligen som fan men som jag skrev I min fråga: kan ja äta tramadol utan att det påverkar GABA eller annan receptorer?? Alltså att ta vid behov? Tänkte eftersom det ärren opiat så borde den inte göra abstinensen värre vid små doser?
Citera
2015-08-02, 12:57
Medlem
Tramadol drar snarare ut på eländet. Kan vara så med Lyrica också men osäker. Delade uppfattningar enligt forum. Modafinil rekommenderar jag när jag har uppehåll - dock känns det inte helt hälsosamt för kroppen.

Annars kan magnesium, zink, l-theanine, 5-htp cocktail vara till hjälp, även om effektern är minimal.

Gym / cardio hjälper faktiskt som många säger, viktigt du känner att du gör något hälsosamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in